Mitä kaipaat kauppoihin, joita ei enää myydä????????????

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Leijona
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
mä en siinä mielessä kaipaa mitään kun en voisi kumminkaan enää syödä mutta ihania olivat:
Lemon-Puff keksit
Sirtuunatäytteiset Kantolan Mariet
Valion lakkajäätelötorttu
Tuff-tuff karkit
Zoom, Disco ja Fonda patukat
Rix-rax suklaa
Blokki riisisuklaa (iso levy)
Kissa-salmiakki
Top-pastillit (sellaisia pastellivärisiä kuin pieniä tyynyjä)
Ananaslipsi
Ingmanin Jaffajogurtti
Kola-karkit
Marabou Mintchocosuklaanapit
Siesta ja Lola-patukat
Plussaa kurkulle-pastillit
Polkkatoffee
Skottitoffee
Paljon tuttuja näissä 70-luvun kakaralle. Muistatko vielä sellaiset leijona-askit joissa oli pentu, äiti ja isä. Siis 3 eri vahvuutta, salmiakkia. ihania !!
Ja lakurullat, suklaanapit.
Saisinpa skottitofeeta !!
 
KS
Fazerin tryffelisuklaata (myytiin vain keskikokoisena levynä, ei patukkana eikä isona levynä).

Maraboun suklaapatukka, jossa suklaa oli sellaista vaahtomaista, täynnä pieniä reikiä.

Fanny-vanukkaat.

 
vieras
Siis miten voi olla että en muista ollenkaan niitä karkkeja mitä on tullu pentuna vedettyä.. :O Vaikka en oo vasta ku 20 eli ei pitäis kovin kauankaan olla.. :O Kuvista varmaan muistaisin ehkä paremmin..

Saako muuten Lion patukoita enää? Tai niitä olikohan Smarties tms, myytiin semmosessa pitkulaisessa pahvisessa purkissa, montaa eri väriä niissä oli.
 
cool
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ja body shopista sitä shampoota (sininen iso pullo), joka maksoi jotain yli 50 markkaa, nimeltään joku blue..
Sitä taitaa saada vieläkin, itse ostin joitakin kuukausia sitten olikohan "cool blue" tms. shampoota jossa oli mentholia? :) Raikasti päänahan mukavasti!

 
mami
- korvapuustin makuinen aino-jäätelö, myytiin vielä viime vuonna, nyt ei löydy mistään
- punainen royal-suklaa (iso levy)
- aurinko jaffa -limu ja varsinkin ne limujäät :p

Hedelmä- ja salmiakkimerkkareita saa muuten makuunista vielä
 
Aurora
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Oiiiih! :p, vaikka mitä kaikkea mitä oon unohtanut kaivata! :D

-Jengajäätelöt - Piiiitkä korkkiruuvin mallinen mehujää
-Suklaapilvijäätelö
-Roger Rabbit -jäde (sisällä oli sellaista punaista mönjää)
TODELLAKIN Roger Rabbit mehujää!!! Se punanen kielen muotonen lima siellä sisällä oli niiin hyvää!!
Ja suklaapilvi, sitä suklaalimaa oli aivan sairaasti! Välillä itse jäätelöä ei huomannu juuri ollenkaan! :D

Lisäks Vesselin Minttukaakao, Omena Hubba Bubba, Pähkinätuutti, Carte Dorin tiramisu-jätski, Lauantai-pussin mustat auto-karkit (maistuvat väärältä ja koostumus on väärä myös nykyään), Magnum Ego jätski, Mustafa ja Minttufa jädet.

Siinä muutama. Ja sellanen purkka jos oli 5 palaa, oranssi paperi jossa printattu ympyrä jossa kaksi kirjainta. Sitä syötiin aina pienenä.
 
kojootti
Joskus 90-luvulla myytiin jonkin aikaa salmiakkiaakkosia, ja siinä pussissa oli 3 eri makua. Niitä mä jäin kaipaamaan. Ei noi tavalliset salmiakkiaakkoset oo musta lainkaan niin hyviä.
 
Aurora
Alkuperäinen kirjoittaja Turmaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Mehujää joka oli kämmenen muotoinen, etusormi pystyssä. En muista nimeä, söin usein.
Ufo -irtokarkkeja jotka olivat kuin pahvia päältä ja sisällä salmiakkijauhoa.
Polkkajäätelö
Sun-Icen rommirusinatuutti
PK -purkka
oliko nuo Ufot vaaleenpunasia joissa oli musta raita?
Sellasia saa ainaki Halpa-Hallista :)
Ihanan kirpeitä ja äkäisiä ;)
ufoja on tosi monenlaisia. Mustaa, vihreetä, punaisiakin taitaa olla paria erilaista, sit on ihan niitä perussalmiakkiufoja.
Noi mä tiedän ja on kans hyviä, mutta en niitä tarkoita.

Meidän lähikiskalla myytiin sellaisia ISOJA ufoja, mutta en ole niihin enää niiden aikojen jälkeen törmännyt... :(
Tarkoitatko sellaisia tummanruskeita, jotka eivät ole niin kovia kuin tavalliset ufot? Siitä niitä, jotka maistuu vähän lakritsilta? Niitä saa ainakin Makuuneista.
Noista ruskeista mulle tulee mieleen He-Man karkit, on sellasia He-Manin kilven muotosia. Ne on pehmeitä ruskeita lakritsi-salmiakin makuisia, näyttävät vähän ufoilta kieltämättä, mut He-Manin kilpiä ne on.
 

Yhteistyössä