Mitä lapset vois antaa kummeilleen joululahjaksi???

Muksut siis 3v ja 1v.
3v tekee omille kummeilleen kynttilälyhdyt, mutta suurinta päänvaivaa tuottaa tuo 1v, mitä siltä vois antaa kummeille???
Viime vuonna tehtiin taikataikinaan muksun jalanjälki (oli sillon n. 5kk) ja sit tehtiin iso laminoitu kuva, mutta mitä nyt????
Pää löy tyhjää :headwall: :headwall:

Häirikkö
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Meillä lapset ei anna kummeilleen lahjoja koska uskovat vielä itsekkin joulupukkiin. Minä muistan lasteni kummeja mm. viinipullolla ja joulun herkkukorilla tms.
Näin myös meillä :wave:
Mua alkoi muuten vaan kiinnostamaan tuo kynttilälyhtyjen teko :D

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Minkälaiset kynttilälyhdyt teitte?
Ostettiin valkoiset pienet valmiiti lyhdyt, jotka poika sitten saa itse maalata ja ikkunoihin painetaan enkeleitä.
Lyhdyt on valmiina, mutta maalaus tarvikkeet puuttuu.
Enkelit tehdään niistä "ikkunakalvoista" vai mitä ne nyt oikeelta nimeltä on, mitä voi laittaa ikkunaan kiinni, tajuskohan kukaan???

Miksi pitää kummeja muistaa jouluna? Itse olemme sopineet, että emme me aikuiset anna lahjoja toisilleen:koskee myös lasteni kummeja, paitsi siskoani jota muistan, mutta en lapseni kummina vaan siskona. Kortin laitan kaikille pojan nimellä.

Me ei joka vuosi anneta kummeille mitään, ihan vaan rahatilanteen takia. Mun mielestä kuitenkin tärkeintä et omat lapset saa jotain. No, tänä vuonna kummit saavat lasten valokuvat jotka otettu päiväkodilla. Ostetaan tavallisia puukehyksiä ja maalataan ne sitten mieleisen värisiksi. Ikeassa ei paljon kehykset maksa ja siellä on hauskoja maalejakin joilla saa tasaisesti maalattua kehykset. Näin ainakin itse suunnittelin, jahka ne kuvat vaan tulee et näkee millaset on. :)

Me ei muisteta kummeja mitenkään erityisesti, enkä myöskään itse sitä odota kummilapsilta. Mutta yksi idea tuli mieleen, eli yksi vuotiashan on tosi näppärä leipomaan pipareita =) Leipokaa siis vaikka possuja tai tähtiä tai sydämmiä ja niille sopivan kokoinen pyöreähkö pohja ( ei se niin tarkkaa ole ;) ) Sitten kuumalla sokerilla yhdistetään (äidin homma) osat ympyräksi, jolloin keskelle jää tuikun kokoinen tila. Tämän ihanan luomuksen laitatte sellofaaniin, kera kynttilän. Tässäpä kummeille ihana kynttilä alusta, joka lämmetessään luo myös tuoreen piparin tuoksua. TÄRKEÄÄ!!! Kauniissa alustassa täytyy polttaa tuikkua palamattomalla alustalla, syttyy helposti kuumetessa tuleen (kokeiltu on).

Alkuperäinen kirjoittaja Ruiskaunokki:
Me ei muisteta kummeja mitenkään erityisesti, enkä myöskään itse sitä odota kummilapsilta. Mutta yksi idea tuli mieleen, eli yksi vuotiashan on tosi näppärä leipomaan pipareita =) Leipokaa siis vaikka possuja tai tähtiä tai sydämmiä ja niille sopivan kokoinen pyöreähkö pohja ( ei se niin tarkkaa ole ;) ) Sitten kuumalla sokerilla yhdistetään (äidin homma) osat ympyräksi, jolloin keskelle jää tuikun kokoinen tila. Tämän ihanan luomuksen laitatte sellofaaniin, kera kynttilän. Tässäpä kummeille ihana kynttilä alusta, joka lämmetessään luo myös tuoreen piparin tuoksua. TÄRKEÄÄ!!! Kauniissa alustassa täytyy polttaa tuikkua palamattomalla alustalla, syttyy helposti kuumetessa tuleen (kokeiltu on).
Aivan ihana idea, KIITOS!!!!! =)
Tätä me kokeilemme!!!

