Mitä kummin "kuuluu" nykyään ostaa vauvalle ristiäispäivänä?

  • Viestiketjun aloittaja monika
  • Ensimmäinen viesti
Meillä
on kaikki kolme lasta saaneet kummilusikat ja sitten sellaset Nalle Puh -vauvakirjat (semmonen ensimmäinen vuoteni -juttu, johon ite kirjotellaan kaikkea). Sitten on tullut soittorasiaa, kastesormusta, valokuvakehyksiä jne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meidän molemmat tytöt on saaneet sormukset. Ne roikkuu mulla kaulakorussa. Ihana lahja mun mielestä.

Siis sinä käytät tyttöjesi kastelahjakoruja itse? Varmistan vaan, en pottuile :)
Eikös tuo ole aika yleinen tapa, että pikkusormukset menee mamman kaulaketjussa?
Nyt vasta on yleistymässä tämä tapa Suomessa, siksi kaikki ei sitä tunne. Miekin siitä kuulin vasta pari vuotta sitten, kun kaverin tytön ristiäisissä ihmettelin ääneen, että miten ne on vauvalle sormuksen ostaneet, ja noin ison vielä :whistle: :ashamed:
Mutta eikös ne ristiäislahjat pitäisi olla lapselle eikä äidille? Ollaanko pian siinä tilanteessa, että ristiäisiin tuodaan sähkövatkaisimia ja kävelysauvoja? :)

 
Esikoinen sai kummeiltaan Kummilusikan, valokuvakehyksen jossa albumi, valokuvakehyksen ja sellaisen seinälle ripustettavan pituusmitan jossa kaiverrustila ja oisko ollu kuudelle kuvalle paikat. Sekin kultasepänliikkeestä.

Kuopus sai Kaks kehystä, valokuvakehyksen jossa albumi =) Kummilusikkaa ehkä jäin itsekin kuopukselle kaipaamaan kun minulla, miehelläni, sekä esikoisella sellainen on =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meidän molemmat tytöt on saaneet sormukset. Ne roikkuu mulla kaulakorussa. Ihana lahja mun mielestä.

Siis sinä käytät tyttöjesi kastelahjakoruja itse? Varmistan vaan, en pottuile :)
Eikös tuo ole aika yleinen tapa, että pikkusormukset menee mamman kaulaketjussa?
Nyt vasta on yleistymässä tämä tapa Suomessa, siksi kaikki ei sitä tunne. Miekin siitä kuulin vasta pari vuotta sitten, kun kaverin tytön ristiäisissä ihmettelin ääneen, että miten ne on vauvalle sormuksen ostaneet, ja noin ison vielä :whistle: :ashamed:
Mutta eikös ne ristiäislahjat pitäisi olla lapselle eikä äidille? Ollaanko pian siinä tilanteessa, että ristiäisiin tuodaan sähkövatkaisimia ja kävelysauvoja? :)
Mä olen kuullut, että äiti pitää niin kauan koruja omassa kaulassa, kunnes lapsi on rippikouluikäinen. Sitten sormus annetaan lapselle kaulakoruun. Varmaan jotain, kun lapsesta tulee ns. naimalupainen. Mutta tämä voi olla kyllä ihan huuhaata. Itse en ole sen kummemmin miettinyt asiaa. Pidän korua kaulassani ennenkuin lapsi on tarpeeksi vanha ottamaan sen itselleen. Ei ole ainakaan pölytymmässä kaapissa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
turhin on lusikka, joka jää taatusti kaappiin pölyttymään, mutta parhain on KEHYS, johon saa laitettua kuvan kastepäivänä, tai esim. rasia, johon kaiverrettu tiedot, ja sisällä kastevesipullo
Eipä se lusikka miusta turha ole...Mie sain aikoinani lusikan ja se on ollu siitä asti käytössä...edelleen sitä käytän ja myös käyttää pojukin miun lusikkaa...
 
Poika sai ihanan lastenhuoneen taulun. Ja Muumi-ruokailuvälineet oli myös kivat. Valokuvakehys johon laitetaan kuva joka kuukaudelta on myös kiva, mutta vaatii vanhemmilta viitseliäisyyttä näpsiä kuvia, etsiä sopivan kokoiset kehyksiin ja vielä näpertää ne sinne.
 
Itse sain pojille albumillisen valokuvakehyksen ja pidin niistä kovasti. Nyt itse kummina, muut kummit ostavat lusikan ja albumin, niin itse ostan Brion ensileluja ja sitten joka vuosi brion junanrataan jotain lisää. Sitten kun poika osaa leikkiä, niin on sitten jo millä leikkii. Ja nyt isosisko voi nauttia niistä ensin.
 
Meiän tyttö sai kehyksen mihi nimi yms tiedot ja hammasrasian...Olisin tahtonu semmosen sormuksen ja toisen kummin kans käytii niit etukätee kattelee, eivät olleet si ostaneet ku toine kummi (mies) oli sanonu et ehtii niit koruja ostaa myöhemminki. Ei ollu tajunnu sitä söpöyttä. Harmittaa vähä.
 
Toisilta poika sai raamatu+ristiriipuksen ja sellasen tyynykirjan. Kahdesta ekasta en tiedä haluaako käyttää, kirja on ollu mieluinen ja paljon luettu. Toiset kummit antoivat villasukat+lakanasetin. Sukat on jo pienet ja käytetyt, lakanat odottavat vielä. Itse hlökohtaisesti tykkäsin juuri käytännöllisistä lahjoista.
kummilusikkaa ei tullut, mutta siskoni antoi kaksi muumilusikkaa, oikein mainiot lahjat ja suosikkikäytössä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
turhin on lusikka, joka jää taatusti kaappiin pölyttymään, mutta parhain on KEHYS, johon saa laitettua kuvan kastepäivänä, tai esim. rasia, johon kaiverrettu tiedot, ja sisällä kastevesipullo
Eipä se lusikka miusta turha ole...Mie sain aikoinani lusikan ja se on ollu siitä asti käytössä...edelleen sitä käytän ja myös käyttää pojukin miun lusikkaa...
Ei oo minustakaan se lusikka turha, omakin on edelleen olemassa ja käytössä edelleen.
 
vieras
Mä en taas ole perustunut lusikoista yhtään. Onneksi molempien lasten kummit kysyivät etukäteen ja vältyimme lusikoilta. Molemmille toivoimme sen sijaan valokuvakehykset. Mielestäni on kaikkein järkevintä kysyä kummilapsen vanhemmilta mitä he haluavat. Näin vältytään myös saamasta useampi lusikka tms.
 

Yhteistyössä