mitä jos

kuvitellaan että sinulla on 16v tytär ja hän kertooo sinulle raskaudestaan. Miten reagoit?
itse olisin ensin hieman järkyttynyt, varmasti pitäisin puhuttelun, huolestuisin tyttäreni tulevaisuudesta jne.. mutta luulen että tukisin häntä koska hän on minun lapseni ja minulle rakas! auttaisin kaikin keinoin jos hän aikoo pitää lapsen.
lueskelin vain tuolla nuorten äitien palstalla heidän kirjoituksiaan ja ajattelin että entäs jos minulla olisi tytär tuossa iässä. minulla on aikuisia poikia, mutta perheen perustamisesta ei tietoakaan
:\| koskahan tekevät minusta mummin, vai koenko sitä onnea koskaan? tytär on vasta 6 v, joten ei vielä aikoihin.. voi mennä vaikka 20 vuotta.
 
Suomineito
Masentaa tällaiset keskustelun aiheet .Jokao kauhistellaan, kipeillään, sätitään tai tai ollaan ojentavia äitejä. 16 v on vastuuntunnoton, 40 v on vanha jne. Tätäkö on 40 plus äitiys ja naiseus. Jos niin, surullista.
 
höh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2005 klo 15:35 Suomineito kirjoitti:
Masentaa tällaiset keskustelun aiheet .Jokao kauhistellaan, kipeillään, sätitään tai tai ollaan ojentavia äitejä. 16 v on vastuuntunnoton, 40 v on vanha jne. Tätäkö on 40 plus äitiys ja naiseus. Jos niin, surullista.
eihän tässä ole kauhisteltu eikä ketään haukuttukaan... etkös sinä ole se joka ojentelee...suomineito, nimimerkkikin on sellainen että pistää miettimään oletko kaikkein paras!
 
lukia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2005 klo 15:35 Suomineito kirjoitti:
Masentaa tällaiset keskustelun aiheet .Jokao kauhistellaan, kipeillään, sätitään tai tai ollaan ojentavia äitejä. 16 v on vastuuntunnoton, 40 v on vanha jne. Tätäkö on 40 plus äitiys ja naiseus. Jos niin, surullista.

sinulla ainakin tuntuu olevan mielipide ihan kaikkeen! :eek:
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 08:22 aada kirjoitti:
voi ei! nyt masentaa minuakin..... :ashamed: kysyikö jotain väärin?
:/
[/quote
Et kysynyt.
Mulla on yksi tyttö ja hän täyttää kohta 13 vuotta.
Pakko se on sanoa että mä saisin järjettömän raivarin siinä vaiheessa jos niin nuorena hankkiutuisi raskaaksi mutta kai sitä pakon edessä ajatukseen sopeutuisi.
Itse kyllä joutuisi lapsestaan huolehtimaan ja kantamaan vastuun,toki auttaisin kykyjeni ja voimavarojeni mukaan.
Toivottavasti niin ei koskaan käy.
 
muorimamma
Jumala rankaissee kaikkia niitä joilla ei oo housut pysyneet jalassa. Jos huonosti käypi, ei niin paljo anneta, etteikö sitä jumalan avulla voisi kestää. Tuo perhekriisi on sellainen että kolmannessa polovessa synnit kostetaan. Pittää tuntia katumusta, paljon katumusta että tullee hyväksi ihmiseksi. Palijon pieni ihminen menettää jos ei usko Jumalaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 10:54 muorimamma kirjoitti:
Jumala rankaissee kaikkia niitä joilla ei oo housut pysyneet jalassa. Jos huonosti käypi, ei niin paljo anneta, etteikö sitä jumalan avulla voisi kestää. Tuo perhekriisi on sellainen että kolmannessa polovessa synnit kostetaan. Pittää tuntia katumusta, paljon katumusta että tullee hyväksi ihmiseksi. Palijon pieni ihminen menettää jos ei usko Jumalaan.
ootko sää hullu? mene muualle julistustesi kanssa äläkkä tuo uskontoa tänne. :kieh:
 
