Mitä lauluja laulat lapsillesi?

Mulla on suosikkeina pari lintuaiheista laulua, eli "Laulu Inkerille" (Tiu tau tilhi) ja varsinkin kesäisin "Peipon pesä"(koivun oksaan korkealle...). Välillä vedän sitä "Tuu tuu tupakkarulla". Aika perinteisiä siis.
Lounatuulen laulu on myös kaunis, mutta en koskaan muista kaikkia sanoja.
 
meillä lauletaan
Magdalena, Peipon pesä, Lounatuulen laulu, Levon hetki nyt lyö, Hämähämähäkki, Peppi Pitkätossu ja Eemeli. Lisäksi paljon muitakin, mutta noita tulee varmaan eniten laulettua.
 
"northern soul"
Mulla on englantilaisia hoitolapsia ja he usein pyytavat minua laulamaan Tuiki, tuiki tahtonen tai Jos sul lysti on. Heidan mielestaan suomenkieliset versiot ovat suorastaan ratkiriemukkaita.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamma91
"Juups"
Meillä yksi luetuimpia kirjoja on mun ala-asteen laulukirja. Lapsi tulee kirjan kanssa ja pyytää äitiä laulamaan. Joskus laulan kannesta kanteen, yleensä harpon sivuja yli kyllä. Lauluja jotka lapsi melkein joka kerta pyytää erikseen on mörkö se lähti piiriin, pii pii pikkuinen lintu, Peppi pitkätossu, hiljaa hyvin hiljaa, tupakkarulla, pieni ankanpoikanen... Tykkään laulaa paitsi omasta lapsuudesta tuttuja niin myös uudempia, mm muskarissa tutuksi tulleita lauluja. Lisäksi "omia" lauluja eli aina tilanteeseen sopivaa riimittelyä tutulla sävelellä.
 
[QUOTE="Juups";28721166]Meillä yksi luetuimpia kirjoja on mun ala-asteen laulukirja. Lapsi tulee kirjan kanssa ja pyytää äitiä laulamaan. Joskus laulan kannesta kanteen, yleensä harpon sivuja yli kyllä. Lauluja jotka lapsi melkein joka kerta pyytää erikseen on mörkö se lähti piiriin, pii pii pikkuinen lintu, Peppi pitkätossu, hiljaa hyvin hiljaa, tupakkarulla, pieni ankanpoikanen... Tykkään laulaa paitsi omasta lapsuudesta tuttuja niin myös uudempia, mm muskarissa tutuksi tulleita lauluja. Lisäksi "omia" lauluja eli aina tilanteeseen sopivaa riimittelyä tutulla sävelellä.[/QUOTE]

Huomasin tuon luettuani, että mä tykkään kanssa plärätä itse, ja lasten kanssa lastenlaulukirjoja. Joskus ne käy melkein satukirjasta.
 
Lapin äidin kehtolaulu, Mörrimöykky, Pii pii pikkuinen lintu, Päivänsäde ja menninkäinen, Aa aa allin lasta, Hyvin hiljaa, Tuu tuu tupakkirulla, sitten muutamaa biisiä lastenbändiltä jossa olen laulanut.
 
mammax6
Pieni tytöntyllerönen, päivänsäde&menninkäinen, lounatuulenlaulu, kirkossa, Mikko Alatalon tuotantoa :D
Nämä meillä suosituimpia ja toki paljon muutakin. Enkä omaa minkäänlaista nuottikorvaa, yleensä laulan laulut väärällä sävelellä kun ei osu sävel millään kohdalle. Mun laulu on siis melko hirveetä kuunneltavaa, mut lapset on siihen tottunu :D
 
"TMV"
Pikku-Marjan eläinlauluja (mm. Aa aa ankka, Ihhahhaa, jne.) sekä muita omasta lapsuudesta tuttuja, esim. Ellin velli, Peikkoäidin kehtolaulu. Toki muutakin mitä sattuu milloinkin tulemaan mieleen.

Lisäksi laulan ruotsinkielisiä joululauluja... Olen ruotsinkielisessä kuorossa, ja nuo tulivat vauvalle tutuiksi jo ennen syntymää. :)
 
"vieras"
pienenä tyttönä paimenessa söin minä karviaismarjoja,istuin kivellä paljain varpain ja kaitselin maamoni karjoja... en muista sen laulun nimeä.

pieni tytön tylleröinen tietä pitkin kulki, saapui siihen nukkumatti, silmät pienet sulki.
 
Mä olen vieny ton laulamisen potenssiin kymmenen. Kyllästyin aina jankkaamaan niitä samoja värssyjä (joo, lauletaan paljon) ja tein lapsille oman indeksin, jota täydennän aina sillon tällön uusilla biiseillä. Haen siis netistä sanat ja tulostan itelleni. Lapsille haen joka laulusta jonkun havainnollisen kuvan, josta muistavat, mikä laulu on kyseessä ja tulostan kuvakoosteen. Saavat sitte vuorotellen osotella kuvalistasta illan veisut.

Tällä hetkellä listassa on joku 35 biisiä, joista suurimman osan laulan jo ulkoa. On meinaan ollu kovassa käytössä. :)
 
tiutaut
Mulla on suosikkeina pari lintuaiheista laulua, eli "Laulu Inkerille" (Tiu tau tilhi) ja varsinkin kesäisin "Peipon pesä"(koivun oksaan korkealle...). Välillä vedän sitä "Tuu tuu tupakkarulla". Aika perinteisiä siis.
Lounatuulen laulu on myös kaunis, mutta en koskaan muista kaikkia sanoja.
Suosikit (lastenkin) on hämä-hämä-häkki, sininen uni ja se maan korvessa kulkevi lapsosen tie..
 
Lähinnä unilauluja, kuten Sano, sano todella tai You are my sunshine. Ja sitten on sellainen Laiva, laiva, minnekkä laiva menee -alkava laulu, ei mitään hajua sen oikeasta nimestä. Laulan sitä sanoilla Viima, Viima, minnekkä Viima menee... :D
 
IhanaValo
Milloin mitäkin, lastenlauluja tai muuta..känkkäränkkä-laulua hoilaan silloin kun jompi kumpi lapsista kiukkuaa tai muuten on mökötystuulella :) Mörrimöykkylaulu on kans ollut in aina, sen nykyään osaa lapsetkin kun ovat hevisaurusta kuunnelleet.
 

Yhteistyössä