Mitä kannattaa poimia kaupan deli-salaattiin

Hilirei!


Nyt on käynyt sellainen erikoisempi elämäntilanne että kurkkusalaattimieheni on komennuksella ja vietämme aikaa lasten kanssa nyt eri paikkakunnalla jossa normaalisti asumme.
Parasta täällä on hullaantua ruokakaupan salaattibaariin. Voitteko kuvitella ettei sellaista ihanuutta ollut edellisellä paikkakunnallamme.Tuossahan on jujuna se että lasku perustuu painon mukaan. Mitä kevyempi salaatti, sitä pienempi hinta. Mitkä ovat teidän mielestä hintalaatusuhteeltaan parhaita noissa salaattibaareissa?

Perhesalaatti: Ei paina juuri mitään. Laitan aina ensin pohjalle, mutta en koskaan enää päälle ettei se peitä kaunista väriasetelmaani.
Pastasalaatit: Näitä en suosi, koska sisältävät hiilaria rasvaa ja ovat painavia.
Pico de gallo: Klassikko.
Pavut: toimivat aina kaikissa muodoissa, marinoituina, maustettuina yms yms. Hyvä proteiinin lähde.
Lihapullat: Blaa
Juustot: hyvin, hyvin, hyvin harvoin
Metukka ja kinkku tai kana: No Go!
Kylmäsavulohi: Tätä kannattaa ottaa paljon koska on kilohinnaltaan huomattavasti halvempaa kuin esim kalatiskistä ostettuna
Parsakaali: Painavaa ja aika kallista, mutta valmiiksi pilkottuna kätevämpi kuin ostaa kokonainen hevistä.

Minkälaisia salaatteja te suositte?

 
Mä lastaan pohjalle erilaisia (mshdollisimman tummia tai punaisia) salaatteja ja rucolaa mausteeksi. Päälle papuja, rapuja ja artisokkaa jos sitä sattuu olemaan. Pieni pala avkadoa.Tomaattislsaakin hieman salaattikastikkeen korvikkeeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: fruterrier
Harmi kun lähikaupassamme ei ole juurikin rucolaa. Sitä ottaisin paljon. Lisäksi laitan muuten aina siemeniä koska ne eivät mielestäni paina mitään eivätkä siten nosta hintaa yli kriittisen pisteen. Tomaattisalsa on tosiaan hyvä korvike salaatinkastikkeelle.
 
vierailija
En ota oikeastaan koskaan samanlaista salaattia, vaan joka kerta mieleni mukaan vaihdellen ja laajasti aineksia käyttäen. On jokunen raaka-aine, mitä en ota koskaan, esim. meloni. Yleensä kokoan salaattini isoimpaan boksiin ja sekin täyttyy äärimmilleen.
 
papupilleri
otan sellaisa, mitä ei raaski kotia ostaa koko purkkia tai mitä on harvoin saatavilla. lohen kanssa oon samaa mieltä, mutta hygieenisyys mietityttää. Siemeniä otan aina samoin fetajuustoa. ja papuja kans, kun niitä ei kotona tule ite laittettua salaattiin, mutta ravintoarvoiltaan parhaita.
 
vierailija
Olen kala-allergikko ja kerran näin, miten yksi asiakas otti samalla kauhalla, kun lohta niin myö fetaa. Miten ajattelematonta! Tämän jälkeen ei ole paljon tehnyt mieli fetaa syödä edes purkista, loska aina tulee mieleen tämä kokemus. Tiedättehän, että allergisen reaktion voi saama myös mielikuvista, todella pelottavaa!
 
vierailija
Mulla on useampikin kauppa lähellä, jossa on ton toi Picadeli tai vastaava. Ja kaikissa melko erilaiset valikoimat. Tulee tosi erilaisia vaihtoehtoja.
Fiilistelen joskus aina tuolla sivulla mitä uutuksia sinne tulee

https://www.picadeli.se/fi/sortiment/

Nyt suosikkeja on Black Barley ja sitten Marokon kuskus, joka vielä ajatukset lomareissuille. Dijon perunasalaatti on älyhyvää, mutta kallista. Sitä voi tehdä kotonakin.
 
vierailija
Olen kala-allergikko ja kerran näin, miten yksi asiakas otti samalla kauhalla, kun lohta niin myö fetaa. Miten ajattelematonta! Tämän jälkeen ei ole paljon tehnyt mieli fetaa syödä edes purkista, loska aina tulee mieleen tämä kokemus. Tiedättehän, että allergisen reaktion voi saama myös mielikuvista, todella pelottavaa!
Mikset huomauttanut? Olisi ollut hyödyllistä kaikille.
Sitä tosin en tiedä, mikä zoomauskatse sinulla on, kun ihan vieressä et tosiaankaan ollut.
Tuleehan ne asiat tietysti selviksi näin netinkin välityksellä *just*.
 
