Mitä mielipiteitä sinulla on Helsingistä?

  • Viestiketjun aloittaja Juuri muuttanut
  • Ensimmäinen viesti
Natsku
Kiva kesäkaupunki. Jos olisin lapseton parikymppinen opiskelija/työssä helsingissä, niin ehkä voisin asuakkin jossain ihanassa vanhassa puutalossa taikka vaikka ihan keskustassa... Lasten kanssa en enää Helsinkiin halua. Muistan, kun joskus 2000-luvun alussa muutettiin Vantaalle ja ekana jouluna mentiin serkun kanssa Stadiin salille, niin järkytyin sitä ihmispaljoutta mikä hönki vastaan. :) Sitten siihen pikkuhiljaa tottui ja alkoi itekkin paahtaa täyttä höyryä eteenpäin. Nyt vuosien kuluessa vaan semmoinen hohto on hävinnyt. Pääkaupungissa on kyllä ihan kiva käydä, mutta koko tämä pk-seutu on alkanut ahdistaa. Sitä vaan kaipaa semmoista aitoa hiljaisuutta ja rauhaa... Joka paikassa on niin paljon ihmisiä... Ja Haltialan metsissä yritän välillä käydä hakemassa luontoelämyksiä, mutta ei se ole sama kuin tuolla pohjoisempana, kun lentokoneiden ja autojen pauhu kuuluu linnun liverryksen läpi. Olisin siis valmis siihen maitojunaan... :)
 
Syntymakaupunkini. Aivan upea ja monipuolinen kaupunki. Kesakaupunkina vailla vertaa. Ainoa kaupunki , etta olisi riittavan kansainvalinen minulle :D . Kumminkin sopivan pieni kaupunki asukasmaaraltaan. Onneksi loma lahenee ja paasee Helsingista taas nauttimaan, ei ole onneksi kuin 30 min ajomatkan paassa.
 
no
syntyperäiset hesalaiset ovat itsekeskeisiä.ajatusmaailmaan ei mahdu se ,että muuallakin on elämää ,kuin kehän ulkopuolella.
luullaan,että ollaan ylempänä muita.en ikinä muuttaisi.
tuttavat,jotka siellä ovat asuneet ja asuvat moittivat ,kuinka hankalaa on saada päivähoitopaikkojan tai terveyspalveluita .jonot ovat huikeat.
pitkät valimatkat joka paikkaan.ikeakin on tarkoitettu vain hesalaisille.kun ei opasteita missään ,kuinka sinne ajetaan.
ja hesan slangi on ihan naurettavan kuuloista.sitä tuttavamme käyttää ,kun tietää et ollaan ulkopuolelta suurta maailmankaikkeutta,helsinkiä.tekee itsestään lähinnä säälittävän kuitenkin.

lintsi on ihana ja korkeasaari.mutta thats it..
 
tossuliini
Kyllä siellä voi kerran kesässä käydä mutten mäkään siellä viihtyis niin että pitäisi asua siellä, liian iso mulle ja liikaa meteliä. Tunnen Hesasta vain muutamia ihmisiä ja ne ovat ihan ok mutten voi mennä yleistämään sen paremmin huonoon tai hyvään suuntaan kun joka paikassa on sekä hyviä (kivoja) tai huonoja (ärsyttäviä) ihmisiä.
 
Oma rakas sopivan kokoinen kotikaupunkini ollut jo 15 vuotta. Joka päivä tapahtuu jotakin. Rakastan tämän kaupungin kulttuuritarjontaa, ilmaiskonsertteja, tapahtumia. Suurin osa ystävistäni ja tuttavistani asuu täällä. Lisäksi pidän tästä anonyymiyden tunteesta, kun keskellä ihmisiä voi hukkua siihen väenpaljouden sekaan ( mikä on toki pientä esimerkiksi naapuriimme Pietariin verrattuna, onneksi!).
 
Muukalainen
Helsingin keskusta alue on kuin mikä muu tahansa iso pääkaupunki, paljon ihmisiä meteliä ja kiirettä. Aina riittää tekemistä ja nähtävää joka lähtöön. Itse asustelen Helsingin lähiössä ja se tuntuu kuin asuisi jossain pienemmässä kaupungissa. Vettä ja metsää aivan nurkan takana, ihankuin maalla asuisi, mutta kaikki palvelut lähellä.
 
hibou
Musta on outoa yrittää samastaa helsinkiläiset. Kuka täällä esimerkiksi kuvittelee olevansa muita ylempänä?
Meillä on lomapaikkana maatalo maalla, ja kyllä siellä pitemmät välkimatkat on; ilman autoa ei pärjäisi. Helsingissä voin vaikka kävellä yksityiselle lääkäriasemalle mihin vuorokaudenaikaan tahansa, jos tarve tulee, mutta tuolla pikkupaikkakunnalla ei ole yksityistä, ei edes naapurikunnassa. Silti maalla on minusta kiva käydä, kunhan pysyy terveenä...
Minulla Helsinki on sopivan kokoinen. Vielä kun saisi pari Pariisin kauppaa ja museota tänne... :)
 
No,kyllä mä olen täällä viihtynyt jo 12 v ja en opeta lapselle,että ihmiset ( oli mistä tahansa ) ovat semmosia ja tämmösiä..Ei mulla ole mitään erityistä mielipidettä Helsingistä ja helsinkiläisistä..
 
vieras
Rakastan Helsingin keskustaa ja rantoja. Just tulin kävelyltä Lauttasaaren rannoilta. Kyllä oli hienoa. Kauppatorilla on rentoa ja kansainvälinen meininki ja vilvoittava merituuli puhaltelee ja valkokylkiset laivat suuntaavat merelle. Hieno kaupunki, parhaat kaupat, parhaat työpaikat ja muutenkin paras meno tässä maassa! Riittävästi valinnanvaraa, mitä haluaa tehdä, missä haluaa olla, ei tarvi samaa torinlaitaa kiertää niinkuin jossain tuppukylässä. Upeat merinäköalat asunnoista, kun sen valitsee oikein.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Kyllä siellä voi kerran kesässä käydä mutten mäkään siellä viihtyis niin että pitäisi asua siellä, liian iso mulle ja liikaa meteliä. Tunnen Hesasta vain muutamia ihmisiä ja ne ovat ihan ok mutten voi mennä yleistämään sen paremmin huonoon tai hyvään suuntaan kun joka paikassa on sekä hyviä (kivoja) tai huonoja (ärsyttäviä) ihmisiä.
Jos täällä asuu, niin luultavimmin liikkuu muuallakin kuin neliökilometrin alueella kiireisimmässä keskustassa. Ei tarvi kauas lähteä kun kuulee vain meren, tuulen ja lokkien kirkunan.
 

Yhteistyössä