Mitä ihmettä tämä TEHY oikein touhuaa?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Alkuperäinen kirjoittaja essi2006:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Alkuperäinen kirjoittaja essi2006:
Ja ne on turhaa puhetta ne työvoima pula jutut(tai pääkaupunki seudulla ehkä näin on)mutta muualla esim.täällä missä asun niin on monta lähi/sairaanhoitajaa työttömänä.Ja auta armias jos on joku paikka auki niin miljoonasti hakijoita joten tohon työvoima pulaan en oikein jaksa uskoa.
Katsoppa ihan huvikses työkkärin sivua ja tuu sen jälkeen sanomaan, että onko pulaa. Ja ihan voit vaikka tehyn lehdestä vilkasta, kun toista sataa paikkaa on auki |O

Joo lähin työpaikka minulle olisi 400km päässä siis koulutusta vastaava.(en ole kyllä vielä valmistunut eli koulu kesken,mutta katsoin tilanetta jos olisin valmistunut jo)Kuten kirjoitin niin pääkaupunki seudulla tilanne on tämä eli työpaikkoja saa vaikka valita,mutta tuuppa tänne kehäkolmosen ulkopuolelle niin tilanne on aivan toinen...valitan...
Sattumoisin asun kyllä kaukana kehä kolmosesta ja sijaisuuksia saa tehdä niin paljon kun sielu sietää. Vilkaseppa tota mun aiempaa viestiä, muokkasin sitä. Eli ongelma on se että nuo on avoimia paikkoja. Ja tuossa on vain osa siitä.
Ja se suurin ongelma on kun ei ole sijaisia. Ja AINA on joku sairas. Itsekkin olen tehny sijaisuuksia ja niitä saa tehdä ihan täyspäiväisesti. Koska sijaisia ei ole.
Se on vaan hyvä jos teillä siis siellä missä asut niin tilanne on että kaikille löytyy töitä.Täällä missä asun niin nyt uusimpana kaupunki on kaikessa viisaudessaan päättänyt että sijaisia ei saa palkata mihinkään kaupungin omistamaan laitokseen/sairaalaan.Tuttuni yhdessä paikassa töissä ja sanoi että kohta he kaikki on jossain "hermolomalla"että kaikki on aivan puhki.Tätä en tajua ja toivon että muualla ei ole tälläistä.Itsekkin tunnen muutamia lähi/sairaanhoitajia niin he ovat työttömänä kotona tai saavat jotain viikon sijaisuuksia.Siinä on kauhea homma hommata lapset hoitoon ym..ja aina kun soitetaan(silloin tällöin)niin viet aina eri hoitajalle lapset aina parin päivän-viikon jaksoissa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan sitten niin, kuin kuulin veikkauksen, että Suomessakin mennään kohta jenkkityyliin, eli yksityistetään tuokin ala ja jatkossa hoitoa saavat vain ne, joilla on varaa maksaa? Huonotuloisilla ei olisi varaa sairastua, tai ainakaan saada hoitoa...

Kyllähän tähän suuntaan mennään kokoajan, ainakin vanhuspuolella. Yksityinen sektori lisää osuuttaan, hitaasti mutta varmasti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan sitten niin, kuin kuulin veikkauksen, että Suomessakin mennään kohta jenkkityyliin, eli yksityistetään tuokin ala ja jatkossa hoitoa saavat vain ne, joilla on varaa maksaa? Huonotuloisilla ei olisi varaa sairastua, tai ainakaan saada hoitoa...

Kyllähän tähän suuntaan mennään kokoajan, ainakin vanhuspuolella. Yksityinen sektori lisää osuuttaan, hitaasti mutta varmasti.
:( eli ne, joilla muutoinkin on vaikeaa, tulee sitten olemaan vielä vaikeampaa :(

