Mitä kaikkea ihan parasta Mcdonalds sulle tarkottaa??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulle se tarkottaa parhaitten hampurilaisten ja muun lisäks mun nuoruutta. Mun lapsille se tarkottaa niitten lapsuutta. Aina tulee hyvä fiilis kun on käyty mäkissä. Mä rakastan mäkkiä. Se on 1 niistä asioista mitä mä rakastan.
 
vierailija
Mäkkärissä käynninj jälkeen tulee lähes aina morkkis. En siksi, että olisin pläski jolla ei ole itsehillintää vaan siksi että tuotteet ovat käytännössä karmeaa moskaa joka Suomessa on vieläpä ylihintaista. Jenkeissä on huomattavasti parempia hampurilaisketjuja jotka kuitenkin mahtuvat samaan pikaruokalokeroon mutta paremman makuisilla tuotteilla. Suomalaisissa mäkkäreissä heidän parhaatkin tuotteet osataan usein pilata jättämällä soosit minimiin. Big Mac on parhaimmillaan oikein tehtynä maukas hamppari, huonoimmillaan taas kurkkuun takertuva kasa vehnäpullaa ja karrelle käristettyä jauhelihaa.

Rutikuiva Big Mac kengänpohjaksi käristetyllä pihvillä? Haista sinä pihi hamppariyrittäjä pitkä vittu, minä vien rahani muualle.
 
vierailija
Miksi lehmien pitäs pomppia sademetsien paikalla, ei ne sinne kuulu, puut kuuluu.
Mistä päästä ajattelit aloittaa ihmisten tappamisen? Viljelytilaa kun ei ole tarpeeksi täällä ruokkia koko ihmiskuntaa, ellei sitten tehdä sitä peltotilaa. Ja mä en nyt näe hirveän isoa eroa, että kasvatetaanko sitä karjaa mäkkärin tarpeisiin vai spörgönspöölle. Se karja kasvatettaisiin anyway.
 
vierailija
Mikäs se niin pahalta siellä haisee? Kotimainen liha, leipä, salaatti, tomaatti, oliiviöljy vaiko kenties suolakurkku? Mikä se niin siuu oksettaa?
Kamala yskä tulisi jo eteisessä, joten varmaan mulla on joku vika? Yskä tulee monessa muussakin paikassa, mut käyn niin harvoin ravintoloissa syömässä - ja sen hyvän paikan löydänkin hajuttomuuden perustella. Jos on hajusteita, ei sinnekään voi mennä. Syynkin tiedän, mutta en tiedä, onko ne hermomyrkyt käytössä just mäkkärissä.
 
vierailija
Kamala yskä tulisi jo eteisessä, joten varmaan mulla on joku vika? Yskä tulee monessa muussakin paikassa, mut käyn niin harvoin ravintoloissa syömässä - ja sen hyvän paikan löydänkin hajuttomuuden perustella. Jos on hajusteita, ei sinnekään voi mennä. Syynkin tiedän, mutta en tiedä, onko ne hermomyrkyt käytössä just mäkkärissä.
Joo on. McDonald's käyttää neurotoksiisina aineina mm. elohopeaa ja sinappikaasua. Hampurilaisen pelkkä haukkaaminen riittää useimmilla jo saada aikaan oireita, kuten vapina, hikoilu, hengityksen kiihtyminen ja päänsärky. Ranskalaisen nautittua useimmilla esiintyy hallusinaatioita, ajan ja paikantajun menetystä, sekä kouristuksia. Mikäli pahaa aavistamaton ruokailija vielä naukkaa hörpyt light fantasta, on vaarana välitön sydäninfarkti ja hengen menetys.

Pysy siis kaukana!
 
vierailija
Fantaako juomana...? Enpä muista sellaistakaan juoneeni;-)
Mutta sen muistan, kun pari ihmistä naureskeli nettikeskusteluissa, kuinka he suoraan sairaalasta päästyään menivät jonnekin hampurilaiselle enkä painanut mieleen, mikä se paikka oli. Huomasin, että en tiedä heidän intohimoista mitään, mutta ei kyllä unohdukaan se hehkutus. Varmaan saattaa olla joku noistakin, mut siitä on niin kauan jo:
yks ainakin vannoi Pepsin nimeen, ettei niistä mitään hänelle tuu:sneaky:
Pätevöityi kai moderaattoriksi sillä:whistle::sick:
 
