Mitä kamalaa lapsillesi on joskus sattunut?

  • Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
huh
Meidän tyttö tipahti kolmikuisena sohvalta alas, kun mieheni pelasi pleikkarilla :(. Vauva nukahti isänsä syliin ja tämä sitten asetti hänet nukkumaan divaaniosan alkupäähän eli näennäisesti turvalliseen paikkaan koska ei osannut kieriä tai kääntyä vielä ollenkaan. Mies kuitenkin istui niin reunalla divaaniosalla, että tyttö hiljalleen liukui miehen selän takaa lattialle. Oli kyllä ihan kauhea pelästys, kun lapsi alkoi RÄÄKYÄ kuin kuoleva vasa! Olin silloin parin metrin päässä lehteä lukemassa. Lapselle ei kuitenkaan onneksi tullut vaurioita. EI varmaan tarvitse lisätäkään, mutta vauva ei ole sen jälkeen ollut sekuntiakaan missään mattoa korkeammalla ilman valvovaa silmää, ja mies sai kuulla kunniansa.
 
äiti
Meidän lapsi poltti kätensä liedellä. Sairaalareissu tuli ja itku ja poru. Onneksi parani täysin, ei mitään arpia jäänyt mutta kyllä mä syyttelin itseäni, miten hän ehtikin siihen lieden ääreen heilumaan ja poltti kätensä :(
 
Nooo
Ei nyt onneks ole polttanu itteensä tai muuta...
Mä olin yksin vauvan kanssa 2kk ja olin helkatin väsyny...
Vauva tippu sinä aikana 3kertaa lattialle ku nukahin tissille ;(
 
Järkytyin järkytyin järkytyin
Minä kuulin vasta ehkä legendan tai tositapahtuman, että kaupungin citymarketissa oli hävinnyt lapsi ja tovin etsinnän päästä lapsi oli löytynyt kahden mutu/mutiaisen kanssa, jotka olivat tältä laittamassa/leikkaamassa tukkaa ja vaihtamassa vaatteita, ilmeisesti yrittivät pölliä lapsen!???
 
HUI!
Meillä lapsi nielasi vahingossa 5 sentin kolikon! Soitin heti päivystykseen ja pitelin samalla lastani. Onneksi hän sai yökkäilytä kolikon kurkusta alas. Käytiin kuitenkin lääkärillä näytillä varulta.
 
Vieras
Pahin taitaa olla se, että poika repi n. 1-vuotiaana kirjahyllyltä maljakon alas, se tipahti suoraan otsaan. Ja kuhmu oli VALTAVA. Siihen nousi heti sellanen tennispallon kokoinen musta/lila/punainen kuhmu. Oltiin niin paniikissa, että ambulanssi soitettiin. Ne oli paikalla alle 5 minuutissa, mutta ei ollu tarvetta lähteä mihinkään.
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja Järkytyin järkytyin järkytyin:
Minä kuulin vasta ehkä legendan tai tositapahtuman, että kaupungin citymarketissa oli hävinnyt lapsi ja tovin etsinnän päästä lapsi oli löytynyt kahden mutu/mutiaisen kanssa, jotka olivat tältä laittamassa/leikkaamassa tukkaa ja vaihtamassa vaatteita, ilmeisesti yrittivät pölliä lapsen!???
Tää on tapahtunu joka toisella paikkakunnalla.
 
Tyttö 1v putos pää edellä keinusta kun nousi seisoon vauhdissa..... no, onneks ei ruhjetta pahempaa, mutta kyllä pelästyin!
Nykyään en käännä katsetta edes sekunniks....

Kummityttö putos vuosia sitten koti rappusissa, kävi huonosti :(
Niska poikki.....
 
;(
Alkuperäinen kirjoittaja :
Tyttö 1v putos pää edellä keinusta kun nousi seisoon vauhdissa..... no, onneks ei ruhjetta pahempaa, mutta kyllä pelästyin!
Nykyään en käännä katsetta edes sekunniks....

Kummityttö putos vuosia sitten koti rappusissa, kävi huonosti :(
Niska poikki.....
;( Voi kauheeta!
 
huh
olisko ollu 10kk ko peruutti sängystä alas selälleen ,lattialla oli tv ja siihen kolahti tytön takaraivo:( itki meni muutama minuutti ja meni veltoksi muutamiksi minuuteiksi,onneks virkos ja oli taas normaali oma itsensä:O:)
 
Huh, sydäntä kylmäsi kun näitä muistelee...

Olen hakenut lapset keskeltä tulipaloa, poikien huone oli ilmiliekeissä siinä vaiheessa ja palomiesten mukaan aikaa oli vain silmänräpäys, että olisivat jääneet sinne..tämä siis tapahtui keskellä yötä.

