Mitä kaipaat kauppoihin, joita ei enää myydä????????????

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Muisto
80-luvun alussa nyytiin luontaistutekaupoissa eli terveyskaupoissa suklaaviljaterveyspatukoita, jotka oli kehitelty astronauteille!
Ne oli äärimmäisen terveellisiä ja tosi hyvoä.
Suklaata hiukan yhdistettynä täysjyväviljaan.
Muistan vieläkin sen maun.
Eivät olleet mitään tavallisia suklaapatukoita!
Ja oli niissä jotain muutakin, mutta taidolla suunniteltu,
terveellisyys ja maku kohtasivat.
Ostin niitä aina Tampereella käydessäni..
 
vieras
Jenga mehujää ehdottomasti ja sitten Toffo toffeet ja asia jota kukaan muu ei tunnut mun lisäkseni muistvan, mansikan ( tai metsämansikan ) makuinen juomajauhe ( ikään kuin kaakao ) jota siis laitettiin maitoon. Kuvittelenko mä vaan vai oliko se totta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turmaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Mehujää joka oli kämmenen muotoinen, etusormi pystyssä. En muista nimeä, söin usein.
Ufo -irtokarkkeja jotka olivat kuin pahvia päältä ja sisällä salmiakkijauhoa.
Polkkajäätelö
Sun-Icen rommirusinatuutti
PK -purkka
oliko nuo Ufot vaaleenpunasia joissa oli musta raita?
Sellasia saa ainaki Halpa-Hallista :)
Ihanan kirpeitä ja äkäisiä ;)
ufoja on tosi monenlaisia. Mustaa, vihreetä, punaisiakin taitaa olla paria erilaista, sit on ihan niitä perussalmiakkiufoja.
Noi mä tiedän ja on kans hyviä, mutta en niitä tarkoita.

Meidän lähikiskalla myytiin sellaisia ISOJA ufoja, mutta en ole niihin enää niiden aikojen jälkeen törmännyt... :(
Tarkoitatko sellaisia tummanruskeita, jotka eivät ole niin kovia kuin tavalliset ufot? Siitä niitä, jotka maistuu vähän lakritsilta? Niitä saa ainakin Makuuneista.
Mäkin haluisin niitä ufoja, jos tarkotetaan niitä missä päällinen oli melkein kun styroxia (mutta siis syötävää) ja sisältä sai sen jauhon veks.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jenga mehujää ehdottomasti ja sitten Toffo toffeet ja asia jota kukaan muu ei tunnut mun lisäkseni muistvan, mansikan ( tai metsämansikan ) makuinen juomajauhe ( ikään kuin kaakao ) jota siis laitettiin maitoon. Kuvittelenko mä vaan vai oliko se totta?
Mulla oli noita jauhoja muksuna, mansikkaa ja banaania :)
 
hömö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ne reisen suklaanamit :p niit ei ole missää enään näkynyt myynnissä :/
Mä näin K-supermarketissa myynnissä Rieseneitä viime viikolla. Ei enää pussissa vaan patukkamallisessa paketissa, mutta löytyy siis, ilmeisesti ainakin K-ryhmän kaupoista.

 
vieras
Muistaako kukaan lapsuudesta viri-viri suklaavanukasjauheet? Aika varmaan kultaa muistot mutta muistan että pienenä se oli ihan mielettömän hyvää. Nykyään kaikki vanukasjauheista tehdyt vanukkaat maistuu vaan keinotekoiselta.
 
<3
Itse muistan syöneeni alle 5-vuotiaana (eli 20 vuotta sitten ) sellaista jäätelöä jossa se tikkukin oli syötävä. Muistaako kukaan muu, vai olenkohan mutustellut hyvällä ruokahalulla vain puutikun :D?
Myöhemmältä iältä olen jäänyt kaipaamaan piraija lonkkua ja colden capin sitruuna siideriä.
 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja hellsbells:
Merkkareita!! Ainakaan salmiakkimerkkareita ei saa, enää samanlaisina kuin ennen. Onhan niitä huonoja kopioita mut... :)
Fazerin Salmiakki Mix -pussissa on melkolailla vanhojen merkkareiden makuisia pieniä merkkareita! Ne maistuu mun muistin mukaan samoilta, kuin ne ihanat isot merkkarit.. Liekö sitten aika kullannut muiston.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jenga mehujää ehdottomasti ja sitten Toffo toffeet ja asia jota kukaan muu ei tunnut mun lisäkseni muistvan, mansikan ( tai metsämansikan ) makuinen juomajauhe ( ikään kuin kaakao ) jota siis laitettiin maitoon. Kuvittelenko mä vaan vai oliko se totta?
Mulla oli noita jauhoja muksuna, mansikkaa ja banaania :)
Jotain mansikkajuomajauhetta on vieläkin...

Toffot muistan,parasta:p
 
vieras
En tiedä onko tää jo ollut täällä, mutta meidän lähikaupasta sai yli kymmenen vuotta sitten semmosia ihania pieniä jäätelökarkkeja pussissa, siis jäätelöitä, jotka olivat muistaakseni käden ja jalan muotoisia. tietääkö joku?
 
hjgopdk
Soleroa saa edelleenkin, kuten myös lakkajäätelöä (Juhlatuutti nimeltään). Erittäin hienoa somalaista hunajahoitoakin saa. Niin, ja sitä keltakääreistä riisisuklaatakin. Ainakin tämän kaupungin Sokoksen ruokapuolelta olen noita kaikkia löytänyt viimeisimmän puolen vuoden sisällä.
 
Vaniljainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä onko tää jo ollut täällä, mutta meidän lähikaupasta sai yli kymmenen vuotta sitten semmosia ihania pieniä jäätelökarkkeja pussissa, siis jäätelöitä, jotka olivat muistaakseni käden ja jalan muotoisia. tietääkö joku?
Tarkoitatko näitä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Dongxi:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Niitäkään ei varmaan myydä enää, semmosia "naposteltavia" mehujäitä.. Eiku niin näitähän ne olikin: "Coolbits (?), uudet limujäät, ei sula sormiin!" Toi mainos on jotenkin jäänyt mieleen.:D En muista edes oliko ne niin hirveän hyviä mut tuli vaan mieleen.:D

Eikä! Minäkin! Hyviä ne oli :LOL:
 

Yhteistyössä