Jos ajattelee esim. eläkeläisiä, ei yleensäkään ole kovin kovat heidän tulonsa. Siinä kun sairastuu, niin... huh, en halua edes ajatella :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
No just. Sanoutukoon irti ja toivottavasti mahdollisimman moni sit kans jää jatkossakin ilman työtä. Rupee niitä hoitajia tulemaan Suomeen sit vaikka sieltä Vietnamista tai mistä vinkukiinasta. Ja tasan varmaan osaavat tehdä ne samat hommat kuin suomalaiset ruttunaamahoitsut ja ihan vaikka tollanen nykysellä palkalla. Tai jollain kohtuullisella korotuksella.
Nytkö ulkomaalaiset OSAAVATKI tehä töitä??? :eek: :eek: :eek: Kas, miten se on tähän asti ollu niin, että jos kohdalle on sattunu venäläinen/virolainen/ruotsalainen/amerikkalainen lääkäri ni heti ollaan plussalla ja 7-päivässä kertomassa kuinka hoito on ollu kamalaa, puhetta ei ymmärtäny, suomalainen ois ollu parempi, pläpläplä.....
Tietääkseni en ole koskaan valittanu ko asiasta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
minä tuossa aiemmin jo ihmettelinkin että miksi nyt vaan ajetaan palkankorotuksia eikä pyritä saamaan alalle lisää työpaikkoja, vakinaisia virkoja kuntiin jne. ossaako kukkaan valaista minua, kun en ihan ymmärrä.
Palkankorotusvaatimukset perustuvat siihen, että nykyhoitajat eivät tule nykyisillä palkoilla töihin. Suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle ja terveydenhuollossa tarvittaisiin uusia hoitajia heidän tilalleen. Ei kunnilla välttämättä ole varaa palkata yhtään enempää hoitajia kuin mitä nytkään, mutta ainakin kahta eläkkeelle lähtenyttä saataisiin korvaamaan yksi uusi hoitaja. Jos palkka on pieni, sitä yhtäkään ei saada.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
minä tuossa aiemmin jo ihmettelinkin että miksi nyt vaan ajetaan palkankorotuksia eikä pyritä saamaan alalle lisää työpaikkoja, vakinaisia virkoja kuntiin jne. ossaako kukkaan valaista minua, kun en ihan ymmärrä.
Kun ei näillä palkoilla kukaan tule. Nyt monena vuonna on ollut jo huutava pula saada töihin ketään. Sen takia tämä palkan korotus olisi tärkeä, että saataisiin työntekijöitä. Monet sairaanhoitajat/perushoitajat/lähihoitajat ovat uupuneita, kun joutuvat tekemään toistenkin töitä, kun ei ole sijaisia. Jatkuvasti omia vapaa päiviä perutaan, ylitöitä ym.
 
ekonomi
Sivusta oon tilannetta katsonut ja ei voi muuta sanoa, kuin että nyt taitavat hoitajat kusta omaan saapaaseensa. Niiden palkat nousee, jotka saavat jäädä kuntapuolelle töihin lakon seurausten jälkeen. Kustannusten sopeuttamiseksi jatkossa tullaan palveluja ostamaan entistä enemmän ulkoa, jossa näyttää sopu säilyvän. Eli jatkossa siirtyy paljon hoitajia julkiselta yksityiselle puolelle, jossa määräävät ammattijohtajat, jotka tietävät taloudesta jotain. Että silleen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
paljonko hoitajien palkat on?toi palkankorotus on ihan helvetillinen.ja sori nyt vaa,kaippa ne hommansa hoitaa mut aika tylyjä hoitsut ylensä ja tuskin se rusinanaama siitä paremmaks muuttuu vaikka ne sais 400-600e lisää rahaa!

ja tähän lisäten... ois paljon muitakin ammatteja joiden palkkoja ois syytä nostaa... :whistle: mä esim saan alle tonnin kuussa toimimalla perhepäivähoitajana :whistle:
 
vieras
hamina rakentaa 20 miljoonan euron kauppakeskuksen ja kotkassa rakennettiin 70milj. euron toriparkki... no, täytyyhän kunnanjohtajien päästä shoppailemaan ja parkkeeraamaan toriparkkiin lämpöiseen, ettei vaan tarvi raapata ikkuinoita talvella! ja rahaa ei ole, mutta mistä revitään näihin rahat?!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hamina rakentaa 20 miljoonan euron kauppakeskuksen ja kotkassa rakennettiin 70milj. euron toriparkki... no, täytyyhän kunnanjohtajien päästä shoppailemaan ja parkkeeraamaan toriparkkiin lämpöiseen, ettei vaan tarvi raapata ikkuinoita talvella! ja rahaa ei ole, mutta mistä revitään näihin rahat?!!
ja tähän vielä lisään, että samaan aikaan yritettiin kotkassa vähentää hoitopaikkoja, koska sanoivat, että rahaa ei ole! mutta voihan mummot ja papat majottaa sinne toriparkkiin kerrossänkyihin!
 
