Mitä mielipiteitä sinulla on Helsingistä?

  • Viestiketjun aloittaja Juuri muuttanut
  • Ensimmäinen viesti
Juuri muuttanut
Mitä armas pääkaupunkimme sinulle merkitsee? =)
Opetatko lapsillesi, että Helsinki ja helsinkiläiset ovat "sellaisia ja tällaisia" (millaisia?)
Tykkäätkö kaupungista ja sen ilmapiiristä?
Haluaisitko asua siellä tai oletko jo asunut?
 
Mä olen joutunut työni puolesta olemaan aika paljon Helsingissäja tavannut satoja ihmisiä siellä, ei ole kyllä yhtään huonoa tapausta jäänyt mieleen =) (paitsi se yks deitti;)) Mukavia, samanlaisia ihmisiä kuin muuallakin.
Helsinki on myös kiva kesäkaupunki, siellä mä viihdyn kevyesti viikon tai kaks, mutta sitten alkaa olla liikaa meteliä ja betonia, ja kirmaan takasi Savon mualle =)
 
Helsinki on pääkaupunki. Siellä on metro ja ratikka, Lintsi ja Korkeasaari. Ne riittää lapsille. Ai niin ja Axua käydään siellä kattomassa.

Helsingissä on kiva käydä, mutta asumaan en sinne muuttais. Liikaa ihmisiä. Apaattisen oloisia ja kiireisiä. Olen kyllä viettänyt kaupungissa aikaa, enemmänkin kuin päivänretkiä tehnyt.
 
Keittiönoita
Kaipaan takaisin lapsuuteni maisemiin. Noh, vielä pitää muutama vuosi asua täällä Vantaan puolella, kun fyffet ei vielä riitä asunnon ostoon Helsingistä.
 
Ihana rakas kotikaupunkini, jossa olen syntynyt ja jossa asun tälläkin hetkellä. Enkä halua muuttaa pois..

tekemistä ja näkemistä ei puutu :)

opetan lapsilleni, että helsinkiläiset ovat suvaitsevia, sillä täällä on jos mimmoista kulkijaa..

tykkään ehdottomasti asua ja täällä on ihana ilmapiiri :)

emme asu Jakomäen betoniviidakossa, vaan ihanaisella vanhan ajan tunnelmallisella omakotitaloalueella, joka on rauhallinen ja lapsiystävällinen :)

Helsinki ei ole iso eikä se ole pieni. Se on juuri Oikean kokoinen :)

+++ julkinen liikenne, en omista ajokorttia joten 4 lapsen kanssa julkinen liikenne toimii joka päivä loistavasti.
 
Mun syntymäkaupunki ja edelleen täällä asun.

Ihanan vihreä kesällä ja paljon luontoa ja jos tekee mieli mennä kauppoihin, teatteriin... niin kaikki on lähellä. Hyvät liikenne yhteydet ja musta on ihana kävellä rannalla ja nauttia luonnosta.
 
Tulipeikko harmaana
"Kiva kesäkaupunki" on eka määritelmä, mikä tulee mieleen Hkistä. Ja joulun aikaan siellä on kiva käydä jouluostoksilla. Ja meidän perhe käy aika usein syömässä Helsingin ravintoloissa. Mukava kaupunki siis käydä, mutta mieluummin asun täällä vähän matkan päässä :).
 
