Mitä lapselle jalkaan Goretex kenkiin kun jalat ovat usein kylmät ja kosteat?

  • Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
.
Käytössä cittarista ostetut Viking Goretexit, eivät kai ole mitkään toppakengät. Vielä ei voi olla palelusta kyse, mutta lapsi on näköjään tullut äitiinsä ja kärsii kosteista ja kylmistä jaloista.

Entäs kun käytämme aina sukkahousuja tai kalsareita. Pitääkö nekin hommata jotain kallista tiettyä laatua vai mitä tehdä?
 
gab
Laita ensiksi villasukat siihen puuvillasukan tai sukkahousun päälle. Toiseksi, huolehdi siitä että lapsesi liikkuu riittävästi pihalla ollessaan ja pysyy siten lämpimänä. Kolmantena konstina voit vaihtaa noi goret paremmin hengittäviin kenkiin, esim. Kuomat on hyvät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä tahansa muuta kuin puuvillaa.

Polypropeeni on paras materiaali, mutta esim. villapohjasukat ovat hyviä tai ihan tavalliset ohuet poikien villasekoitesukat.
Juu näin. Ei puuvillasukkaa, jos jalat on kylmät. Jarrupohja on kans tosi kylmä. Niitä ei kannata käyttää kylmillä kengissä ollenkaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Laita ensiksi villasukat siihen puuvillasukan tai sukkahousun päälle. Toiseksi, huolehdi siitä että lapsesi liikkuu riittävästi pihalla ollessaan ja pysyy siten lämpimänä. Kolmantena konstina voit vaihtaa noi goret paremmin hengittäviin kenkiin, esim. Kuomat on hyvät.
kuomat o ihan paskat, jalat kastuu minuutissa :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Laita ensiksi villasukat siihen puuvillasukan tai sukkahousun päälle. Toiseksi, huolehdi siitä että lapsesi liikkuu riittävästi pihalla ollessaan ja pysyy siten lämpimänä. Kolmantena konstina voit vaihtaa noi goret paremmin hengittäviin kenkiin, esim. Kuomat on hyvät.
kuomat o ihan paskat, jalat kastuu minuutissa :D
Jaa, ei mulla vaan. Ja mulla on ihan toi sama ongelma, että jalat on herkästi kylmännihkeät. Palelu lakkasi kun ostin Kuomat.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos laittaisit kunnon kengät?
Kuten? Mä olen luullut että goret jos jotkut ovat kunnon kengät. Tämäkin käsitys palstalta saatua.

Noi perus sukkahousut taitavat olla juuri sitä kiellettyä puuvillaa.
Niinno... goret maksaa paljon, ja sehän riittää joillekin laadun takeeksi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos laittaisit kunnon kengät?
Kuten? Mä olen luullut että goret jos jotkut ovat kunnon kengät. Tämäkin käsitys palstalta saatua.

Noi perus sukkahousut taitavat olla juuri sitä kiellettyä puuvillaa.
Kyllä meillä viimevuotiset goret piti pojan jalat aina lämpimänä+kuivana, loskalla ja pakkasella.
 
hemuli
Osta kunnon Kuomat ja laita sinne villasukka niin ei jalka palele =) mulla on itsellä sellanen systeemi ja on lämmin, mutta ei hiosta. Tosin käytän niitä vasta kun on talvi =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Laita ensiksi villasukat siihen puuvillasukan tai sukkahousun päälle. Toiseksi, huolehdi siitä että lapsesi liikkuu riittävästi pihalla ollessaan ja pysyy siten lämpimänä. Kolmantena konstina voit vaihtaa noi goret paremmin hengittäviin kenkiin, esim. Kuomat on hyvät.
kuomat o ihan paskat, jalat kastuu minuutissa :D
Jaa, ei mulla vaan. Ja mulla on ihan toi sama ongelma, että jalat on herkästi kylmännihkeät. Palelu lakkasi kun ostin Kuomat.
hmm, ainakin meidän perheessä lapset touhuilevat aika paljonnenemmän nurmikolla, hiekkiksella, lätäköissä, ojanpohjilla ja ties vaikka missä kuin aikuiset =)
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos laittaisit kunnon kengät?
Kuten? Mä olen luullut että goret jos jotkut ovat kunnon kengät. Tämäkin käsitys palstalta saatua.

Noi perus sukkahousut taitavat olla juuri sitä kiellettyä puuvillaa.
Niinno... goret maksaa paljon, ja sehän riittää joillekin laadun takeeksi!
Mä hommasin ne siksi että näyttivät käytännöllisiltä ja vastasivat mielestäni käyttötarkoitusta hyvin. Mitkä sitten on laadukkaat kengät???
 
-s-
Alkuperäinen kirjoittaja dfd:
valitus tehtaalle jos goretex:ssa kosteat jalat :eek:
Voi johtua myös siitä kun jalka hikoaa eikä siitä ettö kenkä päästäs kosteuden läpi. Meillä pojalla ainakin oli aina Reimatecin kengissä jalat märät alle puolessa tunnissa kuivalla kelillä, vaikka lämpöasteita ois ollu alle 10'c, ihan vaan siksi että ne ei hengittänyt yhtään.
 
Goretex-kengät ovat siitä hyväet että ei mene vesi läpi. Lämpöominaisuuksiltaan eivät sitten aina olekaan parhaat mahdolliset. Jos ongelmana on hikistyvät ja sitä myöten kosteat ja kylmät jalat, suosittelisin suoraan iholle esim. tällaisia sukkia http://www.ostokset.fi/pd/dfe56aff/ Muitakin vastaavia varmasti on. Tekninen sukka joka siirtää kosteuden iholta pois ja pitää jalat kuivina. Siihen päälle voi sitte laittaa toisen sukan tai villasukan lämmittämään. Ja vielä vois olla paras sellanen 100% villaa oleva sukka, imee kosteutta ja pitää lämpimänä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos laittaisit kunnon kengät?
Kuten? Mä olen luullut että goret jos jotkut ovat kunnon kengät. Tämäkin käsitys palstalta saatua.

Noi perus sukkahousut taitavat olla juuri sitä kiellettyä puuvillaa.
Niinno... goret maksaa paljon, ja sehän riittää joillekin laadun takeeksi!
Mä hommasin ne siksi että näyttivät käytännöllisiltä ja vastasivat mielestäni käyttötarkoitusta hyvin. Mitkä sitten on laadukkaat kengät???
Kuomat on hyvät.
 

Yhteistyössä