harmaa
Hah hah haa, meidänpä kaupungissa ei ole yhtään työtöntä kätilöä tällä hetkellä. Että eipä taida paljon vaihtoehtoja olla, mistähän otettais meidän tilalle kätilöt...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nimenomaan pitäisi maksaa, mutta jos kunnilla ei ole varaa, niin mistä sitä rahaa yhtäkkiä taiotaan?
Priorisoimalla hoidon tarvetta, lomauttamalla henkilöstöä, jäädyttämällä investoinnit, myymällä kunnan omaisuutta esim kiinteistöjä, vähentämällä palveluita jne. Ikävä tosiasia on, että kunnat ovat tällä hetkellä hyvin erilaisissa taloudellisissa tilanteissa ja se, mikä yhdessä kunnassa ei edellytä edes veroäyrin nostamista, voi toisessa kunnassa kaataa koko kunnan budjetin. Suurimpia kärsijöitä ovat kunnat, jossa asuu vain vähän vaurasta väkeä, joissa on paljon pitkäaikaistyöttömiä ja joiden talous on jo nyt kuralla.
Ja sellaisiakin kuntia on, vaikkei sitä kehäkolmosen sisäpuolella asuvat muistakaan :( täällä ainakin on jo nyt tilanne katastrofaalinen. Sairaat, lapset, vanhukset kärsii pakkolomautuksista nyt. uskaltaako edes ajatella, miten jatkossa? :(
Kuntahan voi saada valtionavustuksia, silloin kun terveydenhuollon menot ovat kohtuuttoman suuret.

Ja kunnathan eivät maksa vain alueellaan tapahtuvasta hoidosta, vaan myös muilla alueilla tapahtuvasta asukkaidensa hoidosta. Esimerkiksi meidän kotikuntamme maksaa (ja aika helvetisti maksaakin ilmeisesti) meidän lapsemme sairaanhoitokuluista sekä HUSiin että Pirkanmaalle, että alueemme keskussairaalaan. Mutta silloin, kun kunnan tulot suhteutettuna terveydenhuollon menoihin ovat suuret, kunta saa valtionapua terveydenhuoltomenojen kattamiseen.

Eli siis valtionkin kautta näitä th menoja katetaan.

Eikä valtionkaan kassa pohjaton ole.
mutta onneksi rahaa riittää politikkojen ainaiseen palkkojen korotukseen ja muihin etuihin. Löytyy laittaa rahaa musiikkitaloihin. Isoihin ostoskeskuksiin, toriparkkeihin, oopperaan jne.

on se hyvä että suomessa kuitenkin osataan laittaa asiat törkeys/tärkeys järjestykseen!

no mitäpä sitä hoitajat rahaa tarvii kun hyvää hyvyyttään ihmisiä hoitaa. Ja hoitais vaikka joutusvielä maksaa. Siinö vasta idea. pitäisi oikeastaan hoitajien maksaa että pääsee töihin. hekun haluavat tätä ah niin ihanan leppoisaa hommaa hoitaa vaikka ilmaneestä.
kun siitä ottaisivat vaatteista narikkamaksun ja sisäänpääsymaksun töihin niin voisi ne eduskunnan ihmiset nostaa palkkaa kun on heillä niin rankka työ. Ja kyllä heille kaikille pitäisi maksaa vielä ulkomaanmatka per vuos koko perheelle. Ja ooppera talo on parannettava ja porvareille alennus hintaan liput.
Kyllä nyt on suomessa laitettava asiat tärkeysjärjestykseen
 
sh
Se terveydenhuollossa ah niin tutuksi priorisointi levitköön muullekin kuntasektorille. Pannaan urheilurakentaminen, kauppakeskusten tukeminen yms. ensin jäihin. Seuraavaksi mietitään olisiko syytä puuttua subjektiiviseen päivähoito-oikeuteen ja muihin saavutettuihin etuihin. Luultavasti hoitajat maksavat itse osan korotuksistaan huonontuneina työolosuhteina, kun laitehankinnat, toimien täytöt jne. hidastuvat varojen puuttuessa. Ehkä pienet kunnat joutuvat harkitsemaan kuntaliitoksia. Ehkä verot nousevat, mutta hei- olisi ne nousseet ilman hoitajien vaatimuksiakin! Nytpä voi senkin kaataa yksin meidän niskaamme.

