Mitä kokemuksia Stilnoctista?

koukussa
Olen aika koukussa :( Koska reseptiä ei voi uusia liian usein, pysyn jossain rajoissa, käytännössä noin 2-3 iltana viikossa otan. Jos näitä saisi vapaasti käsikauppalääkkeenä, olisin pulassa.
 
OK
Minulle sopi. Usein riitti puolikas tabletti. Ei ollut mitään haittavaikutuksia tai en ainakaan huomannut. Uni oli tosin aina heikkolaatuista eikä syvää unta otinpa lääkkeen tai en ottanut. Meillä lääkäri kirjoitti sadan kappaleen reseptin ja lääkkeet sai kerralla. Muutamaan vuoteen en ole enää tarvinnut, sillä pääsin pois homeisesta toimistosta, mistä unihäiriöt aiheutuivat. Jos on jatkuvia uniongelmia, niin mielialalääkitys voi olla parempi vaihtoehto. Minulla oli Zoloft vuoden verrran ja silloin nukuin todella makeasti, paremmin kuin unilääkkeillä.
 
"Vieras"
Hyvä lääke, puolikkaalla nukuin yön. Eikä lihottanut kuten mirtatsapiini. Valitettavasti vaan kuuluu nykyään tuomittuihin lääkkeisiin, vaikkei ole bentso, mutta niiden kaltainen. Itse en tullut riippuvaiseksi.
 
Sttilnoct
Mä jäin noihin nalkkiin. Parhaimmillaan meni 10 tabua päivässä, eikä vain yöaikaan vaan myös päivällä "ahdistukseen". Psykiatrian suljetulla osastolla olin vieroituksessa, niistä sekä Opmoxeista ja Tramalista... vieroitus onnistui 2005, sen jälkeen en ole koskenutkaan.
 
OK
Unilääkkeet eivät ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Eiks niissä ole, etä max 2 viikkoa kerrallaan. Itse käytin usein kuuriluontoisesti 3 tai 4 iltaa perätysten, jotta pääsin unirytmiin. Yksittäisen iltalääkkeen otin, jos oli ollut jotain poikkeuksellista päivän aikana tai joku erityinen tarve saada nukutuksi hyvin seuraavaa päivää varten. Koskaan en ottanut yhtä tablettia enempää kerrallaan. Koukutusta ei päässyt syntymään, vaikka käytin lääkettä 7 vuotta.
 
koukussa
Unilääkkeet eivät ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Eiks niissä ole, etä max 2 viikkoa kerrallaan. Itse käytin usein kuuriluontoisesti 3 tai 4 iltaa perätysten, jotta pääsin unirytmiin. Yksittäisen iltalääkkeen otin, jos oli ollut jotain poikkeuksellista päivän aikana tai joku erityinen tarve saada nukutuksi hyvin seuraavaa päivää varten. Koskaan en ottanut yhtä tablettia enempää kerrallaan. Koukutusta ei päässyt syntymään, vaikka käytin lääkettä 7 vuotta.
Mulla oli alussa sama, mutta sitten tuntu että alko joka päivä olemaan jotain poikkeuksellista tai erityinen tarve :/ Tosi salakavalasti koukku kehittyi, en tajunnu itse tilannetta. Nykyisin lasken tyyliin jos tällä viikolla syön viitenä iltana, ens viikolla voin ottaa sitte vaan kahtena, jne. Säälittävää, uskon että pystyisin vierottumaan noista itekseni. Se henkinen koukku on vaan niin vahva, rakastan ottaa lääkkeen että tiedän nukkuvan varmasti.
 
OK
Mulla oli alussa sama, mutta sitten tuntu että alko joka päivä olemaan jotain poikkeuksellista tai erityinen tarve :/ Tosi salakavalasti koukku kehittyi, en tajunnu itse tilannetta. Nykyisin lasken tyyliin jos tällä viikolla syön viitenä iltana, ens viikolla voin ottaa sitte vaan kahtena, jne. Säälittävää, uskon että pystyisin vierottumaan noista itekseni. Se henkinen koukku on vaan niin vahva, rakastan ottaa lääkkeen että tiedän nukkuvan varmasti.
Onko sinulla sen mielialalääkityksen annostus kohdallaan? Voisiko sen annostusta nostaa hiukan ja lopettaa kokonaan unilääkeen syönti. Unilääkemäärä tuntuu turhan paljolta. Säännöstelysysteemistäsi on onneksi apua. Itselläni oli sääntönä, etten koskaan ota enempää kuin viitenä iltana perätysten ja sen jälkeen aina pidempi tauko. Minun uniongelmani eivät onneksi olleet pahoja paitsi aivan alussa ennen mitään lääkitystä, jolloin nukuin kaikkina öinä vain 3 tuntia.
 
