mitä lelua ette osta lapsellenne

• Viestiketjun aloittaja maijaliisa
  • Ensimmäinen viesti
Minttu
Alkuperäinen kirjoittaja Jasuliini:
Ja minä olen tuohon asiaan sitä mieltä että varsinkin poikalpsilta ei tule kieltää pyssyleikkejä,jostain ne sen pyssyn keksivät kuitenkin,vaikka legoista rakentaa jos ei muuta.
Meillä poika teki pyssyn näkkäristä ja sen jälkeen hellyin ostamaan "oikean" lelupyssyn. Minun mielestä se televisio on se pahin "lelu" mitä lapsilla on..

Cycadeen
No eipä tule äkkiseltään mieleen. meillä kyllä lapset saa leikkiä millä haluaa. Olen Jari Sinkkosen kanssa samaa mieltä noista poikein pyssy ja miekka leikeistä.. Mutta jokainen oman vakaumuksensa mukaan ;)

innot
en osta MITÄÄN kuvottavia soivia ja vilkkuvia muovirojuleluja
Ne on ällöttäviä.
Jos joku ostaa niin piilotan kaappiin.
Olenkin sanonut kaikille etteivät osta meille tommosia.

Lapsia mulla ei ole, mutta sanotaan, että en tule ostamaan leluja, jotka:

1) Vaativat liikaa vastuuta tai varovaisuutta lapsen ikään nähden. Trampoliinilla sattuu liian helposti onnettomuuksia, joten siinä pitää olla jo lapsella tarpeeksi ikää. Airsoft -aseiden kanssa voi myös sattua, joten sellaista ei ala-asteikäiselle osteta. (Niin paljon kuin ko. lajista itse tykkäänkin)

Siinähän se tärkein olikin. Ihmettelin vähän ketjua lukiessani, kun äidit kieltäytyvät ostamaan "kamalia brätsejä ja teletappeja" Ketähän varten ne lelut oikein on? Itsekään en suuresta osaa nykyleluja tykkää, mutta ei minusta ole oikein, että vanhemmat boikotoivat tietynlaisia leluja, jos perusteena ei ole muuta kuin henkilökohtaiset mieltymykset.
Esim. minulle ja pikkusiskolleni ostettiin tietysti alkuun niitä nukkeja (kuten tytöille yleensä ), mutta kaappiin jäivät. Leikittiin mieluummin dinosauruksilla ja prätkähiirillä, joten jatkossa ostettiin sellaisia :kieh:

Eikä ne pyssyleikit minusta ketään lasta pilaa.

tupu
Meillä tytöt osti tänä kesänä itse elämänsä ensimmäiset pyssyt (punainen ja keltainen vesipyssy), ja ne saa tulevaisuudessa kelvata pikkumiehellekin... Niistä "oikeannäköisistä" ja kuulapyssyistä en tykkää.

vierailija
minusta lapselle ei pitäisi ostaa mitään aseita ennen 3 vuoden ikää. Sitten voisi ostaa nalli- tai vesipyssyn ja ehkä 8-10 vuotiaalle lapselle kuula-aseen (jos hän sitä välttämättä haluaa)
Oikeaa asetta en ostaisi lapselle IKINÄ (no tuskin kukaan muukaan mutta tämän topicin idea oli: Mitä lelua ETTE ostaisi lapsellenne)

Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Jasuliini:
Ja minä olen tuohon asiaan sitä mieltä että varsinkin poikalpsilta ei tule kieltää pyssyleikkejä,jostain ne sen pyssyn keksivät kuitenkin,vaikka legoista rakentaa jos ei muuta.
Jos lapsi ei ole koskaan nähnyt pyssyä eikä kuullut niistä puhuttavan, niin miten hän osaa sellaisen rakentaa? Mun mielestä lapsia, sekä tyttöjä että poikia, tulisi säästää noilta pyssy- ja sotaleikeiltä. Kun ne ei oikeasti ole mitään leikin asioita. Miksi oletetaan, että kyllä poikien pitää leikkiä pyssyillä, kun pojat on poikia ja ne tarvitsee niitä pyssyleikkejä? Maailmassa on miljoona muutakin leikkiä ja aihetta leikkiin.

Suuriäänisiä en osta. Riittää oikein hyvin, että muksut on suuriäänisiä. Pelikonsolia en osta myöskään, enkä trampoliinia. Mönkijät ja muut vastaavat turhakkeet jää hankkimatta. Sitten inhoan sellasia liian valmiiksi tehtyjä leluja. Sellasia paina nappia ja kuulet kivan äänen -tyyppisiä. :x

Krääsää ja muovirojua en myöskään hanki. Ennemmin laatua harvemmin, ku joka viikko joku hajoava turhis.

Yhteistyössä