Valtio voisi kyllä osallistua isommalla potilla, kun fakta on, että valtiolla menee paremmin kuin koskaan. Ei valtionvelkaa muuten lyhennettäisi ylimääräisellä kahden miljardin euron erällä! Kyllä kokoomuksen vaalipuheetkin suurempaa satsausta huutaa. Mä olen kanssa sitä mieltä, että alkoholin, tupakan ja rasvan hintaan voisi lisätä tuntuvan haittaveron, joka ohjattaisiin suoraan tähän hyvään tarkoitukseen eli hoitajien palkkoihin.

Tiesittekö muuten, että muutama juoppo voi ajaa köyhän kunnan talouden aivan kuralle, vaikka vuosibudjetti olisi kuinka huolella laadittu? Haimatulehduksessa vatsa auki tehohoidossa koneessa kolme kuukautta viruva rantaremmiläinen on kunnalle aika hurja kustannuserä. Ja siihen saatte laskea jatkohoitokustannukset vielä päälle. Että viinan hinta kunnolla ylös tai sitten niin alas, etteivät jää kitumaan, vaan ottavat kerralla kunnolla.

Oletteko muuten ajatelleet, että huomattava osa korotuksesta palaa takaisin kunnalle verojen muodossa? Tai että joku 200euron korotus ei riitä kattamaan kuin inflaation? Palkkakuopasta meitä ei nosta kuin iso panostus.

Ja mun mielestä on turhaa syyttää Tehyä tai hoitajia suunnilleen murhaajiksi ihmishenkien vaarantamisesta, jos joukkoirtisanoutumista aletaan toteuttaa (tai varsinkaan tässä vaiheessa, kun ase on vasta nostettu esiin). Kyllä silloin ihmishengistä on vastuussa ne, jotka eivät halua/viitsi/raaski maksaa itsensä/läheistensä hoidosta kunnon hintaa.

Ehkä vähän provosoivaa tekstiä, mutta tarkoitus onkin herätellä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
mutta onneksi rahaa riittää politikkojen ainaiseen palkkojen korotukseen ja muihin etuihin. Löytyy laittaa rahaa musiikkitaloihin. Isoihin ostoskeskuksiin, toriparkkeihin, oopperaan jne.

on se hyvä että suomessa kuitenkin osataan laittaa asiat törkeys/tärkeys järjestykseen!

no mitäpä sitä hoitajat rahaa tarvii kun hyvää hyvyyttään ihmisiä hoitaa. Ja hoitais vaikka joutusvielä maksaa. Siinö vasta idea. pitäisi oikeastaan hoitajien maksaa että pääsee töihin. hekun haluavat tätä ah niin ihanan leppoisaa hommaa hoitaa vaikka ilmaneestä.
kun siitä ottaisivat vaatteista narikkamaksun ja sisäänpääsymaksun töihin niin voisi ne eduskunnan ihmiset nostaa palkkaa kun on heillä niin rankka työ. Ja kyllä heille kaikille pitäisi maksaa vielä ulkomaanmatka per vuos koko perheelle. Ja ooppera talo on parannettava ja porvareille alennus hintaan liput.
Kyllä nyt on suomessa laitettava asiat tärkeysjärjestykseen
Eduskunnan palkat maksaa valtio kun taas sairaanhoitajien palkat maksavat kunnat. Mun mielestäni tämä tosiasia olisi hyvä ottaa huomioon, kun puhutaan hoitajien palkankorotuksista. Joita siis itsekin kannatan. Mutta ei pidä vetää "Suomea tai valtiota" tähän keskusteluun mukaan, koska Suomi tai valtio ei ole se kunta, jota nämä palkankorotukset nyt tulevat koskemaan. Kunnallisvaaleissa kannattaa siis äänestää sitä ehdokasta, joka eniten ajaa kunnallisveron korotusta siellä ihan ikiomassa kunnassa, missä itse kukin asuu. Koska kunnat ne palkankorotukset maksavatkin, ei valtio.

