Mitä luulet: Tuleeko lapsestasi koulukiusaaja vai -kiusattu?

"Helekutti"
Parin tutun (molemmat koulukiusaajia) lapsista kasvatetaan selkeästi kiusaajia. Sen varjolla että "pidetään omia puolia" saa toisia latistaa, lyödä ja haukkua. Kunhan ei itse jää alimmaiseksi.....
 
"Vieras"
[QUOTE="jaaha";23402288]En ollut kumpikaan ja olen vakuuttunut ettei lapsistani tule kumpaakaan eikä ole tullut.

Lapset kun on tarkoitus kasvattaakin (kai ap tiesit sen???? Toivottavasti).

Olen opettanut lapsilleni aina, ettei ketään kiusata, ei jätetä ryhmän ulkopuolelle ja olen opettanut myös puolensa pitämistä. Jos minun lastani joku uskaltaisi kiusata niin aika pelottava äiti olis vastassa. Ja kun olen kuullut kenen vain kiusaavan ketä vain, olen aina puuttunut asiaan, ilmoittanut kouluun, puuttunut asiaan. Olen aikuinen, minulla on vastuu kaikista lapsista, ei vain omistani.[/QUOTE]

Meillä toinen on ekaluokalla ja toinen aloittaa eskarissa. Ei noista mitään kiusaajia saa tekemälläkään. Ovat sen verran mukavia muksuja, jotka on kasvatettu ottamaan toiset huomioon. Ja kiusatuiksi en usko heidän joutuvan, kun ovat molemmat varustettuja hyvällä itsetunnolla. Ovat reippaita ja vahvaluotoisia.
 
Non compos mentis
Toivottavasti ei kumpaakaan. Ovat nuo kouluajat vähän muuttuneet. Sitä paitsi, kolmasluokkalaiseni näki luokkakavereitaan tänään Heurekassa - erityisvalinnalla valittu luokka, jossa samat harrasteet lapsilla: kukaan ei ole se luokan nörtti, vaan luokka tukee moisia ajatuksia kaikkien osalta. Ekaluokkalainen on sen verran sosiaalinen, että hän selviää yleensä erinomaisesti eri tilanteissa.
 

Yhteistyössä