Mitä kauheuksia 3-4v uhmaikäinen on sulle sanonut?

• Viestiketjun aloittaja "pilli"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
Ei niinkään kauheuksia, mutta uhittelee kyllä mm. näin. Sä et pysty mulle mitään ja voin tehdä ihan mitä vaan. Nauraa päälle viel. On niin olevinas, kyseessä siis 4,5v. tyttö.

"madame"
paska äiti, en tiiä mistä on kuullut,tai miten on keksinyt yhdistää sen tuolla tavalla.

en mä sitä niin pahana ota, uhoo vaan,eikä ees ymmärrä mitä tarkoittaa. mut hävettää silti.

meillä
Meillä lähinnä vaan väitetään vastaan sillain, et oo ite hiljaa, jos komennan olemaan hiljaa.. tai että en laita tätä päälle... mut ei onneks sen pahempaa vielä ... tyttö on kuukauden päästä 3v. Tuntuu et hoidossa on oppinu ihan tyhmiä juttuja, ku on nyt kohta 2kk siellä taas ollut.

Äitillä on iso peppu!!! :p

(ja isoveljen tyttöystävästä; R:llä on pieni peppu...)

Ei kovin kauheita noi omat apinat oo koskaan sanoneet, juurikin tyyliin, Äiti sä oot tyhmä?

Eikä isompinakaan, aiheesta poikkean, kumpikaan isommista ei oo koskaan haistatellut yms, kuten aika moni kaverion lapsi. (isoin 23 vee, seuraava 14 vee, miniapinat nyt 4 vee)

meillä
meillä pahin taitaa olla "sä oot tuhma" tai "sä oot tylsä". joskus 4v. tyttö suutuksissaan aikoo muuttaa mummolaan ja alkaa pakkaamaan tavaroita reppuun. se on aika suloista, varsinkin, kun pakattavat tavarat on esim. legoja, nuken vaatteita ja oma uimapuku.

4-vuotiaan ääri-uhmiksen suusta:
"Oot tyhmä", "Oot ihan NUUDELIPÄÄ" :)D), "mä en enää haluu asuu täällä sun kaa".. sit on joitaki kirosanoja sanonu, eipä ne mitään kivaa kuultavaa oo nekään :( Niin ja just vasta sano, että "ammun sua tulipalloilla!" :( (joo, eipä tarvi mennä enää isoveljensä huoneeseen, kun hän pelaa)

Ei nyt varsinaisesti mitään kauheuksia mutta...

Nuorimmainen suuttuessaan jostain: "Äiti, sun pitää muuttaa pois täältä"
Minä: "Ai minne?"
Lapsi: "Englantiin"
Minä: "Taidan varata lentoliput heti"
Lapsi: "Et voi oikeasti lähteä"

Samainen lapsi kun iskä oli viikon työmatkalla ja lapsi pyrki joka yö viereeni nukkumaan (ts. pyörimään, pelleilemään ja höpöttämään):
Lapsi jonain näistä öistä: "Voinko tulla viereen nukkumaan?"
Minä (väsyneenä valvotuista öistä johtuen): "Ei onnistu"
Lapsi: "Miksi?"
Minä: "Postimies nukkuu jo tässä vieressä"
Lapsi: "Minä kerron isille"

Pohdintaa vanhuudesta ja kuolemasta kun mummo täytti vuosia:
Lapsi: "Miltäs nyt tuntuu kun kuolema lähestyy?"
Mummo: :O ja :LOL: "Ihan hyvät on fiilikset"
Lapsi: "Oletko sinäkin äiti vanha?"
Minä: "Joo, tosi vanha"
Lapsi: "Sitten susta tulee enkeli joulukuuseen millä on köysi kaulassa"
Minä: "No en mä nyt niin vanha vielä kuitenkaan ole"

Meillä joulukuusen koristeina mm. enkeleitä.

Ja jouluteemalla jatketaan:

Minä: "Mikä susta tulee isona?"
Lapsi: "Joulupukki"
Minä: "Ai kun kiva. Mitähän sä mahdat tuoda mulle lahjaksi?"
Lapsi: "Ison häkin ja ison lukon häkkiin ja avaimen heitän pois"
Minä: "Miksi ihmeessä?"
Lapsi: "Sitten et voi komentaa mua"

Keskimmäinen lapsi:

Lapsen kanssa istutaan vilvoittelemassa saunan jälkeen ja lapsi on kovin sen näköinen että miettii jotain todella tärkeää asiaa. Hetken hiljaisuuden jälkeen:
Lapsi: "Miten sun pepusta mahtuu kakka pois?"
Minä: ????
Lapsi: "No kun sulla on niin iso peppu niin kakkakin on iso"
Minä: :LOL: :LOL: Ja keskustelua kakan koosta.

Ja lisää asiaa kakasta a la keskimmäinen:

Lapsi: "Sä oot äiti kakka"
MInä: "Kakalla äidillä on kakkalapsia"
Lapsi: "En minä ole kakka"
Minä: "Jos minä olen kakka niin kakkana myös synnytän kakkalapsia."
Lapsi: "Miten niin?"
Minä: "Kakka ei voi synnyttää ihmislapsia"
Lapsi: "Et sä olekaan kakka"

Esikoinen kun oli pettynyt muhun kun jouduin kieltämään häntä tekemästä tyhmyyksiä:

Lapsi: "Kyllä sun äiti pitäisi mennä kaappiin"
Minä: "Miksi ihmeessä?"
Lapsi: "Siksi että isi voisi mennä Barbien kanssa naimisiin"
Minä: "En halua mennä kaappiin"
Lapsi: "Mene sitten meidän lääkärin kanssa naimisiin"

Ja joskus haukutaan tyhmäksi:
Lapsi: "Äiti sä olet tyhmä"
Minä: "Tyhmät äidit saa tyhmiä lapsia"
Lapsi: *hiljaisuus*

Nää taitaa olla kyllä enempi näitä hauskoja-juttuja-lapsen-suusta keskusteluja. :D

hurjia juttuja
"mä syön mun jalkapohjat että en voi enään kävellä ja jos voinkin kävellä niin kävelen jokeen ja hukun ja sitten mua ei enään ole"
ja paljon vastaavia runoili esikoinen ollessaan vähän vajaa 3, ja imetin vauvaa. Oli niin mustasukkainen äidistään kun isäkin oli lähtenyt.
Nyt on murrosikäinen äidin mussukka.

"sunflower20"
Suutuspäissään just tota että oot tyhmä, mä en halua puhua sulle.
Mutta yleensä se kyllä itkee ja raivoo ensiksi alakerrassa, sitten lähtee norsunaskelin yläkertaan ja huutaa perässään "mulla on nyt niiiiiiin paha mieli, mä menen nyt rauhottumaan eikä kukaan saa mua seurata enkä tule ollenkaan enää alas, tuhmeliinit". :) Ja sit menee maksimissaan pari minuuttia kun kuuluu hennolla äänellä "voiko joku tulla tänne mun kanssa?"

Yhteistyössä