 
Vieras
Täällä ei ole yhtään paikkaa auki ja työttömiä hoitajia riittää. Eli ei joka paikassa ole pulaa.
Minulle asia olisi muuten aivan täysin sama, mutta synnytys lähestyy. Ja ei siinä muutenkaan mitään, mutta perskeles kun tämä on riskiraskaus niin ei oikein uskaltaisi kotiin synnyttää.
Voiko Suomessa synnyttää yksityisesti? :D

Minustakin hoitajien palkkoja pitäisi nostaa, mutta rajansa kaikella. Minulla on toisen asteen koulutus ( keittiötyö) ja bruttopalkka kokopäivätyöstä 1250 euroa. Mieheni bruttopalkka 1370 euroa. Tähän asti veroprosentin pienuus on kompensoinut vähän sitä, että kannattaa olla töissä. Joten henkilökohtaisesti en ole valmis siihen, että minun pitäisi vielä tästä palkasta maksaa lisää että hoitajat saisi lisää. Ei, en todellakaan. Kyllä sitten jos palkkani olisi suurempi.

Tosin, itsehän olen alani valinnut ja olisi pitänyt ryhtyä hoitajaksi. :whistle:
Outoa, että sillä palkalla ei mukamas elä, vaikka näilläkin palkoilla on pakko elää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minustakin hoitajien palkkoja pitäisi nostaa, mutta rajansa kaikella. Minulla on toisen asteen koulutus ( keittiötyö) ja bruttopalkka kokopäivätyöstä 1250 euroa. Mieheni bruttopalkka 1370 euroa. Tähän asti veroprosentin pienuus on kompensoinut vähän sitä, että kannattaa olla töissä. Joten henkilökohtaisesti en ole valmis siihen, että minun pitäisi vielä tästä palkasta maksaa lisää että hoitajat saisi lisää. Ei, en todellakaan. Kyllä sitten jos palkkani olisi suurempi.

Tosin, itsehän olen alani valinnut ja olisi pitänyt ryhtyä hoitajaksi. :whistle:
Outoa, että sillä palkalla ei mukamas elä, vaikka näilläkin palkoilla on pakko elää.
en tiedä missä liitossa teidän kuuluu olla mutta ottakaapa sinne yhteyttä ja palkkaneuvottelut käyntiin ensi kaudella sitten.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Täällä ei ole yhtään paikkaa auki ja työttömiä hoitajia riittää. Eli ei joka paikassa ole pulaa.

Outoa, että sillä palkalla ei mukamas elä, vaikka näilläkin palkoilla on pakko elää.
Lainasin vain pienen osan kirjoituksestasi, koska kommentoin nyt vain niitä. On totta, että kaikkialla Suomessa ei hoitajapulaa ole. Pulaa on eniten paikoissa, joissa asumiskulut ja eläminen yleensäkin on kallista eli pääkaupunkiseudulla sekä suurissa kasvukeskuksissa. Sun palkallasi elää varmaan ihan hyvin siellä, missä on työttömiä hoitajiakin. Mutta luulisin, että siellä teilläpäin kerrostaloyksiöstäkään ei tarvitse maksaa 90 000 euroa. Olenko oikeassa? Sairaanhoitajan palkka on pieni, jos niskassa on yli 200 000 euron velat. Ja tuolla rahalla ei esim täältä pääkaupunkiseudulta saa omakotitaloa. Rivitaloasunnon ehkä, mutta todennäköisesti ei sitäkään. Ellei halua asua Korsossa. Pääkaupunkiseudun asuntojen hintakehitys on kiivaasti edennyt myös muualle Suomeen, kuten Tampereelle, Ouluun jne. Sinne, missä on pulaa hoitajistakin.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
en tiedä missä liitossa teidän kuuluu olla mutta ottakaapa sinne yhteyttä ja palkkaneuvottelut käyntiin ensi kaudella sitten.
Vastahan nuo neuvottelut käytiin. Meidän liittoomme vain "tyytyivät" realistisiin palkkoihin. Sitä paitsi, meikäläisen palkkaa pitäisi korottaa ainakin 100 % että se vastaisi hoitajien palkkaa. Ei taida hetkeen onnistua.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Lainasin vain pienen osan kirjoituksestasi, koska kommentoin nyt vain niitä. On totta, että kaikkialla Suomessa ei hoitajapulaa ole. Pulaa on eniten paikoissa, joissa asumiskulut ja eläminen yleensäkin on kallista eli pääkaupunkiseudulla sekä suurissa kasvukeskuksissa. Sun palkallasi elää varmaan ihan hyvin siellä, missä on työttömiä hoitajiakin. Mutta luulisin, että siellä teilläpäin kerrostaloyksiöstäkään ei tarvitse maksaa 90 000 euroa. Olenko oikeassa? Sairaanhoitajan palkka on pieni, jos niskassa on yli 200 000 euron velat. Ja tuolla rahalla ei esim täältä pääkaupunkiseudulta saa omakotitaloa. Rivitaloasunnon ehkä, mutta todennäköisesti ei sitäkään. Ellei halua asua Korsossa. Pääkaupunkiseudun asuntojen hintakehitys on kiivaasti edennyt myös muualle Suomeen, kuten Tampereelle, Ouluun jne. Sinne, missä on pulaa hoitajistakin.

