mitä luulette?

olisin semmosta asiaa halunnu kysyä,kun mulla on nyt rv34 ja synnytys lähestyy vaikken millään haluaiskaan.. :'( pelottaa niin kamalasti!!niin siis viime synnytyksestä on jo aikaa pian 7 vuotta eli enkös mä ole niinku taas ensisynnyttäjä?haluaisin tietää,että onko mulla paikat niinku ihan jumissa et mä menisin tavallaan niinku ekaa kertaa synnyttämään ja eikö se sitten satukin enemmän kuin että jos mä oisin tehny niitä tiheämpään tahtiin?toivottavasti ymmärrätte ja osaatte auttaa..
 
Mulla vauvojen synnytysten välillä 8 vuotta.Kätilö sanoi että menet sitten saliin niinkun ensisynnyttäjänä.Kysyin miten niin?Kätilö vastasi että 5 vuotta on sellainen "raja" että paikat on taas kun ensisynnyttäjällä.Rupesi mietityttämään ja kysyin samalla reissulla lääkäriltä asiaa johon lääkäri sanoi että kyllä 5 vuoden taon jälkeen näin on. :eek:
 
Eeva1980
Mä oon ymmärtänyt, että tosiaan se lantio palautuu ajan kanssa, vuosien saatossa, ihmisestä riippuen takaisin normaaliin tilaan / kokoon. Mutta, että kohtu muistaisi synnytyksen, koska lihasmuistiinhan jää tiedot vanhoista tapahtumista ja tämän vuoksi, olen ymmärtänyt, monilla uudelleen synnyttäjillä seuraavan synnytys on vuosienkin päästä nopeampi, koska kohtu muistaa, kuinka työskennellä ja tekee sen seuraavalla kerralla aiempaa nopeammin.
 
minä 82
tota..tarkoitukseni ei ole pelotella mutta tohon "eikö se sitte satu enemmän jos on niinku ensisynnyttäjä"juttuun teki mieleni kommentoida et siitä en tiä kuinka monta vuotta kestää palautua mutta kyllä mun ja tuttava piirin mielestä ainakin ponnistusvaihe on ollu kivuliaampaa seuraavista..kolmannen ponnistusvaihe sattui huomattavasti enemmän ku ensimmäisen vaikka oli pieni kokosempi(2700g ja esikoinen 3500g)en tiedä mistä johtuu..kenties siitä että ponnistusvaihe nopeampi kun ekasta vai mitä...???tietäskö joku muuten jolla samanlaisia kokemuksia?toisen lapsen ponnistusvaihe oli myös aika raju verrattuna ekaan,vauvalta murtui mm.solisluu jne.vaikka toinen oli vain 3080g eli myös pienempi ku eka.ainut mikä oli helpompaa verrattuna ensimmäiseen oli se kun ei tarvinnu leikata välilihaa,se sattui mun mielestä pirusti kun ekasta leikattiin.. \|O ei kait sitten puudutukset ollu kohdallaan vai mistä lie johtunu kun jotkut sanovat ettei tunteneet mitään..muistan vielkin et se tuntui ku joltain kovalta sähköiskulta tjn.onneks ei ole tarvinnu sitä enään kokea
:snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty:
 

Yhteistyössä