Kolme vanhinta on olleet myös kolarissa, pappa menetti auton hallinnan ja ajoi puuhun. Yksi lapsista oli tehollakin, mutta onneksi ei sen vakavampaa kuitenkaan sitten ollut.

Sitten on niitä pienempiä, kun huuli on haljennut kun on tepsuteltu äidin korkokengillä salaa ja solisluu on murtunut kun on kaaduttu jäällä.

Voi mun rakkaat, vielä on pitkä taival edessä ja äidillä ainainen huoli..
 
..
Pahinta on ollut kun 1-vuotias meni yhtäkkiä tajuttomaksi ja lopetti hengittämisen. Siinä soiteltiin ambulanssia ja koetettiin jo ihan siniseksi muttunututta pikkusta elvyttää. Virkosi kuitenkin ennen ambulanssin tuloa. Tätä seurasi pitkät jaksot teholla ja nuo tajuttomuuskohtaukset ovat jatkuneet tähän päivään saakka.. :/
Oma hätä oli tietenkin suuri mutta vaikeinta oli 1-vuotiaalle selvittää miksi joutuu olemaan piuhoissa päästä varpaisiin..
 
se on kauhein
Tytär vieri kolmipyörällään tutun maasturin alle. Tuttu läksi liikkeelle ja onneksi pysähtyi, että mikä ottaa kiinni. Pyörä oli takarenkaassa kiinni ja vauroitui mutta tytär saatiin ehjänä pois. Kyllä löi polvet loukkua. Oli niin vähästä kiinni tuuri, ettei mitään käynyt.
 
mie
eniten säikäytti, kun lapsi 3vuotiaana kaatui/tönäistiin päin puista lelulaatikkoa ja silmien väliin tuli vekki joka piti liimata terkkarilla. Soittivat vielä minulle töihin, että älä nyt säikähdä, poika piti viedä lääkäriin...
Onneksi lapselle itselleen ei mitään traumaa jäänyt, muistelee vieläkin kun menivät hoitajan kanssa taksi-Mersulla lääkäriin.
 
se oli kauhein
Alkuperäinen kirjoittaja se on kauhein:
Tytär vieri kolmipyörällään tutun maasturin alle. Tuttu läksi liikkeelle ja onneksi pysähtyi, että mikä ottaa kiinni. Pyörä oli takarenkaassa kiinni ja vauroitui mutta tytär saatiin ehjänä pois. Kyllä löi polvet loukkua. Oli niin vähästä kiinni tuuri, ettei mitään käynyt.
Ja vieressä siis seisoimme, ettei vahtimisesta kiinni. Hetki vain herpaannusta.
 
Vanhin tyttö( nyt 17v ) jäi 5 vuotiaana kaksiosaisen kirjahyllyn alle, poika nyt 19v, pahoinpideltiin 16vuotiaana, on ollut autokolarissa, oli lähellä kuolemaa, kun sairastui syntymänsä jälkeen, olisi voinut kuolla, kun 2 vuotiaana tyhjensi mamman viikkolääkerasian, missä sydänlääkkeitä, verenpainelääkkeita, särkylääkkeitä, lääkkeitä suonenvetoon...ambulanssilla lujaa Poriin ensiapuun, letkulla lääkehiiltä, teholle sydänvalvomoon, yläkerran rappusista ovat pudonneet muutaman kerran pää edellä alas...tässä nyt muutamia esimerkkejä
 
Esikoisen kans kävi niin että se oli mulla sylissä ko exä sekosi taas vaihteeksi ja kävi mulle päälle. Ei onneksi käyny mitenkään...

Tämä minun ja nykysen miehen minitohelo on samanlainen höseltäjä ko mieki, aina on jotaki... On kiskonu pöytäliinaa ja saanu niskaansa astioita, onneksi omia muovisia lautasia joita olin lappamassa kaappiin. On tippunu sohvalta, sängyltä, liukastunu kylppärissä ja kopsauttanu kallonsa, sitä on pistäny jopa ampiainen ja meinannu tukehtua puuroonsa ko onnistu jotenki vetaseen henkeä samalla ko lusikallinen meni suuhun.

Saa nähä mitä vielä tapahtuu, jos on tosissaan äitiinsä tullu, mikkään ei oo mahotonta :D
 
lista
2v poika söi mökillä muurahaismyrkkyä.
isompi poika autokolarissa,auto kierähti katolleen
tyttö juoksi leikkiessä takankulmaan.tikit kasvoille
ilmapallo räjähti ja kissa siitä säikähti että repi pieneltä pojalta naaman verille.tikit sairaalassa
 

Yhteistyössä