vierailija
Itse kysyit, mitä ko.pulju kullekin tarkottaa (jos olet ap).
Puljun nimellä ei ole merkitystä, mutta nuorena tuli luettua mitä tämä nimenomainen McDonalds ketju tekee ja edustaa. Ei se tietysti ole ainoa lajiaan.
En ole ap. Ihmettelen vain tuota logiikkaa. Et toki ole ainoa. Siis että isot yritykset ovat lähtökohtaisesti pahoja. Etenkin vielä jos ovat jenkkifirmoja. Että ihan kuin se pelto tosiaan jäisi viljelemättä jos vaikka mäkkäriä ei olisi olematta, tai lapset olisivat koulussa töiden sijaan, jos henkkamaukka ei tekisi vaatteitaan.

Todellisuudessa usein juuri nämä suur'yritykset ovat niitä vastuullisimpia. Niillä on maine pelissä ja sitä varjellaan. Se että joku kiinalainen xongwong-yritys teetättää farkkunsa alastomilla lapsiorjilla ei koskaan tule julkisuuteen. Ketään ei täällä kiinnosta. Mutta annas olla jos henkkamaukan farkkuja tehdäänkin kahdeksan tunnin sijasta yhdeksän tuntia päivässä. Se pääsee heti uutisiin.

Mäkkäri edustaa Yhdysvaltoja monessakin mielessä ja on siksi aivan tarpeettomasti vasemmistopropagandan kynsissä. Suomalaista lihaa leivän välissä, jonka valmistaa usein opiskelijanuoret tienatessaan thaimaan reissujaan seuraavalle kesälle. Sitten se muuttuu vasemmiston hampaissa yhtäkkiä hullunlehmän lihaksi, jota tarjoillaan likaisesta keittiöstä luontoa tuhoten ja nuorten työvoimaa hyväksikäyttäen.
 
vierailija
Mä kuvittelin että tästä olis saanut ihan ketjun. Mut ei pelkkää negaa taas ja jos olis kysynyt jossain muussa maassa niin olis tullut ihan toisia vastauksia. Se joka sanoo että mäkissä käytetään vaikka mitä kaasuja ei voi syödä missään. Mäkissä on tosi tarkkaan kaikki laitettu mitä ne sisältää. Mä luotan mäkkiin ja koskaan en oo tullut maha kipeeks siellä. Näkee kalorit ja proteiinit sun muut. Sokoksen mäkki poistu ja tilalle tuli joku paska kahvila.
 
vierailija
Mä kuvittelin että tästä olis saanut ihan ketjun. Mut ei pelkkää negaa taas ja jos olis kysynyt jossain muussa maassa niin olis tullut ihan toisia vastauksia. Se joka sanoo että mäkissä käytetään vaikka mitä kaasuja ei voi syödä missään. Mäkissä on tosi tarkkaan kaikki laitettu mitä ne sisältää. Mä luotan mäkkiin ja koskaan en oo tullut maha kipeeks siellä. Näkee kalorit ja proteiinit sun muut. Sokoksen mäkki poistu ja tilalle tuli joku paska kahvila.
Tästähän oli tulla keskustelu... siitä mitä mäkkäri on ja mitä suuret jenkkifirmat on... siitä miten niihin suhtaudutaan lähtökohtaisesti huonosti. Mutta se oli sulle "negaa".

Okei. Vastataan vain alkuperäiseen kysymykseen sitten. Mäkkäri tarkoittaa mulle helppoa ja hyvää roskaruokaa. Jeps... sitä se tarkoittaa.
 
vierailija
Olipa surkeat sivut mäkkärillä, kun ei nähnyt mitä ne tuotteet sisältää:-(
Varmaan kivaa, kun alkaa jonossa niitä selvittämään :D
Ihan sama mulle, mut taitaa olla lainsäätäjä muunnellut asioita tai sitten tahallaan tehdään asioita hankalaksi o_O
Eviran sivuilla luki äsken:
"Myös pakkaamattomista elintarvikkeista on annettava kuluttajalle tieto kaikista elintarvikkeen valmistuksessa käytetyistä ja lopullisessa elintarvikkeessa jossain muodossa olevista allergioita ja intoleransseja aiheuttavista ainesosista. Tiedot on annettava kirjallisesti elintarvikkeen luovutuspaikassa, kuten myymälässä.

