Mitä kannattaa poimia kaupan deli-salaattiin

Off topic: oletteko tietoisia, että kauppojen salaattidelit on yksi pahimmista tautipesäkkeistä. Kauhat kulkee kädestä käteen ja vähän väliä kauha tipahtaa ruoan sekaan. Itsekin olen monta kertaa kauhan poiminut sieltä jostain kurkkupalojen seasta.

Kun tämän kuulin, lopetin nuo tiskit siihen paikkaan.
Irtokarkki- ja pähkinähyllyt ovat kyllä vielä pahempia. Olen useammankin kerran nähnyt, kun joku käsineen napsii niistä karkkeja/pähkinöitä ja heittää osan sinne takaisin. Kaksi kertaa olen nähnyt, kun joku otti käsineen pähkinöitä, söi osan ja laittoi loput takaisin laatikkoon :confused:
Yök.
 
vierailija
Irtokarkki- ja pähkinähyllyt ovat kyllä vielä pahempia. Olen useammankin kerran nähnyt, kun joku käsineen napsii niistä karkkeja/pähkinöitä ja heittää osan sinne takaisin. Kaksi kertaa olen nähnyt, kun joku otti käsineen pähkinöitä, söi osan ja laittoi loput takaisin laatikkoon :confused:
Yök.
En enää osta irtomakeisia tai salaattibaarista, riitti kun näin nistin poimivan tavaraa paljain käsin. Yöök!
 
vierailija
Pöpökammoiset taas kauhistelee. No joskus tulee salaatteja ostettua ja laitan kaikkea mitä tekee mieli, en mieti sen kummemmin mitä. Pysyypähän paremmin terveenä, kun ei pöpöjä kammoa.
 
vierailija
Jos ite näkisin et joku niistää tonne paljain käsin niin ilmoittaisin kaupan työntekijälle. Niistäjä joutus ostaa itelleen korvaukseksi koko salaattibaarin tuotteet. Varmaan tulis lisäkuluja siivoomosesta ja ansionmenetyksestä. Niistäminen ei ole köyhien huvia.
 
vierailija
Lohi on tossa tosiaan niin halpaa, että kannattaa ottaa paljon. Mutt toisaalta vielä halvemmaksi salaatti tulee jos lohta laittaa vain vähän. Yksikin haarukallinen jonka sitten sekoittaa salaattiin riittää antamaan lohen makua todella paljonkin.
 
vierailija
ONKOS kukaan maistanut niitä punaisia cherry peppereitä? en erityisemmin välitä juurikaan tulisesta, mutta ne olisivat värinsä puolesta niin kaunis lisä salaattiin. Ja onhan paprika terveellinen. MUTTA miten tulisuuden laita? ottakaa kantaa
 
vierailija
Lohi on tossa tosiaan niin halpaa, että kannattaa ottaa paljon. Mutt toisaalta vielä halvemmaksi salaatti tulee jos lohta laittaa vain vähän. Yksikin haarukallinen jonka sitten sekoittaa salaattiin riittää antamaan lohen makua todella paljonkin.
Luitko tuon jonkun kaupan työntekijän kirjoituksen? Lohi on oikeasti vanhaa. Se saa lisää myyntiaikaa kun se laitetaan delipöytään. Siksi se on halpaa ja maistuu hieman elttaantuneelta. Jos joku on liian hyvää ollakseen totta, se ei ole totta. Lohta ei varsinaisesti polkuhinnotella siis delipöydässä, vaan tiskillä maannut kala laitetaan roskiksen sijaan delipöydälle myyntiin.

Mutta jos se on tarpeeksi hyvää sulle, niin anna mennä :D Itse en ruoassa vain hae halvinta kilohintaa, kuin porsaiden ruokinnassa tehdään. Mulla merkitsee laatu enemmän. Jos delipöytää yleensäkään käytän, niin ostan lihan/kalan/kanan aina muualta. Juuri sen takia, että tuolla delipöydässä se on vanhentunutta paskaa. Ja sen maistaa kun vertaat tuoreeseen.
 
Joku11
Eipä tule keliaakikkona otettua tuolta mitään. Siellä, kun on aina niitä krutongeja. Kun tietenkään ihmiset ei osaa niitä ruokia ottaa siististi vaan pitää viskellä pitkin poikin ja otetaan kaikkea mahdollista samalla ottimella jne.
 
ONKOS kukaan maistanut niitä punaisia cherry peppereitä? en erityisemmin välitä juurikaan tulisesta, mutta ne olisivat värinsä puolesta niin kaunis lisä salaattiin. Ja onhan paprika terveellinen. MUTTA miten tulisuuden laita? ottakaa kantaa
Chili on yleensä aika tulisempaa, joten välttelemme sitä, mutta esimerkiksi artesaani hot dogeihin erikoistuneissa ravintoloissa annan kyllä luvan poikkeuksele. Flunssassa auttaa samoin.

