kaason tehtävät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä kaikkee kuuluu kaason tehdä? Mua on pyydetty kaasoksi ja nyt kauhulla ootan mitä kaikkee mun odotetaan tekevän. Kertokaa mitä kaikkee teit kun olit kaaso tai mitä kaikkea kaaso teki häittesi eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä kaikkee kuuluu kaason tehdä? Mua on pyydetty kaasoksi ja nyt kauhulla ootan mitä kaikkee mun odotetaan tekevän. Kertokaa mitä kaikkee teit kun olit kaaso tai mitä kaikkea kaaso teki häittesi eteen.

Riippuu ihan häistä... mä olen ollut kolme kertaa kaasona. Yhden kerran järkkäsin käytännössä koko häät, järjestin ohjelman, varaukset, polttarit ja kaiken. Toisella kertaa vedin pari ohjelmanumeroa ja järkkäsin polttarit. Kolmansissa järkkäsin polttarit, ei muuta.

Mä järkkäsin polttarit ja autoin koristelemaan juhlatilaa. Olin myös mukana auttamassa kun morsian valitsi hääpukua. Juhlapäivänä pidin myös puheen, ja pidin "huolta" että morsiamen meikki, mekko ja muu oli hyvin.
Hauskaa se on!

Oma kaasoni (siskoni) oli yleensä mun mukana kaverina/mielipiteen antajana/tukena/turvana esim hääpukua etsiessä, kukkakimppua miettiessä yms. Eli lähinnä kun tein hankintoja häitä varten, oli kaaso näissä mukana. Ja kutsukorttien viimeistelyssä myös auttoi ennen lähetystä. Ja tietysti polttarit..Se on paljon hääparista itsestään kiinni. Haluavatko tehdä yhdessä hankinnat tai etsimiset yms. Sitten tietysti mahdolliset kirkkoharjoitukset, sinne yleensä toivottavaa olla mukana bestman, kaaso ja mahd. morsiusneidot/pojat.

Juhlassa itsessään kaasoni oli varmistamassa bestmanin kanssa, että ihmiset tiesivät aikataulusta esim koska ruoka-aika, puheet yms. ja piti huolen että kaikki toimii, ilman että meidän (hääparin) tarvitsi näitä omana tärkeänä päivänä miettiä.

Sun kannattaa ihan suoraan ensin kysyä morsiammelta mitä hän toivoo sulta ja vastaavasti voit sanoa mihin kaikkeen kykenet. Tärkeintä että olet lähellä, pyrit auttamaan ja tukemaan. Häiden järkkäys aina iso asia...oli ne isot tai pienet. Toivottavasti oli vähän edes apua.

Yhteistyössä