Mitä järkeä hankkia lisää lapsia, jos jo olemassa olevien kanssa täysi kaaos??

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No siis, ei siinä voikaan olla mitään järkeä, vaan ne on niitä "olishan se ihanaa saada vielä yks vauva lisää"-tyyppejä.. :whistle:
Ellei sitten ole sattunut vahinko, tai parikin..
No joo-o... Mutta kyllä sitä nyt joku hemmetin järki pitäis touhuissa olla :eek:
No meidän mielestä juu, mutta minkäs teet jos osalla sitä vaan ei ole.
:xmas:
Ikävä kyllä se on sitten tässä asiassa vähän ns. myöhäistä katua kun on jo housussa..
Joo, ei sille oikein mitään voi... :xmas:

Mutta luulis siinä vaiheessa sytyttävän, että jos on jo neljä lasta ja kaikki pirun vaikeeta, niin ei ehkä kannattaisi tehdä enää sitä viidettä ja kuudetta vekaraa :whistle:

Vähän vakavoidun nyt ja heitän tämmösen että onko se mahollisesti sitten niin että kun menee muutenkin jo huonosti niin sitten se yksi uusi raskaus ei paljoa paina? Ja jos on muutenkin elämä sellaista, no, kaoottista ollut lähes aina.
Vai, mahtaako osa ajatella niin että kyllä ne asiat siitä hoituu, ikään kuin ne hoituisi tekemättä mitään.. tai no, ei ainakaan tekemällä lisää muksuja.
 
vieras
juu en mäkään varmaan käsittäis jos olisin tullut valinneeksi kaikista maailman miehistä ap:n exmiehen kaltaisen kusipään lasteni isäksi (jota taas mä en ymmärrä et kuin sellanen ohari voi miehen valinnassa tapahtuu, mut tää on sit varmaan ihan jo toinen juttu...) oman mieheni kanssa tää 5 lasta on ihan jees, vaik välillä meno on kuin hullujen huoneella. terveet lapset nääs keksivät ja tekevät, rapatessa roiskuu.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Ehkä heidänlaisensa ihmettelevät meidän ihmettelyä, että miten me ei voida käsittää heidän tapaansa elää - kun sehän on maailman mahtavin elämäntyyli B)
Siis joillekin suurperhe on maailman mahtavin elämäntyyli. Mutta sitten kun eivät itsekään ole tyytyväisiä siihen elämäänsä enää, mutta silti mutkistavat sitä entisestään...

Mä en vaan käsitä, mutta ei mun kai tarvitsekaan :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Ehkä heidänlaisensa ihmettelevät meidän ihmettelyä, että miten me ei voida käsittää heidän tapaansa elää - kun sehän on maailman mahtavin elämäntyyli B)
Siis joillekin suurperhe on maailman mahtavin elämäntyyli. Mutta sitten kun eivät itsekään ole tyytyväisiä siihen elämäänsä enää, mutta silti mutkistavat sitä entisestään...

Mä en vaan käsitä, mutta ei mun kai tarvitsekaan :xmas:
Niin, no en minäkään sitä osaa selittää... kunhan vain pohdin tuossa ylempänä jotain aiheeseen liittyvää ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juu en mäkään varmaan käsittäis jos olisin tullut valinneeksi kaikista maailman miehistä ap:n exmiehen kaltaisen kusipään lasteni isäksi (jota taas mä en ymmärrä et kuin sellanen ohari voi miehen valinnassa tapahtuu, mut tää on sit varmaan ihan jo toinen juttu...) oman mieheni kanssa tää 5 lasta on ihan jees, vaik välillä meno on kuin hullujen huoneella. terveet lapset nääs keksivät ja tekevät, rapatessa roiskuu.....
No mähän en ole tekemässä lisää lapsia, eikä nykyistenkään lasten kanssa ole mitään probleemia :xmas:

Mutta mua vaan alkoi kiinnostamaan että onko sun miehelläsi ollut sitten joku takuu kun olet ensimmäiset lapset hänen kanssaan hankkinut? Mä olen meinaan törmännyt useaan mieheen kuka on muuttunut idiootiksi vuosien varrella, niinkin voi käydä :D Mutta enpä mä tähän lisää lapsia alkaisi tekemään.

