Mitä luulette, millainen persoona on ihminen, joka vain yrittää provoilla?

• Viestiketjun aloittaja "Tara"
  • Ensimmäinen viesti
"Tara"
Millainenhan on ihminen, jolla ei ole perjantai-iltana muuta tekemistä, kuin koettaa provosoida muita kommenteillaan ja mielestään kovinkin humoristisilla (lapsellisilla) keskustelunavauksillaan? Onkohan kyseessä mies, nainen, nuori, perheellinen, humaltunut?

Itse sitä mietin ja tulin vain lopputulokseen: säälittävä. :(

LYM
No mä oon ainakin nyt selvinpäin. Mies oon ja provoon ku ei oo parempaakaan tekemistä. On kyllä aika säälittävä, mutta ehkä mulla on joku ongelma. En tiedä miksi teen tätä.

"vieras"
Myönnän, että olen hieman humaltunut. Mutta en kaipaa sääliäsi, provoilu ei ole niin vakavaa :)
Mutta sääli toki kaikin mokomin, jos se sinulle tulee siitä hyvä mieli.
78% tämänkin palstan viesteistä on enemmän tai vähemmän provosoivia, kuten tämä sinunkin aloituksesi.

"Tara"
[QUOTE="vieras";24448290]Myönnän, että olen hieman humaltunut. Mutta en kaipaa sääliäsi, provoilu ei ole niin vakavaa :)
Mutta sääli toki kaikin mokomin, jos se sinulle tulee siitä hyvä mieli.
78% tämänkin palstan viesteistä on enemmän tai vähemmän provosoivia, kuten tämä sinunkin aloituksesi.[/QUOTE]

Ei minulle tule säälistä hyvä mieli. Tuli vain tunne, että eikö ihmisellä ole mitään muuta perjantai-illalle, kuin provojen tehtailu? Vaikka enhän minä tiedä, kuinka hyvä mieli siitä sinulle tulee. ;)

Niin, provoilu ei ole vakavaa. Myönnän, että kyse on vain omasta ärsyyntymisestäni: silloin harvoin, kun minulla on aikaa ja mahdollisuuksia notkua keskustelupalstalla, haluaisin lukea "oikeita" keskustelunavauksia ja mahdollisesti osallistua niihin. Olet kai siis onnistunut avauksillasi provosoimaan minua. :)

Ja kysyn vielä: millä tavoin minun keskustelunavaukseni oli provosoiva?

LYM
[QUOTE="Tara";24448382]Haluatko nähdä, ottaako joku kirjoituksesi tosissaan? Vai vedätkö jutut niin överiksi, ettei niitä voi tosissaan ottaa?[/QUOTE]

Vaihtelee. Mut yleensä otan semmoisen tyypin jonkalaisia uskon olevan olemassa. Kylhän näissä sitten mopo yleensä karkaa käsistä. Kaipa mä sitten puran myös omia turhaumiani näin.
Emmä yleensä vedä niin överiksi, ettei niitä kukaan ottais tosissaan. Se johtuu siitä, että oikeassa maailmassa on niin uskomattomia tyyppejä, ettei mitään voi ihan kevein perustein tuomita provoksi.

Non compos mentis
Tänä iltana ainakin he (hän) = raivokkaiden kommenttien vallassa. Kääntävät kaiken päälaelleen ja eivät saa asioitaan perusteltua. Odottelen edelleen sitä provoajaa takaisin siihen velkaketjuun, mutta ei taida tohtia enää. Tämän illan perskärpäset yrittävät saada minua suuttumaan. Mutta halvat on huvit, jos se heille riittää.

Nää oudot provot, joihin ei lankeais edes lantakuoriaisen toukka taas, en tiedä mitä itua niissä on?

LYM
Se säälittävä kävi minunkin mielessäni.
Ihminen joka ei ole sinut itsensä ja elämänsä kanssa ja hakee siksi skismaa itsensä ulkopuolelta jotta ei joutuisi pysähtymään ja kohtaamaan itseään.
Säälittävä. Siinäpä helppo ja halpa sana. Sana, jolla harvoin tarkoitetaan asiaa ihan sananmukaisesti. Ette te esimerkiksi minua sääli. Aidosti. Ei sillä, että minä sitä kaipaisinkaan.

