Mitä kuuluu kaason tehtäviin? Entäs kukkaistytön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neytiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaason tehtävät kannattaa sopia yhdessä morsiamen kanssa, koska ihmisillä voi olla todella erilaiset käsitykset ja odotukset kaason roolista.

Näin juuri. Minäkin taisin mokata kaasona, kun en tajunnut, että morsian olisi halunnut minun huolehtivan hänestä aamuun asti.

Itse halusin kaason olevan tuki ja turva alttarilla ja hoitavan asiat hää juhlassa. Ystäväni vaati kaasoita aivan hirveitä tehtäviä (käytännössä kaasot järjestivät häät..)

oikeasti hei kaason tehtäviin kuuluu huolehtia morsiamesta hääpäivänä, olla"pukijana" ja vaikka meikin korjaajana...kaason ei kuulu hoitaa juhlien ohjelmaa ja juontaa juhlia + osallistua joka ikiseen toiveeseen mitä morsina keksii....häiden seremoniamestarit ym täytyy hääparin pyytää erikseen, eikä olettaa että kaaso hoitelee. nimim. kokemusta on

Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
Ahaa, no tämäpä on hyvä tietää..
Mä en tiiä vaan uskallanko kysyä, kun tää morsian on vähän vaativa :|

parempi kysyä kuin katua.. siis jos olet jo lupautunu kaasoksi, ni pyydä että pitäisitte palaverin tai kahvittelutuokion missä käytte läpi asioita mm. sen et mitkä on pestmännin tehtävät

niin ja tosiaan, jokainen järjestäköön omat häänsä, kaaso voi olla apuna halutessaan ja kauniisti pyydettäessä. ihan järkyttäväksi mennyt kaasojen "käyttö" ennen häitä ja niiden aikana.
itse erääalle morsiamelle sanoin aikoinaan että minusta ei ole sitten häiden juontajaksi, eli jos haluaa sen kuuluvan kaason tehtäviin toivon hänen pyytävän tehtävään paremmin soveltuvaa henkilöä.. no, ei ymmärtäny, mutta onneksi sulhanen oli fiksumpi ja tajus asian ja häät meni kaikin puolin hyvin. morsiamen isä tosin piti alkuun puheen ja heitti loppuun kaikille tiedoksi että kaasot hoitavt lopun. eli koko häiden ohjelman....

Yhteistyössä