Jos sun mielestä elämäsi on jees, niin mitään ongelmaa ei ole. Jos luit koko homman niin tarkoituksena oli ihmetellä niitä kenellä ei hommat suju alkuunkaan ja ketkä valittavat etteivät jaksa ja sairastuvat masennukseen yms. ja hankkivat silti lisää lapsia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juu en mäkään varmaan käsittäis jos olisin tullut valinneeksi kaikista maailman miehistä ap:n exmiehen kaltaisen kusipään lasteni isäksi (jota taas mä en ymmärrä et kuin sellanen ohari voi miehen valinnassa tapahtuu, mut tää on sit varmaan ihan jo toinen juttu...) oman mieheni kanssa tää 5 lasta on ihan jees, vaik välillä meno on kuin hullujen huoneella. terveet lapset nääs keksivät ja tekevät, rapatessa roiskuu.....
No mähän en ole tekemässä lisää lapsia, eikä nykyistenkään lasten kanssa ole mitään probleemia :xmas:

Mutta mua vaan alkoi kiinnostamaan että onko sun miehelläsi ollut sitten joku takuu kun olet ensimmäiset lapset hänen kanssaan hankkinut? Mä olen meinaan törmännyt useaan mieheen kuka on muuttunut idiootiksi vuosien varrella, niinkin voi käydä :D Mutta enpä mä tähän lisää lapsia alkaisi tekemään.

Jos sun mielestä elämäsi on jees, niin mitään ongelmaa ei ole. Jos luit koko homman niin tarkoituksena oli ihmetellä niitä kenellä ei hommat suju alkuunkaan ja ketkä valittavat etteivät jaksa ja sairastuvat masennukseen yms. ja hankkivat silti lisää lapsia.
ei mtn sen kummempaa takuuta kuin et vanha viisaus: ei omena kauas puusta putoo. aika usein se kumminki pitää paikkansa. tunsin miehen kuin myös lähisukunsa aika lailla. toi on ihan hyvä takuu. ja sit tohon toiseen asiaan, meil ei ole mtn ongelmia tän katraan kanssa. mut silti multa löytyy kyl ymmärrystä masentuneelle ihmiselle, järjestykseen kykenemättömälle ihmiselle, helposti väsyvälle ihmiselle, kas hekin voi tykätä kovin lapsista ja haluta heitä paljonkin.
 
joskus näyttääkin kaaokselta ellei aina, mutta kuinka tiiätte et asiat on noin ja kaaoksenkin keskellä voi olla onnellinen äiti. Niinkun nyt täälläkin kohta kolmen lapsen äippä;) Montakos lasta teillä itsellä on?Rauhaa ja hiljaisuutta rakastava ei ehkä ymmärräkään sellasta isomman perheen elämää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piuku:
joskus näyttääkin kaaokselta ellei aina, mutta kuinka tiiätte et asiat on noin ja kaaoksenkin keskellä voi olla onnellinen äiti. Niinkun nyt täälläkin kohta kolmen lapsen äippä;) Montakos lasta teillä itsellä on?Rauhaa ja hiljaisuutta rakastava ei ehkä ymmärräkään sellasta isomman perheen elämää.
No siis mulla on tämä eräs tuttu kuvatunlainen, ja hän on kyllä ihan avoimesti kertonut olevansa masentunut ja syövänsä mielialalääkkeitä yms. Ja miten hän ei jaksa ja palaa loppuun jne. Ja silti lisää lapsia :xmas:
 
vieras
Minäkään en ymmärrä,et miten joku voi ajksaa yli kolmea lasta..meille syntyi kolmonen "yllärinä",on ihana tyllerö ym.Mut voi tätä kaaosta!Nyt tiedän omat voimavarani ja visusti pidämme huolen,ete enempää ei tule!=sterilointi
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Millanen pitää koti, järjestys ja ihmisen olla, että saa hankkia enemmän, kun yksi tai kaksi lasta?

Nojoo, saman ohjelman katsoneena itsekin vähän ihmettelin...
Normaali ja tasapainoinen perhe-elämä on hyvä alku... :whistle: Ja se että jos jaksaa nykyisin hyvin. Mutta jos jo valmiiksi on masentunut ja sairaslomalla aina ja lääkitys päällä, niin siihen vielä lisää lapsia, mun mielestä ihan sulaa hulluutta.
 