Väitätkö tosiaan, että kaikki hoitajat asuvat pääkaupunkiseudulla?
Eikö sinun logiikkasi mukaan niitä korotuksia pitäisi sitten antaa asuinpaikkakunnan mukaan? Niin minä ainakin käsitän.

Ei maksa yksiö 90000 euroa. Uusi yksiö saattaa maksaa lähemmäs 80000 euroa. Me maksoimme vanhasta, rivitalokolmiosta vajaat 100000 euroa ja se oli "halpa" tänne.
 
vieras
Mun täytyy sanoo näin maalikkona, että se olis ihan oikein näille irtisanoutuneille että työehdot sitten vähän muutuu jos takasin otetaan.

ONNEKSI yksikään liitto ei ole vielä suomessa sitä saanut mitä on pyytänyt. Ja lakkoavustus / ansiosidonnainen päiväraha / mikä vaan on kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin nykyinenkään palkka. Et saa sillä uudella korotetulla muutaman kuukauden tehä töitä ennenkuin on edes tasoissa.

Vähän aikaa sitten telkkarissa haastateltiin sairaanhoitopiirin johtajaa ja hän totesi että jos nämä korotukset menee läpi niin seurauksia on eli kuntalaiset maksaa korottettuina maksuina + kunnan vero% nousee, sinne ne menee suurin osa KAIKKIEN alojen palkankorotuksista. Että kiitos vaan munkin siitä indeksikorotuksesta noin 0,8% menee kaikki ja vähän päälle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
en tiedä missä liitossa teidän kuuluu olla mutta ottakaapa sinne yhteyttä ja palkkaneuvottelut käyntiin ensi kaudella sitten.
Vastahan nuo neuvottelut käytiin. Meidän liittoomme vain "tyytyivät" realistisiin palkkoihin. Sitä paitsi, meikäläisen palkkaa pitäisi korottaa ainakin 100 % että se vastaisi hoitajien palkkaa. Ei taida hetkeen onnistua.
ootko yhtä monta vuotta opiskellut? lukio tai 2.asteen ammatillinen koulutus 3v. + 3,5v 3.asteen koulutusta?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ootko yhtä monta vuotta opiskellut? lukio tai 2.asteen ammatillinen koulutus 3v. + 3,5v 3.asteen koulutusta?
Toisen asteen koulutus. Tiedän, että sairaanhoitajilla on ammattikorkeakoulututkinto ja vain he tekevät arvokasta työtä kun ovat vastuussa ihmishengistä yms. Olen lukenut monia, monia kertoja siitä täällä(kin)
Mutta pointtina se, että kummallista että tuolla palkalla ei muka elä ( siihenhän hoitajat vetoaa) ja meidän on elettävä näillä tuloilla jotka on vähemmän YHTEENSÄ kuin yhden hoitajan palkka. :whistle:
Se minusta on outoa. Niin ja jos palkkani olisi suurempi olisin siitä valmis maksamaan vaikka jotain hoitajarahaa, mutta koska se on noin pieni niin en ole valmis maksamaan penniäkään enempää veroja hoitajien takia.
 

Yhteistyössä