Pakkaamattomista elintarvikkeista annettavat allergeenitiedot voidaan antaa myös suullisesti, jos tästä mahdollisuudesta ilmoitetaan selkeästi pakkaamattomien elintarvikkeiden läheisyydessä, esimerkiksi esitteessä, taulussa tai muulla vastaavalla tavalla.

Lisää tietoa palvelussamme
 
vierailija
Ihmettele rauhassa. Ihmettelenhän minäkin teikäläisen logiikkaa, että luonto on saatanasta ja USAn vastaista propagandaa.
Kipitä mäkkiin syömään tuplajuustoateria, kyllä se siitä helpottaa.
Ei luonto saatanasta ole. En usko satuolentoihin. Mutta siellä on tällä hetkellä triplajuusto 3€. Okei okei... se on siinä rajoilla, että onko siinä jo liikaa pihviä. Sanotaanko nyt näin, että tuplajuusto on hyvä ja tämä tripla tällaisena kamppistuotteena hyvä. Mutta jos se olisi vakituisesti listoilla, niin varmaan tuplaa tulisi syötyä.
 
vierailija
Mikäs se niin pahalta siellä haisee? [bKotimainen[/b] liha, leipä, salaatti, tomaatti, oliiviöljy vaiko kenties suolakurkku? Mikä se niin siuu oksettaa?
Esim big mac

Naudanlihapihvi (OSI Food Solutions Poland Sp. z o.o., Puola) :
Naudanliha (100 %). Valmistukseen käytetään käsinleikattuja, luuttomia ruhon etuneljännes- ja kylkipaloja. Lihan alkuperä: Puola.

Cheddar-sulatejuusto (Hochland Deutschland GmbH, Saksa) :

Cheddarjuusto (51 %), vesi, juusto (9 %), voi, rasvaton maitojauhe, sulatesuola (E331), luonnollinen juustoaromi, maitoproteiini, suola (3,5%), värit (beta-karoteeni, paprikauute), happamuudensäätöaine (E330), paakkuuntumisenestoaine (auringonkukkalesitiini).Rasvapitoisuus 27 %.

Jäävuorisalaatti (Salico Oy, Suomi) :
Pesty ja leikattu jäävuorisalaatti. Alkuperämaa: Espanja, Saksa tai Suomi (satokauden mukaan).

Suolakurkku (McCormick Kütas, Turkki) :
Suolakurkku (68 %), vesi, väkiviinaetikka, suola (2,9 %), kiinteyttämisaine (E509), luontainen aromi, säilöntäaine (E202).

Grillimauste (McCormick Ltd, Iso-Britannia) :
Suola, mustapippuri, mustapippuriuute.

Big Mac™ –sämpylä (Oy Lantmännen Unibake Ab Finland, Suomi) :
Vehnäjauho, vesi, sokeri, hiiva, rypsiöljy, seesaminsiemen, jodioitu suola (1,1 %), vehnägluteeni, emulgointiaine (E472e), säilöntäaine (E282), hapettumisenestoaine (E300).

Kuivasipuli (Olam Spices and Vegetable Ingredients, USA) :
Sipuli.

Big Mac™ –kastike (McCormick Ltd, Iso-Britannia) :
Vesi, rypsiöljy, väkiviinaetikka, suolakurkku, sokeri, muunnettu maissitärkkelys, kananmunan keltuainen, mausteet (sisältää sinappia), suola (1,4 %), glukoosi-fruktoosisiirappi, sakeuttamisaine (E415), luontaiset aromit, kiinteyttämisaine (E509), säilöntäaine (E202).

http://www.mcdonalds.fi/fi/product/big-mac.html
 
vierailija
Olipa surkeat sivut mäkkärillä, kun ei nähnyt mitä ne tuotteet sisältää:-(
Varmaan kivaa, kun alkaa jonossa niitä selvittämään :D
Ihan sama mulle, mut taitaa olla lainsäätäjä muunnellut asioita tai sitten tahallaan tehdään asioita hankalaksi o_O
Kyllä sieltä löytyy tuotekohtaiset ravintosisällöt, allergiatiedot ja raaka-aineet. Pitää vaan valita tuote mitä haluaa katsella.

http://www.mcdonalds.fi/content/fi/syo/menu/kaikki-tuotteet.html
 

Yhteistyössä