meidän kummilahjat:muki johon painettiin lapsen(vauva)kädenjälki tuohon samaiseen mukiin laitettiin itse leivottuja pikkupipareita&sellofaani päälle.Viime vuonna ostettiin valokuvakehykset jotka koristeltiin jouluisiksi ja lapsen kuva kehyksiin.Tänä vuonna saavat
"hyvää yötä kummitäti"tekstillä varustetut tyynyliinat.

Me tehtiin tytön kanssa kummeille ostoskassit silloin kun tyttö oli 1v eli kangastussi vaan tytölle käteen ja kankainen ostoskassi piirrustusalustaksi, kovasti ovat kummeilla kassit käytössä olleet. Tänä jouluna (tytöllä ikää 3v) ajattelin että ostan savisia pieniä kukkaruukkuja ja maalataan niitä ja sitten leivotaan pipareita/pieniä muffinseja niihin ruukkuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja kidi:
meidän kummilahjat:muki johon painettiin lapsen(vauva)kädenjälki tuohon samaiseen mukiin laitettiin itse leivottuja pikkupipareita&sellofaani päälle.Viime vuonna ostettiin valokuvakehykset jotka koristeltiin jouluisiksi ja lapsen kuva kehyksiin.Tänä vuonna saavat
"hyvää yötä kummitäti"tekstillä varustetut tyynyliinat.
Millä painoitte tuon kädenjäljen ja miten saitte siitä pesun kestävän???

Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Aivan ihana idea, KIITOS!!!!! =)
Tätä me kokeilemme!!!
Ollos hyvä
:)

Alkuperäinen kirjoittaja pikkubertta:
Me tehtiin tytön kanssa kummeille ostoskassit silloin kun tyttö oli 1v eli kangastussi vaan tytölle käteen ja kankainen ostoskassi piirrustusalustaksi, kovasti ovat kummeilla kassit käytössä olleet. Tänä jouluna (tytöllä ikää 3v) ajattelin että ostan savisia pieniä kukkaruukkuja ja maalataan niitä ja sitten leivotaan pipareita/pieniä muffinseja niihin ruukkuihin.

mistä kannattaa ostaa noita kankaisia ostos kasseja, onko kalliita???

Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkubertta:

mistä kannattaa ostaa noita kankaisia ostos kasseja, onko kalliita???
Mä muistaakseni ostin ihan meijän lähi-K-kaupasta ja tais maksaa euron kappale...

Unohdin vielä, että olemme myös koristelleet piparit ennen kinnittämistä toisiinsa ja alustaansa. Eli tomusokerista ja vedestä tehdyllä massalla sekä erivärisillä väriaineilla, lisäksi olemme käyttäneet esim. tähtipipareissa kullanvärisiä sokeri helmiä, niitä on yksi vuotiaan ihana painella paikoilleen, jokunen voipi mennä suuhunkin.

Unohdin vielä, että olemme myös koristelleet piparit ennen kinnittämistä toisiinsa ja alustaansa. Eli tomusokerista ja vedestä tehdyllä massalla sekä erivärisillä väriaineilla, lisäksi olemme käyttäneet esim. tähtipipareissa kullanvärisiä sokeri helmiä, niitä on yksi vuotiaan ihana painella paikoilleen, jokunen voipi mennä suuhunkin.
Kiitos lisävinkistä :)
Tätä on ihan pakko kokeilla, tämmöset vois tehä mummoillekkin :xmas:

Yhteistyössä