Ystäväni ravintola-asiantuntija kertoi että hapanimelät cherry pepperit eivät ole oikein erityisen tulisia juurikaan, mutta joukossa on myös polttelevia yksilöitä. Latinomaissa suosittu seurapeli näiden kanssa on "espanjalainen ruletti". Eli noita popsitaan tapaksina vuorotellen ja odotellaan, milloin jonkun kohdalle sattuu se tulinen yksilö. Sitten ihmetellään kun naama valahtaa ensin valkoiseksi ja muuttuu tulipunaiseksi.
 
akava
En pelkää pöpöjä, tänään viimeksi ostin. Lihaa, kalaa tai äyriäisiä en ota ikinä. Muuten otan mitä huvittaa, enkä mieti niiden painoja. Maksaa mitä maksaa. Hyvää on.
 
vierailija
Jos on tapana syödä salaadeli omalla työpisteellä ja napsia sitä pitkin päivää omenan tapaan, niin kannattaa valita mahdollisimman pahoja ja kuivia aineksia. Esim salaattia, paprikaa, porkkanaa ja tomaatteja ja sipulia. Avokadoa kans. Niitä ei voi ahmia santsata liian nopeasti eli nopsaan eli tsatsatsaa.
 
Nyt täytyy myöntää, että kyllä kyllästyttää tuo delisalaatti jo. Alkuhuuma taisi mennä. Jäi paha olo kuin irtokarkeista.
Ehkä teen tänään vielä gyros-salaatin, mutta jätän kyllä paprikan, lohen ja fetajuuston pois. Niiden makua en valitettavasti enää siedä. Tekee mieli jauhelihaa.
 
vierailija
Koska delisalaateissa hinta menee painon mukaan, niin kaikki "laadukkaat" ainekset on p*skaa. Kana on vanhaa ja kuivaa, samoin lohessa maistuu vanhentunut rasva. Oikeastaan kaikki mikä on menossa pilalle, pilkotaan ja laitetaan myyntiin delipöytään. No tuskin kukaan kuvittelikaan, että ne pilkkoisi tuoreimmat tomaatit ja kurkut tuonne myyntiin.

Itse kierrän siksi kyseiset pöydät kaukaa. Hygienia arveluttaa myös. Jos en sen vertaa itse viitsi, että omat tomaattinsa pilkkoo ja heittää sekaan tiskistä ostamansa kanafileen, niin olen vaikka syömättä.
 
vierailija
Suomessa menee muutenkin ihan hirveesti ruokaa roskiin ja hävikkiin, vaikka olis ihan hyvää vielä. Eli tyytyväisenä ostan salaattibaarista eikä haittaa yhtään, vaikka olis vanhempaakin niin kauan kun hyvältä maistuu.

Ja hygieniasäädökset on Suomessa muutenkin vedetty tosi överiksi, ei normaalilla vastustuskyvyllä varustettu ihminen kovin helposti sairastu. En käytä käsidesiä (koskapa se tappaa lähinnä ne hyödylliset bakteerit jotka ihoa suojaa) ja en muutenkaan hysterisoi. Enkä pahemmin muuten sairastele.

Kotonakin syön ns. vanhentuneita tuotteita, jos tiedän että on asiallisesti säilytetty ja ei mitään kummaa hajua ole. Epäilyttävät tuotteet menee sit koiralle :D
 
vierailijakokki
Täällä kilohinta 14,90e

Ostan salaattipussin kurkun tomaattia paprikaa.
LaitaN kaikki kulhoon.
Fetaa ja kananpalasia joukkoon.

Kyllä tulee halvemmaksi kun tuo salaattipöytä.
 
Taquero
Enpä tosiaankaan ymmärrä, miksi tuota pico de galloa kutsutaan "klassikoksi". En voisi kuvitellakaan että meksikolainen mamacita sitä söiti ilman korianteria ja limeä. Sama kuin tarjoaisit suomalaiselle maksalaatikkoa ilman rusinoita.
 
Heipsutit pitkästä aikaa,

Pakko vaikka näin heti alkuukin myöntää, että en ole syönyt näitä terveellisiä delilounaita kahteen viikkoon. Olen niin kyllästynyt siihen, miltä nuo salaatit maistuvat. Joku se perusmaku on siinä yllättävänkin samanlainen aina.

Tänään kun on vähän erikoispäivä niin ajattelin silti kuitenkin tuon salaatin nyt tehdä. Tässä sitä popsin hyvi hyvin hyyyvin aikaiseksi lounaaksi. ;)

Resepti salaattiini oli: "tätä en ole koskaan vielä maistanut".

  1. Pohjalla ihan tosi vähän salaattia (koska siitä se outo perusmaku varmaan tulee)
  2. Sitten reilusti marrakech linssejä (vie ajatukset lämpimään, marokkooon)
  3. Fetaa (koska tarvitsen suolaa)
  4. Goudaa (koska ne vaan näyttää niin kivalta)
  5. Parsa, purjo, porkkana -mix (koska pitäähän salatissa olla jotain terveellistä
  6. Yksi pastaperhonen (koska halusin sen päällä olevan oliivin)
  7. Avokadoa (aina muodikas)
  8. Maissia (värin vuoksi)=
mutta sitten mikä teki tästä mun salaatista supererikoisen oli se että valitsin SALAATINKASTIKKEEN! En ole tehnyt siitä kauppoja koskaan. Olen kuvitellut että se salaatinkastike on vaikea sekoittaa salaattiin. Mutta ainakin tuo valkosipuli-jogurthi kaatui aika näpsäkästi rehujen päälle. Ja onhan siinä astiassa se söpö kolo, jossa se kiikutetaan töihin.

Tuli oikein hyvä salaatti. Tosin varmasti hirveän epäterveellinen, koska niin paljon rasvaa. Mutta nyt jaksan varmasti myöhäiseen iltapäivään koska tänään tapahtuu jotain todella jännittävää.
 

Yhteistyössä