Saara
Miks musta tuntuu ettei tässä nyt naiset oikein käsittäneet mitä ap ajoi takaa... Siis jos mammalla on kolme lasta, kaikki asiat tuntuu olevan huonosti; ei ole rahaa oikein mihinkään, ei hermoja, lapset ei tottele ollenkaan, yksin pitää hoitaa koko kämppä, eikä mieskään tue lainkaan, niin kyllä mä suuresti ihmettelen miks siihen pitää lisää lapsia pukata ennen ku edelliset on "saatu järjestykseen". Kun se kuitenkin lisää sitä omaa taakkaa joka tapauksessa. Tai on ainakin ajallisesti pois jo olemassa olevilta lapsilta. Ja typerä vastaus on "jos ne rakastaa lapsia". Olen mä kuullu jostain mummosta joka rakasti kissoja. Mut kun niiden lukumäärä lähenteli montaa kymmentä, niin eikö se ole jo sairasta??? Kyllä heittää päässä jos tuolla tuossa tilanteessa raskauttaan perustelee.
Enkä mä kritisoi suurperheitä mitenkään muuten, vain tässä tilanteessa. Jokainen päättäköön lapsiluvustaan, mutta käyttäköön vähän järkeäänkin.
Ja mulla on kolme lasta itsellä, sitäkin kun joku tiedusteli :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
Miks musta tuntuu ettei tässä nyt naiset oikein käsittäneet mitä ap ajoi takaa... Siis jos mammalla on kolme lasta, kaikki asiat tuntuu olevan huonosti; ei ole rahaa oikein mihinkään, ei hermoja, lapset ei tottele ollenkaan, yksin pitää hoitaa koko kämppä, eikä mieskään tue lainkaan, niin kyllä mä suuresti ihmettelen miks siihen pitää lisää lapsia pukata ennen ku edelliset on "saatu järjestykseen". Kun se kuitenkin lisää sitä omaa taakkaa joka tapauksessa. Tai on ainakin ajallisesti pois jo olemassa olevilta lapsilta. Ja typerä vastaus on "jos ne rakastaa lapsia". Olen mä kuullu jostain mummosta joka rakasti kissoja. Mut kun niiden lukumäärä lähenteli montaa kymmentä, niin eikö se ole jo sairasta??? Kyllä heittää päässä jos tuolla tuossa tilanteessa raskauttaan perustelee.
Enkä mä kritisoi suurperheitä mitenkään muuten, vain tässä tilanteessa. Jokainen päättäköön lapsiluvustaan, mutta käyttäköön vähän järkeäänkin.
Ja mulla on kolme lasta itsellä, sitäkin kun joku tiedusteli :)
Dodi. Sinä ja muutama muu jopa tajusi mitä mä tässä tarkoitin :D
 
pulla
Samaa miettiny jonku kerran! Tiedän semmosenki tapauksen ku kahen lapsen loppuunpalanu äiti vartavasten hankki vielä kolmannen kun lapset ja ukko halus!!!Ei tajua.. Meillä satsataan laatuun, ei määrään;) ,kaks muksua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
Miks musta tuntuu ettei tässä nyt naiset oikein käsittäneet mitä ap ajoi takaa... Siis jos mammalla on kolme lasta, kaikki asiat tuntuu olevan huonosti; ei ole rahaa oikein mihinkään, ei hermoja, lapset ei tottele ollenkaan, yksin pitää hoitaa koko kämppä, eikä mieskään tue lainkaan, niin kyllä mä suuresti ihmettelen miks siihen pitää lisää lapsia pukata ennen ku edelliset on "saatu järjestykseen". Kun se kuitenkin lisää sitä omaa taakkaa joka tapauksessa. Tai on ainakin ajallisesti pois jo olemassa olevilta lapsilta. Ja typerä vastaus on "jos ne rakastaa lapsia". Olen mä kuullu jostain mummosta joka rakasti kissoja. Mut kun niiden lukumäärä lähenteli montaa kymmentä, niin eikö se ole jo sairasta??? Kyllä heittää päässä jos tuolla tuossa tilanteessa raskauttaan perustelee.
Enkä mä kritisoi suurperheitä mitenkään muuten, vain tässä tilanteessa. Jokainen päättäköön lapsiluvustaan, mutta käyttäköön vähän järkeäänkin.
Ja mulla on kolme lasta itsellä, sitäkin kun joku tiedusteli :)
Ymmärrän mitä tarkoitat. Koska eihän se ole rakkautta niitä olemassa olevia kohtaan tehdä vain enemmän, jos ei pärjää heidänkään kanssa. Vauvan viemä aika ja raha on pois jo olemassaolevilta. Meillä on vain rajallinen määrä aikaa ja rahaa ja voimia.
Mutta kun ihminen ei ole vain järkevä olento, on myös tunteet ja biologia ja järjettömät hetket.
(en tiedä, minä ajattelen vain järjellä. siksi vain kaksi)
 
weww

Tätä mieltä oli entinen naapuri.'


