kuulostaa hyvältä !Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27736507:Vanhempien luona saadaan perinteiset suomalaiset jouluruoat aattona. Itse sitten kokkaillaan joulupäivänä seuraavat:
-savulohileivoksia
-siian ja muikun mätiä, smetanaa, sipulisilppua ja itse tehtyjä "ruissipsejä"
-katkarapusalaattia kananmunan puolikkailla
-sienisalaattia
-caesar-salaatti
-maalaispateeta
-beef wellington
-uunissa ruskistetut "paistinperunat" ankanrasvalla
-paahdettuja kasviksia
Jälkiruoaksi on baileys-semifreddo ja itsetehtyjä konvehteja (makuina: earl grey, pistaasi, mustaviinimarja, valkosuklaa-chili-lime, karpalo)
Mä tein isänpäivänä täydellisen beef wellingtonin paistinperunoilla myös. Jäi niin yvä maku että pitää tehdä kohta uudelleen. Muutenkin sun menu kuulostaa taivaalliselta! :heart:Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27736507:Vanhempien luona saadaan perinteiset suomalaiset jouluruoat aattona. Itse sitten kokkaillaan joulupäivänä seuraavat:
-savulohileivoksia
-sienisalaattia
-caesar-salaatti
-maalaispateeta
-beef wellington
-paahdettuja kasviksia
Jälkiruoaksi on baileys-semifreddo ja itsetehtyjä konvehteja (makuina: earl grey, pistaasi, mustaviinimarja, valkosuklaa-chili-lime, karpalo)
Oih! Kuulostaa ihanalta! Joulujuomina tietysti vesi, maito, piimä, limu ja hiven kotikaljaa iltasella. Juuri tuohon menuun sopivat vaihtoehdot ja sitä paitsi ei jouluna sovi nauttia alkkoholia. Näin olen palstalta oppinut.Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27736507:Vanhempien luona saadaan perinteiset suomalaiset jouluruoat aattona. Itse sitten kokkaillaan joulupäivänä seuraavat:
-savulohileivoksia
-sienisalaattia
-caesar-salaatti
-maalaispateeta
-beef wellington
-paahdettuja kasviksia
Töh! Ei vakavilla asioilla sovi leikitelläAlkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27736932:
Ooh, tulen teillekin kyläänItse kasvatettua ja omassa savusaunassa savustettua sikaa ja kalkkunaa. Lohi kaupasta mutta itse graavattua ja savustettua.
Laatikoita,rosollia,savukalasalaattia, 8 eri juustoa,lohipate,ankan,hanhen ja kananmaksa pate. Limppua leivinuunista ja laitoin just appelsiiniliköörijäätelön koneeseen pyörimään.
Jotain jäi mutta kai tuo muistuu jouluaattoon mennessä.
SuurkiitoksetAlkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27737026:Vatkasin 4 keltuaista ja 50 g sokeria vaahdoksi. Keltuaisvaahtoon lisäsin 100 g sulatettua tummaa suklaata. Sitten lisäsin kermavaahtoa, joka oli vatkattu 5 desilitrasta vispikermaa, sitten vielä 4 valkuaista kovaksi vaahdoksi ja joukkoon sankkaan nostellen. Baileysia kaatelin oman maun mukaan. Sitten vaan pakastimeen. Sekoitin muutaman kerran jäätymisen aikana. Semifreddoa ei tarvisi sekoitella, mutta halusin rakenteesta ilmavamman. Puoli tuntia ennen tarjoilua kannattaa ottaa sulamaan.
Taitaa olla pohja tuolle ohjeelle peräisin Jamie Oliverilta.