vierailija
Mikset huomauttanut? Olisi ollut hyödyllistä kaikille.
Sitä tosin en tiedä, mikä zoomauskatse sinulla on, kun ihan vieressä et tosiaankaan ollut.
Tuleehan ne asiat tietysti selviksi näin netinkin välityksellä *just*.
Totta, olisi pitänyt huomauttaa, taisi vaan vaan olla niin järkyttynyt asiasta, että hetki meni totaalisesti ohi. Yleensä nää parhaat ideat tulee just tälleen jälkijunassa. Hitsi, kun en tajunnut!
 
vierailija
Olen kala-allergikko ja kerran näin, miten yksi asiakas otti samalla kauhalla, kun lohta niin myö fetaa. Miten ajattelematonta! Tämän jälkeen ei ole paljon tehnyt mieli fetaa syödä edes purkista, loska aina tulee mieleen tämä kokemus. Tiedättehän, että allergisen reaktion voi saama myös mielikuvista, todella pelottavaa!
Jos on jollekkin salaatti baarin antimeista allerginen niin kannattaa jättää suosiolla koko salaatti pöytä väliin, vähintään ne herkut mitä on vaikka sen kalan lähellä.
Niin monet vetää suunnilleen koko salaatinsa suunnilleen yhellä kauhalla.
 
vierailija
Off topic: oletteko tietoisia, että kauppojen salaattidelit on yksi pahimmista tautipesäkkeistä. Kauhat kulkee kädestä käteen ja vähän väliä kauha tipahtaa ruoan sekaan. Itsekin olen monta kertaa kauhan poiminut sieltä jostain kurkkupalojen seasta.

Kun tämän kuulin, lopetin nuo tiskit siihen paikkaan.
 
vierailija
Off topic: oletteko tietoisia, että kauppojen salaattidelit on yksi pahimmista tautipesäkkeistä. Kauhat kulkee kädestä käteen ja vähän väliä kauha tipahtaa ruoan sekaan. Itsekin olen monta kertaa kauhan poiminut sieltä jostain kurkkupalojen seasta.

Kun tämän kuulin, lopetin nuo tiskit siihen paikkaan.
Kai tiiät myös delisalaatin lohen, kanan jne. historian? Eli ne on ensin myynnissä tuoretiskissä ja kun ne ei mene kaupaksi ja eräpäivä tulee eteen, ne myydään sitten salaattina ja saadaan pari extrapäivää myyntiaikaan. Ja tämä on tosi, vaikka kuulostaa ihan sairaalta. Voitte tarkistaa sen joltain tutulta joka on tuollaisessa kaupassa töissä. Ja ihan vieläpä laillista toimintaa.

yök!
 
kaupan täti
Kai tiiät myös delisalaatin lohen, kanan jne. historian? Eli ne on ensin myynnissä tuoretiskissä ja kun ne ei mene kaupaksi ja eräpäivä tulee eteen, ne myydään sitten salaattina ja saadaan pari extrapäivää myyntiaikaan. Ja tämä on tosi, vaikka kuulostaa ihan sairaalta. Voitte tarkistaa sen joltain tutulta joka on tuollaisessa kaupassa töissä. Ja ihan vieläpä laillista toimintaa.

yök!
Tiedätkö sä että niitä tomaatteja ja salaatteja vaan täydennetään? Eli siis siellä joukossa on usein tosi vanhaakin tavaraa. Purkit tyhjennetään roskiin ehkä kerran viikossa ja pestään. Muuten vaan lisätään tavaraa päälle ja sekoitetaan.
 
vierailija
Totta, olisi pitänyt huomauttaa, taisi vaan vaan olla niin järkyttynyt asiasta, että hetki meni totaalisesti ohi. Yleensä nää parhaat ideat tulee just tälleen jälkijunassa. Hitsi, kun en tajunnut!
Ymmärrätkin sitten oikein hyvin, että myös muilla voi olla hajamielisyyttä ja yleistä tajuamattomuutta. En ajatellut siinä leikkauksen jälkeisessä tilassa selvästikään selkeästi tai asianmukaisesti ja tuollainen iso vahingollinen teko tuli tehtyä.

On se taas onni, että luin juttusi netistä, niin osaan taas olla jatkossa parempi ihminen.
 
vierailija
Meillä Citymarketissa, ei Salessa ole. Otan runsaasti juustoa ja savulohta sekä paprikaa ja kurkkua, joskus tomaattia. Aina herkkusienisalaattia, ei ikinä pastaa.

Liian kallista kyllä. Ikinä en ole sairastunut noista vaikka olen tarkka hygieniasta.
 

Yhteistyössä