en
tykkää kaupungista. on ahdistava, synkkä varsinkin talvisin. liikaa jengii. levotonta meininkiä paikoittain. en muuttas ikää. syntynyt siellä olen ja muutaman kk ikäsenä pois muuttanut. kyl siellä käväsee muta pois muutaman tunnin jälkeeen. nuorena positiivista oli lintsi =) ja enää ei kolahda sekään. Turku olisi parempi pääkaupunkina. Ainakin kauniimpi. Terveisin maalainen
 
tykkään kyllä ja lapsettomana asuisin siinä jossain keskustassa,vanhassa korkeassa kerrostalossa,joisin kahvini istuen leveällä ikkunalaudalla katsellen ihmisvilinää :heart:

mutta kun olen saanut noita lapsia,niin asun espoossa,maantasalla ja käyn vaan kylässä siellä helsingin puolella,istuen niillä kaverin ikkunalaudoilla :D
 
metsänpeitto
Helsinki ei ahdista minua enää, kun jouduin viettämään pakon edestä siellä aikaa joitain kuukausia. Aikaisemmin mielummin tulin sieltä pois, kuin menin sinne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
tykkään kyllä ja lapsettomana asuisin siinä jossain keskustassa,vanhassa korkeassa kerrostalossa,joisin kahvini istuen leveällä ikkunalaudalla katsellen ihmisvilinää :heart:
Tää on suoraan mun elämästä! (paitsi että se on teekuppi :heart: )

Helsinki on kiva juu. Muutin 1,5 vuotta sitten Oulun korkeudelta, ja ennakkoasenne pohjoisessa oli että "ei sinne kannata muuttaa, kaikki helsinkiläiset on kiireisiä ja vittumaisia." Jaa, no en mä vieläkään sanoisi että ihmiset on niin ihania täällä kuin pohjoisessa (paitsi että suvaitsevampia kyllä :D) mutta kivaa täällä muuten on, alkujärkyksen jälkeen. Helsinkihän onkin kaunis! Ja vihreä!
 
mm
rakas syntymäkaupunki ja kaikin puolin kaunis kaupunki!!!
tekemistä ja näkemistä riittää,ihmiset vapautuneita,ei kyylä-meininkiä.
jos koskaan suomeen takas muutan,niin ehdottomasti tietty stadiin!!!
 
En asuisi, riitti kun kolmen vuoden ajan kävin säännöllisesti viikon siellä opiskelemassa. Miulle liikaa ihmisiä, liikaa liikennettä, liikaa kiirettä...liikaa lähes kaikkea! Kaipa sitä oo sellainen maalaishiiri, että puhdas luonto ja ympäristö merkkaa enemmän kun lähistöllä olevat kulttuuri-, shoppailu- ym. mahdollisuudet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
puhdas luonto ja ympäristö merkkaa enemmän kun lähistöllä olevat kulttuuri-, shoppailu- ym. mahdollisuudet.
Helsingissä on eurooppalaiseksi pääkaupungiksi PALJON puistoja ja luontoa. Haltialan alue on ihan susirajalta ;) Ydinkeskustassa ehkä ei (Töölönlahtea lukuunottamatta), mutta heti hieman kauempana kyllä. Ja lisäksi kaikki muut mahdollisuudet. Autoja on toki liikaa, sen myönnän :(
 
Keittiönoita
Ja just nyt olisin ikionnellinen, jos asuisin edes Meilahdessa. Pitäisi lähteä kauppaan ja koska täältä meiltä ei mene ratikat oven edestä muutaman minuutin välein, pitää ruveta kaivamaan aikatauluja ja istua kuumassa bussissa yli puoli tuntia päästäkseen keskustaan |O
 
vieras
Asuin elämäni ekat 25 vuotta, mutta ei siellä sitten perheellisenä enää ollut mitään niin ihmeellistä, mitä ehdottomasti kaipaisi. Lapsuudessani Helsinki oli oikein idylli, okt-tontit olivat kunnon kokoisia ja ruuhkia ei ollut sillä lailla kuin nykyään. Saattoi asua lähellä keskustaa tosi rauhallisesti ja tilavasti.

Nykyään on ihan toisin. Monet ihanat alueet ovat täyteen ahdettuja ja epäviihtyisiä. Helsingissä on enää tosi vähän alueita, joissa haluaisin perheellisenä asua. Sinkkuna taas muuttaisin ehdottomasti sinne takaisin, en minnekään muualle.
 

Yhteistyössä