s

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Esimerkkinä meidän yläpuolella asuva perhe. Kolme lasta, kaikki alle kouluikäisiä.
Voi sitä huudon ja itkun ja kiroilun määrää....

Nuorimmainen syntyi vasta kesällä, metelistä päätellen kaksi olisi voinut riittää.
*juu on hyvä näin lapsettomana arvostella*
 
weww

Tätä mieltä oli entinen naapuri.'


s

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Esimerkkinä meidän yläpuolella asuva perhe. Kolme lasta, kaikki alle kouluikäisiä.
Voi sitä huudon ja itkun ja kiroilun määrää....

Nuorimmainen syntyi vasta kesällä, metelistä päätellen kaksi olisi voinut riittää.
*juu on hyvä näin lapsettomana arvostella*
 
no
Mä olen sitten esimerkillinen kansalainen kun en ole "hommannut" kuin yhden lapsen!!:)
Ihan oikeesti en ole uskaltanut!!auva-aika oli raskasta monen tekijän vaikutuksesta..en kokenut onnistuneeni äitiydessä..koin olevani koko ajan hilkulla ja peloissani teenkö oikein...mitä pitäisi tehdä..olin huolien murtama ja huolissani vauvasta vaikka vauva voi hyvin ja oli tyytyväinen!!!!!!!!Silti tunsin kamalaa ahdistusta j pelkoa "olenko ollenkaan pystyvätähän äitiyteen"!!! Se oli niin hirveä olotila etten halua edes yrittää toista vauva-aikaa ja kuvitella kuinka hyvin nyt osaisin...
Kiitos, minulle riittää tämä yksi ja vauva-aikojen (n. 6 ekaa kk.ta)jälkeen elämä on helpottunut...vaikka edelleen mielessä käy "teenkö nyt varmasti oikein,mitä teen väärin,onko lapsi onnellinen jne. jne."...
 
vieras
Mitä järkeä käydä töissä kun on kauhee valitus millainen kaaos siellä on. Aina kauhea valitus ja lisää töitä vaan haalitaan.

Mitä järkeä käydä kavereitten kanssa kun aina kauhee valitus miten typeriä ne on ja hirvee hössäys ja kaaos että saa sovittua tapaamisia jotka ei kumminkaan sovi kellekään.

Mitä järkeä harrastaa mitään koska kumminkin se on vaan ärsyttävää ja vie kauheesti aikaa ja saa elämään kauheen kaaoksen.

Onko järkee vai ei?

Elämä on.
 
vieras
Eihän loppupeleissä missään ole järkeä. eikä vauvakuumetta kaikki voi vastustaa. aivan kuten ei ole järkeä polttaa tupakkaa, tai juoda alkoholia, tai mitä järkeä on tehdä yhtään mitään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
4 lasnr äitinä sanon että mulla on nyt helpompaa kuinmitä oli sillon kun oli vaan 2.
vaikee selittää ymmärrettävästi :D
vaikka onhan tää aikamoista sukkuloimista arjessa mutta silti nyt kaikki menee putkeen enkä koe tätä ees yhtään raskaaks.
lapset 3kk-6v
Mä olin jo toisen synnyttyä sitämieltä, että pääsi helpommalla kun esikoisen vauva-aikana. 2 vuotias oli oikein hyvä viihdyttäjä vauvalle siinä noin puolen vuoden iässä,kun ne vaatii kokoajan viihdytystä!
Kolmonen onkin nyt ihan pilall lellitty kun isommat sisarukset ja niiden kaverit kilpailee siitä kuka on pikkuihmisen ykkös suosikki :D
Ainahan niistä seuraa on toisilleen, vaikka ne vähän kaaosta saakin aikaan.


 

Yhteistyössä