Mitä jugurttia/viiliä?

Mitäs jugurttia/viiliä olette taaperoillenne antaneet? Niissä normi jugurteissahan on ihan törkymäärä sokeria, mutta oletteko löytäneet jotain vähemmän sokerisia jugurtteja/viilejä? Vinkkejä otetaan vastaan, koska noita viilejä/jugurttejahan olisi ihan hyvä syödä, mutta vähän terveellisempinä versiona...
 
Mä olen aina antanut ihan sitä maustamatonta jogurttia ja laittanut itse sekaan hedelmäsoseita tai marjoja.
Tosin pikku-ukkeli syö ihan paljaaltaankin sitä.

En tiedä yhtään noista muista jogurteista kun en ite syö, enkä jaksa alkaa kaupassa vertailemaan ja lukemaan sisältöluetteloita.

Mies ostaa itelleen jotain litran jogurtteja mutta ei niistä olla koskaan vielä lapselle annettu.
 
Meillä 2-vuotias syö Valion Kidiuksia ja maustamatonta jukurttia tai viiliä vaihtelevasti. Kaikki uppoaa, riippuu mitä kotoa löytyy. En oo jaksanu noista jukurteista ja niiden sokereista juuri ressiä repiä kun poika ei juuri ole makean perään eli on oikeestaan ainoa "ylimääräsen" sokerin lähde ne satunnaiset jukurtit. Ainiin, saahan tuo pillimehun aina saunan jälkeen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja JenniK:
Peesaan. Maustamatonta/luomua/bulgarian jugurttia/kevyttä kermaviiliä ja sekaan vauvojen soseita. Rahkaan käytän hedelmäsokeria + kotimaisia pakastemarjoja. Ja pillimehut sokerittomia täysmehuja.
Korjataanpa omia sanojani. Olen joskus antanut myös omia jugurtteja pojalle, jos muuta ei kaapista ole löytynyt. Itse syön Valion jugurtteja, joissa purkin mukaan lukee "30% vähemmän sokeria", makuja on vissiin kolme: vanilija, vadelma-granaattiomena ja metsämansikka.

En seuraa hysteerisesti sokereita, jätkä mussuttaa myös jäätelöä, kakkua, keksiä ja suklaata. Mutta yritän pitää herkut minimissä niin kauan kuin se vain on mahdollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JenniK:
Alkuperäinen kirjoittaja JenniK:
Peesaan. Maustamatonta/luomua/bulgarian jugurttia/kevyttä kermaviiliä ja sekaan vauvojen soseita. Rahkaan käytän hedelmäsokeria + kotimaisia pakastemarjoja. Ja pillimehut sokerittomia täysmehuja.
Korjataanpa omia sanojani. Olen joskus antanut myös omia jugurtteja pojalle, jos muuta ei kaapista ole löytynyt. Itse syön Valion jugurtteja, joissa purkin mukaan lukee "30% vähemmän sokeria", makuja on vissiin kolme: vanilija, vadelma-granaattiomena ja metsämansikka.

En seuraa hysteerisesti sokereita, jätkä mussuttaa myös jäätelöä, kakkua, keksiä ja suklaata. Mutta yritän pitää herkut minimissä niin kauan kuin se vain on mahdollista.
Meillä ei mitään muuta sokerista oo vielä maistettu (kun tuota kidius jugurttia ja pannaria jonka mukelti suusta pois) ... vasta 1v synttärit oli. Ajattelin vaan antaa tuota sammaa jugurttia mitä isommatkin lapset syö...
 
Ihan valion tai ingmannin (onko se arla nykyään?) tavallisia maustettuja jogurtteja olen antanut. Meilläkään ei muuten juuri herkutella (paitsi minä!) Itsekään en voisi maustamatonta syödä ja pakastemarjatkin jää syömättä, jos ei keitä kiisseliksi tms. Raakana on turhan happamia meidän perheen makuun.
 
Meillä syödään kanssa ihan tavallisiakin jukurtteja ja viilejä ja rasvattomia. Danonen 4-packeja syödään myös, niitä missä on vähemmän rasvaa ja lisättyä sokeria. Itse syön niitä niin samoja myös tytölleni (1,6 v) annan.
 
Meillä syö tyttö 1,5-v. ihan tavallista Valion jogurttia (yleensä ostan niitä joissa 30% vähemmän lisättyä sokeria) tai sitten Kidiusta, kun kerran vuoden ikäisestä asti saa syödä samaa kuin muut niin miksi sitä muuttaisin, kun meillä näitä muutenkin käytetään. Aluksi ostin luonnonjogurttia ja sotkin niihin soseita, mutta laiskuuttani kyllästyin näin tekemään, koska en itse kyseistä "jogurttisekoitusta" söisi.
 
unikuu108
meillä maustamatonta viiliä/jugua ja esim hedelmäsosetta tai banaania tai sitten A+juguja (luumu-vehnänalkio on meillä herkuin) joissa fruktoosia.. sokeriahan sekin on mut hitaammin liukenevaa..
muita maustettuja juguja en ole antanut kun on ihan liian makeita mullekin..
meillä myös syödään kiisseleitä ja itse syön paljon marjoja..poika 1.2v niistä ei vielä välitä.
 
Meillä ei tuo maustamaton jugurtti uponnut ,vaikka mitä sosetta sekaan laitton. Kidius ja Viilis- viili menee nyt parhaiten. Tyttö ollut niin pikkuruokainen viime aikoina ,että olin iloinen ,kun aamulla Viiliksin söi.
 
Syötin pojalle aluksi maustamatonta soseiden kanssa. Sitten siirryin tavallisiin (yleensä ostan rasvatonta) jogurtteihin, kilon tölkkeihin. Luin Valion sivuilta, niin ymmärsin, että Kidius-jogurteissa on enemmän sokeria kuin tavallisessa (sekä rasvattomassa että ei-rasvattomassa).
 

Yhteistyössä