koukussa
Onko sinulla sen mielialalääkityksen annostus kohdallaan? Voisiko sen annostusta nostaa hiukan ja lopettaa kokonaan unilääkeen syönti. Unilääkemäärä tuntuu turhan paljolta. Säännöstelysysteemistäsi on onneksi apua. Itselläni oli sääntönä, etten koskaan ota enempää kuin viitenä iltana perätysten ja sen jälkeen aina pidempi tauko. Minun uniongelmani eivät onneksi olleet pahoja paitsi aivan alussa ennen mitään lääkitystä, jolloin nukuin kaikkina öinä vain 3 tuntia.
Mielialalääkitys on mielestäni ihan kohdillaan, voisin ehkä jopa lopettaa sen. Aloin syömään uupumukseen, vaikea avioero yms, erittäin kuormittava arki, yms. en niinkään masennukseen. Vaan Valdoxan tasaa uni-valverytmiä, siksi jatkan. Ja kun en ole huomannut siitä mitään haittaa.

Mun pitäis vaan päättää että en ota enää unilääkettä, koska oikeasti, nukun riittävästi ilmankin. Välillä öitä että en nuku juuri yhtään, mutta aina sitten seuraavina öinä enemmän. Eli ongelmana on todellakin vain henkinen koukku. En edes halua olla ilman, nytkin mietin että ihanaa, tänään voin ottaa lääkkeen ja oikein odotan nukkumaan menoa. Itse mietin että onkohan alkoholistilla sama, siis sellaisella joka ei edes yritä raitistua. Tietää että ongelma, mutta nauttii aineesta liikaa.

Nyt mulla on vain 3 lääkettä jäljellä, ja uuden annoksen käyn hakemassa aikaisintaan lokakuun ekalla viikolla. Tämmösiä taukoja siis tulee tämän mun säännöstelyn takia kyllä.
 
OK
Nyt mulla on vain 3 lääkettä jäljellä, ja uuden annoksen käyn hakemassa aikaisintaan lokakuun ekalla viikolla. Tämmösiä taukoja siis tulee tämän mun säännöstelyn takia kyllä.
Entä jos jätät lääkkeet hakematta? Haet ne vasta sitten, jos et millään tule ilman toimeen. Päätät nyt ettet enää hae lääkkeitä ja säästät nyt 3 jäljellä olevaa pahan päivän varalle. Minulla mielialalääke Zoloft aiheutti samanlaisen tunteen silloin, kun annostus oli isoimmillaan. Oli tosi ihana mennä nukkumaan, kun tiesi, että nukkuminen on kuin leijailisi pilven päällä. Stilnochisssa ei ole ollut mitään samanlaista, vaan uni on ollut sellaista tylsää mitään sanomatonta.
 
"minä"
Sain niitä kerran traumaperäiseen stressiin ja otin muutaman, mutta en huomannut vaikutusta ollenkaan :( Sen jälkeen en ole koskenut, kun kriisi oli ohi. Minulle parasta unilääkettä on reipas liikunta ja makoilu piikkimatolla. Suosittelen muillekin =)
 
"vieras"
Käytin noita Tenoxin ja Remeronin kanssa. Lopulta tulin siihen tulokseen, että Stilnoctin käyttö oli jonkinlaista ahdistusta poistavaa viihdekäyttöä, koska mukavaa huvia oli silloin olla menemättä heti nukkumaan ja sitten pöhnäisenä syödä kauheat määrät ruokaa ja harrastaa "tigerwoods-seksiä" miehen kanssa, josta ei aamulla muistanut oikein mitään. Mutta normaalikäytössä varmaan ihan ok.
 
"koukku"
Entä jos jätät lääkkeet hakematta? Haet ne vasta sitten, jos et millään tule ilman toimeen. Päätät nyt ettet enää hae lääkkeitä ja säästät nyt 3 jäljellä olevaa pahan päivän varalle. Minulla mielialalääke Zoloft aiheutti samanlaisen tunteen silloin, kun annostus oli isoimmillaan. Oli tosi ihana mennä nukkumaan, kun tiesi, että nukkuminen on kuin leijailisi pilven päällä. Stilnochisssa ei ole ollut mitään samanlaista, vaan uni on ollut sellaista tylsää mitään sanomatonta.

jotenkin näinhän se pitäis tehdä. Mutta en siis halua, tai pysty, mikä onkaan oikea termi. En ole aivan hirveän huolissani koska tilanne pysyy hallinnassa. Toisaalta taas inhoan sitä että olen addikti, eli en ole vapaa tekemään valintaa.
 

Yhteistyössä