Suomineito
Olipa totuutta kerrakseen muorimamma ! \|O Entäpä jos suku on pieni , ja lapset olisivat vaikka luojan lahjoja. Pitäisikö silti rukoilla katumusta jos lapsi olisi ilo? Onko väliä iällä, jos äiti vain haluaisi pitää omana. Toisaalta vähemmän byrokratiaa sosiaalisektorin kanssa, jos äiti luokiteltaisiin täysi-ikäiseksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 10:54 muorimamma kirjoitti:
Jumala rankaissee kaikkia niitä joilla ei oo housut pysyneet jalassa. Jos huonosti käypi, ei niin paljo anneta, etteikö sitä jumalan avulla voisi kestää. Tuo perhekriisi on sellainen että kolmannessa polovessa synnit kostetaan. Pittää tuntia katumusta, paljon katumusta että tullee hyväksi ihmiseksi. Palijon pieni ihminen menettää jos ei usko Jumalaan.
... ja sinulle myös ansiosi mukaan. Kyllä se jumalasi sinuakin rankaisee.

Miten voi olla ihmisillä eri jumala-käsitys! Lapsesta asti olen uskonut hyvään ja rakastavaan Jumalaan ja hyvin minulle on käynyt. Joka ilta huokaisen 'tapahtukoon sinun tahtosi' ja ainakin minun Jumalallani on ollut aivan erinomaisen hyvä tahto minua kohtaan!

Mielestäni noi ihmisten ongelmat ja suoranaiset helvetit ovat ennemminkin P.erkeleen töitä! Amen!
 
Suomineito
Tavallaan jo Suomen sisällä näkemykset tällaisesta lapsiasiasta saattavat vaihdella aika tavalla. Pienemmällä paikkakunnalla ympäristön hyväksymisen painen on suurempi kuin kaupungissa, jossa rappukäytävän naapureita ei edes tunneta. Aasiassa kasvojen menettäminen on osa kulttuuria, meillä luterilaisuuteen on valitettavasti kuulunut syyllisyyden tunne. En kiellä etteikö se välillä itseänikin kosketa. Ainainen syyllisyyden tunne esim. tekemättömistä asioista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 10:54 muorimamma kirjoitti:
Pittää tuntia katumusta, paljon katumusta että tullee hyväksi ihmiseksi. Palijon pieni ihminen menettää jos ei usko Jumalaan.
Milloin olet ajatellut aloittaa? Tarkoitan molempia, katumusta ja uskoa :\| :( :\|
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 11:18 muorimamma kirjoitti:
Helvetti on maanpäällä ja ihmiset pirun riivaamia, varsinkin täällä
Niinpä näkyy olevan. Hyvä, että tiedostat itsekin. Katumus ja rukous auttavat. Muista myös paastota (myös ajatuksen paastoa eli ei pahoja ajatuksia) näin pääsiäisen alla ja iloita sitten, kun Kristus on ylösnoussut.
Monia armorikkaita vuosia toivottelen ja tämä tulee sydämestä, vaikka kirjoituksen alku onkin enemmän herättelevä kuin hyvää toivova. :heart:
 
Suomineito

Milloin olet ajatellut aloittaa? Tarkoitan molempia, katumusta ja uskoa :\| :( :\|
[/quote]

Katti, anna olla muorimamman tarkoitus oli saattaa keskusteluketju vielä sekaisemmaksi. Tuo oli tyypillinen herjan heitto, uskonasioilla maustettu vielä sellainen.
 
taustapaholainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 10:54 muorimamma kirjoitti:
Jumala rankaissee kaikkia niitä joilla ei oo housut pysyneet jalassa. Jos huonosti käypi, ei niin paljo anneta, etteikö sitä jumalan avulla voisi kestää. Tuo perhekriisi on sellainen että kolmannessa polovessa synnit kostetaan. Pittää tuntia katumusta, paljon katumusta että tullee hyväksi ihmiseksi. Palijon pieni ihminen menettää jos ei usko Jumalaan.
Eikös sanassa sanota että iloista antajaa Jumala rakastaa?
 

Yhteistyössä