Mielestäni provosoinnilla on myös joskus tarkoitus heiluttaa venettä ja aiheuttaa uusia ajatuksia ja näkökulmia. Provosointi on muutakin kuin valheellisia juttuja. Se voi olla kärjistämistä. Se voi olla kankeiden rakenteiden tuulettamista.

Mutta jätänpä tämän päivän provot tähän ja menen katsomaan telkkaria.

"Nelli"
Välillä täällä on sivukaupalla niin tylsiä aloituksia, että huomaa oikein kaipaavansa kunnon hyvää provoa.
varsinkin viikonloppuisin ollut nykyään niin harmaata massaa, miten te kehtaatte?

"vieras"
[QUOTE="Tara";24448442]Ei minulle tule säälistä hyvä mieli. Tuli vain tunne, että eikö ihmisellä ole mitään muuta perjantai-illalle, kuin provojen tehtailu? Vaikka enhän minä tiedä, kuinka hyvä mieli siitä sinulle tulee. ;)

Niin, provoilu ei ole vakavaa. Myönnän, että kyse on vain omasta ärsyyntymisestäni: silloin harvoin, kun minulla on aikaa ja mahdollisuuksia notkua keskustelupalstalla, haluaisin lukea "oikeita" keskustelunavauksia ja mahdollisesti osallistua niihin. Olet kai siis onnistunut avauksillasi provosoimaan minua. :)

Ja kysyn vielä: millä tavoin minun keskustelunavaukseni oli provosoiva?[/QUOTE]

No, provosoiduin vastaamaan :D

Mutta onhan täällä toki niitä oikeitakin keskustelunavauksia.

"joku"
Mua ei toisaalta haittaa, jos joku aloitus paljastuu provoksi, jos se on tuottanut mielenkiintoisen ja ajatuksia herättävän keskustelun aiheesta, joka voisi olla totta.

Eniten mua ärsyttää, jos luen jotain mielestäni mielenkiintoista tai jopa surullista ketjua, ja joku tulee huutelemaan sinne "tää on niiiiiin provo". Mitäs sitten, jos onkin? Mutta mitäs, jos ei olekaan? Ei ole mukavaa, jos joku jakaa arkoja asioita elämästään ja muut pitää kaikkea vaan vitsinä.

"Vieras"
Se säälittävä kävi minunkin mielessäni.
Ihminen joka ei ole sinut itsensä ja elämänsä kanssa ja hakee siksi skismaa itsensä ulkopuolelta jotta ei joutuisi pysähtymään ja kohtaamaan itseään.
Ettet nyt vaan ylianalysoisi :)

Mutta vakavasti puhuen, kärjistyksistä syntyy joskus hyviäkin keskusteluita, eikö vaan.
Koin muuten aika provoilevana tuon kommenttisi :D

[QUOTE="joku";24448772]Mua ei toisaalta haittaa, jos joku aloitus paljastuu provoksi, jos se on tuottanut mielenkiintoisen ja ajatuksia herättävän keskustelun aiheesta, joka voisi olla totta.

Eniten mua ärsyttää, jos luen jotain mielestäni mielenkiintoista tai jopa surullista ketjua, ja joku tulee huutelemaan sinne "tää on niiiiiin provo". Mitäs sitten, jos onkin? Mutta mitäs, jos ei olekaan? Ei ole mukavaa, jos joku jakaa arkoja asioita elämästään ja muut pitää kaikkea vaan vitsinä.[/QUOTE]

No tätä minäkin olen aina sanonut? Enkä tajua noita provoja, jotka tehdään tahallaan tunnistettaviksi (niin kuin tuo satulanhaistelu ja naiset pois työpaikoilta -ketjut). Sitten hetken päästä ilkutaan, että menittepäs lankaan, vaikkei montaa kommenttia olisi edes tullut.

Mutta mielestäni sellaiset hyvät provot ovat sellaisia uskottavia ja keskustelua herättäviä ja siinä tapauksessa ei ole oikeasti mitään väliä, onko kyseessä provo vai ei.

"vieras"
Provoista on se haitta, että vähän erikoisia tosi juttuja epäillään heti provoksi. Totuus on usein tarua ihmeellisempää.

Provoilija on varmaankin oikeassakin elämässä vähän kiero ja epärehellinen.

Yhteistyössä