Mitä kummin "kuuluu" nykyään ostaa vauvalle ristiäispäivänä?

  • Viestiketjun aloittaja monika
  • Ensimmäinen viesti
mellan
mä pyysin vaippoja, kun ne on käytännöllisiä, mutta kukaan ei niitä ostanu kun ei niitä voi muka ostaa kastelahjaks. Tyttö sai kummeilta valokuva-albumin ja toisilta kummeilta kastevesipullon
 
Niitähän on kaikenmoisia lahjaideoita...piipahda jossain kultasepänliikkeessä tms.

Tosiaan on kummilusikkaa, kastekehystä, pieniä rasoita joihin voi säilöä lapsen ekan hiuskiehkuran tai hampaan, kuulemma sormuksia, kynttilänjalka kaiverruksella, kastemalja ym.
 
cukkis
me ostettiin sellainen juna mihin voi ostaa sitten aina syntymäpäivillä vaunuja ja niihin vaunuihin voi laittaa vuosikas kuvan lapsesta. Meidän poikakin sai sellasen kastelahjaksi. On kyllä kiva. ja syntymäpäivinä on helppo ostaa vaan junaan vaunuja. ja säilyy muistona
 
vieras
Meillä jokainen lapsi saanut kehykset kummeilta ja se on ollut oma toiveemme. Mutta koska meillä on useampia kummeja niin on tullut kummilahjana myös rahalipasta, kastesormusta ja kastevesipulloa. Minusta kaikki olleet tosi ihania.
 
Ai kauhee, mie en muista, mitä meiän poika kummeiltaan sai :eek: :ashamed: *kysyy mieheltä*
Kummilusikan, valokuva-albumin (missä kehys kantena), valokuvakehys (johon saa kaiverrettua nimen, synt.ajan jne.), "aarrearkun" (johon kerätty kaikkea mukavaa elämän varrelle), Ozzy Osbourne t-paidan B)
 
Paljon oot jo saanu vinkkejä, mut jos mun ekaa lasta nyt kastettais pyytäisin kastemaljan kummeilta lahjaks (voisin osallistua kustannuksiin itsekin). Se ois sit sellainen sukukalleus, jossa kaikki suvun tulevat lapset kastettais tän ekan lisäks. Mun lapset on saanu lusikan (kiva), valokuva-albumin, jonka kannessa on kehys johon tulee lapsen tiedot (kiva) ja pyöreen valokuvakehyksen. Muilta vierailta saivat vauvamuistokirjat, ne on kans kivat.
 
Meidän tyttö sai vauvamuisto kirjan, kaste sormuksen sekä sellaisen lipas-soittorasian mihin voi laittaa sit esim. koruja sisälle.
Minusta ihana oli myös kun kummi poikamme sai toiselta kummilta ihan pienen kultaisen Suomi leijona riipuksen+ketjun.
 
vieras
Täällä kolmella lapsella sellainen soittorasia mihin saa laitettua myös 4 valokuvaa ja sisälle myös jotain.Tykkään niistä,kuten lapsetkin.
Sitten on valokuvakehystä+yksi sellainen kehys mihin sai tehdä massasta lapsen jalan tai käden kuvan,lusikkaa ja ensihammasrasia.
 
Vanilja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meidän molemmat tytöt on saaneet sormukset. Ne roikkuu mulla kaulakorussa. Ihana lahja mun mielestä.

Siis sinä käytät tyttöjesi kastelahjakoruja itse? Varmistan vaan, en pottuile :)
Eikös tuo ole aika yleinen tapa, että pikkusormukset menee mamman kaulaketjussa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meidän molemmat tytöt on saaneet sormukset. Ne roikkuu mulla kaulakorussa. Ihana lahja mun mielestä.

Siis sinä käytät tyttöjesi kastelahjakoruja itse? Varmistan vaan, en pottuile :)
Eikös tuo ole aika yleinen tapa, että pikkusormukset menee mamman kaulaketjussa?
Ai, en oo koskaan ennen kuullut. Mun tyttöni sormus oli rasiassa, kunnes tyttö oli tarpeeksi vanha käyttämään sitä itse (kaulassa).

 
Mä oon tykänny kehyksestä johon saa kaivertaa lapsen nimen ja mitat.. Ja aivan ihana oli minkä nuorin poika sai lahjaksi sellanen rasia jossa lukee nimi kannessa ja kun purkkia pyörittää löytyy kaikki mitat kyljestä ja sisällä on putkilo kastevettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meidän molemmat tytöt on saaneet sormukset. Ne roikkuu mulla kaulakorussa. Ihana lahja mun mielestä.

Siis sinä käytät tyttöjesi kastelahjakoruja itse? Varmistan vaan, en pottuile :)
Eikös tuo ole aika yleinen tapa, että pikkusormukset menee mamman kaulaketjussa?
Nyt vasta on yleistymässä tämä tapa Suomessa, siksi kaikki ei sitä tunne. Miekin siitä kuulin vasta pari vuotta sitten, kun kaverin tytön ristiäisissä ihmettelin ääneen, että miten ne on vauvalle sormuksen ostaneet, ja noin ison vielä :whistle: :ashamed:
 

Yhteistyössä