Mitä jos laskujen maksu viivästyy 2 vko.a?

Paljonko siitä kertyy ylimääräistä maksua???Onko totta,että maksumuistutus lähtee jo viiden arkipäivän jälkeen ja siitä tulee jo 5 euroa laskutuslisää????
Hitto,että raivostuttaa!!!!!!
 
soita
soita ja pyydä maksuaikaa. niin mä teen usein varsinkin vakuutusmaksujen kanssa. aina on pystynyt parilla viikolla siirtämään. kerran jopa kuukauden laittoivat lisää vaik sanoin et en tarvitse niin pitkää.
 
Voi jumaliste, ottakaa hyvät ihmiset yhteyttä laskun lähettäjiin, jos ette voi eräpäivään mennessä maksaa! Suotta täällä kyselette, paljon enemmän on apua siitä että suoraselkäisesti soittaa laskun lähettäjälle ja kertoo että maksu lykkääntyy. Hyvässä lykyssä ei tartte maksaa edes viivästyskorkoa. Tottakai laskua karhutaan ja siitä peritään kulut jos ei asiakas itse ymmärrä ilmoittaa viivästyksestä \|O \|O

Sori, mutta hermot menee näiden kanssa, jotka eivät osaa pyytää maksuaikaa ja lykkäävät karhut laatikkoon ja sitten itkevät täällä kun menee ulosottoon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 17:36 Tantta kirjoitti:
Voi jumaliste, ottakaa hyvät ihmiset yhteyttä laskun lähettäjiin, jos ette voi eräpäivään mennessä maksaa! Suotta täällä kyselette, paljon enemmän on apua siitä että suoraselkäisesti soittaa laskun lähettäjälle ja kertoo että maksu lykkääntyy. Hyvässä lykyssä ei tartte maksaa edes viivästyskorkoa. Tottakai laskua karhutaan ja siitä peritään kulut jos ei asiakas itse ymmärrä ilmoittaa viivästyksestä \|O \|O

Sori, mutta hermot menee näiden kanssa, jotka eivät osaa pyytää maksuaikaa ja lykkäävät karhut laatikkoon ja sitten itkevät täällä kun menee ulosottoon.
No,tuskin tässä nyt ulosottoon sentään vielä,mutta ylimääräiset lisämaksut kyllä raivostuttaa.Muutoinkaan ei suuret tulot opiskelijalla!
Joo, enpä tosiaan ole aijemmin tuota "maksuajan pyytämistä" edes tiennyt,en ole tietoa tarvinnut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 17:44 apuva kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 17:36 Tantta kirjoitti:
Voi jumaliste, ottakaa hyvät ihmiset yhteyttä laskun lähettäjiin, jos ette voi eräpäivään mennessä maksaa! Suotta täällä kyselette, paljon enemmän on apua siitä että suoraselkäisesti soittaa laskun lähettäjälle ja kertoo että maksu lykkääntyy. Hyvässä lykyssä ei tartte maksaa edes viivästyskorkoa. Tottakai laskua karhutaan ja siitä peritään kulut jos ei asiakas itse ymmärrä ilmoittaa viivästyksestä \|O \|O

Sori, mutta hermot menee näiden kanssa, jotka eivät osaa pyytää maksuaikaa ja lykkäävät karhut laatikkoon ja sitten itkevät täällä kun menee ulosottoon.
No,tuskin tässä nyt ulosottoon sentään vielä,mutta ylimääräiset lisämaksut kyllä raivostuttaa.Muutoinkaan ei suuret tulot opiskelijalla!
Joo, enpä tosiaan ole aijemmin tuota "maksuajan pyytämistä" edes tiennyt,en ole tietoa tarvinnut.
Kannattaa tosiaan soittaa ja pyytää maksuaikaa, aika harva firma taitaa maksuajan antamisesta kieltäytyä. Helpompi ja mukavampi kuitenkin antaa sitä maksuaikaa ja tietää että asiakas aikoo laskun maksaa, kuin se että asiakas on vaiti vaikka kuinka karhutaan.

Liian usein vain tulee vastaan ihmisiä, jotka eivät osaa/viitsi ottaa yhteyttä laskuttajaan ja sitten valittavat kuinka kalliita on viivästyskulut tai perintäkulut. Itse hoidan työssäni yrityksen laskutuksen ja ainakaan meillä ei katsota ollenkaan pahalla asiakasta, joka hyvissä ajoin ilmoittaa että ei pysty heti laskua maksamaan. Jos asiakas ei maksuaikaa pyydä, alkaa viivästyskorko juosta heti eräpäivästä ja huomautuskulut ovat 5euroa/huomautus. Mutta jos asiakas itse pyytää maksuaikaa tai haluaa maksaa erissä lisätään laskuun vain viivästyskorko.

Eli nyt vain reippaasti soittamaan laskuttajalle =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 17:44 apuva kirjoitti:
mutta ylimääräiset lisämaksut kyllä raivostuttaa.Muutoinkaan ei suuret tulot opiskelijalla!
Luuletko, ettei se laskuttajakin mielummin ottaisi maksusi vastaan viimeistään eräpäivänä? Varmaan raivostuttaa niitäkin, kun ihmiset maksaa sitten jos jaksaa.

Ja ainahan on maksettava -eikös juu- mitä tässä maailmassa velkaantuu.
 

Yhteistyössä