Mitä ihmettä tämä TEHY oikein touhuaa?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kyllä tuolla palkalla elää, mutta ei se koulutusta vastaa, eikä myöskään työn määrää... ja kyl valtion on pikkusen tultava vastaan ja kuntien luovuttava älyttömistä törsäyksistä kulttuuriin yms...
 
lady of the lake
Eduskunnan kyselytunti avasi lopullisesti omat silmäni, kun kuuntelin mihin Suomena valtio rahojaan syytää. Maksellaan Iso-Britannian EU-maksuja usean miljardin edestä, toisten valtioiden köyhäinapuja vaikka omassa valtiossa niitä vähennetään "taloudellisista syistä" jne. Vaikka kyse onkin kuntatyönantajista niin valtio voi tukea kuntia erisuuruisilla tukirahoilla.Niin paljon on valtiolla nyt ylijäämää ja varaa myös näemmä maksella muidenkin valtioiden kuluja ettei hoitajien palkankorotuksenkaan pitäisi kaatua rahan puutteeseen.Kukaan ei taida muistaa, että nykyinen eduskunta nosti omia palkkojaan heti kärkeen 600 eurolla, perustellen sen jälkeenjääneisyydellä!Tuo palkkojen jälkeenjääneisyyskö ei päde millään muulla alalla?!
 
kaamea-akka
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Mutta oltaisko tässä tilanteessa jos Katainen ja kumppanit ei ois vaalien aikaan höpötelly 500 euron korotuksista? Niitä lupailtiin ja niistä puhuttiin, nyt kun hoitajat tahtovat että lupaukset pidetään, onkin lupailijoilla paskat housussa ja puheet kääntyy.. Omituista että tilanteesta syytetään hoitajia, kun vika on ihan jossain muualla.. Mä ainakin luulen että ilman noita puheita euromääristä ja muista tilanne ei olis tämä, vaan oisivat suostuneet siihen tarjoukseen mikä nyt on annettu.
kukaan ei ole luvannut 500? korotusta, se kyselyn tulos koostui vastuksista kysymyykseen "pitäisikö sairaanhoitajien palkkaa korottaa 500?" no kyllähän sitä pitäisi mutta ei sitä kerralla voi tehdä...
järkikin sen jo sanoo..
 
Anteeks nyt vaan mutta vaatimukset on nyt kohtuuttomia.. ymmärrän että palkkoja täytyy nostaa mutta 400-600? on liian iso kerta nostoksi.. miks ei voitu tyytyä siihen tarjottuun ja yrittää 2.5 vuoden kuluttua samaa.. jos teidän hoitsujen liitto ei aikasemmin ole saanut mitään aikaseks niin syyttäkää sitä.. nyt tämä kostautuu tavallisille kansalaisille.. ja voin suoraan sanoa että jos yksikin ihminen, lapsi taikka vanhus kuolee hoitajien älyttömyyksien takia niin ei heru kansalta mitään sympatioita.. ymmärrän tavan lakon mutta irtisanoutumisia en.. leikitään ihmisten hengellä.. törkeää :(
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Väitätkö tosiaan, että kaikki hoitajat asuvat pääkaupunkiseudulla?
Eikö sinun logiikkasi mukaan niitä korotuksia pitäisi sitten antaa asuinpaikkakunnan mukaan? Niin minä ainakin käsitän.

Ei maksa yksiö 90000 euroa. Uusi yksiö saattaa maksaa lähemmäs 80000 euroa. Me maksoimme vanhasta, rivitalokolmiosta vajaat 100000 euroa ja se oli "halpa" tänne.
Ja missäköhän minä olen väittänyt, että kaikki hoitajat asuisivat pääkaupunkiseudulla? Mutta mä ymmärrän ihan riivatun hyvin niitä hoitsuja, jotka nyt vaativat isoja korotuksia. He vaativat niitä korotuksia, koska nykypalkoilla ei paikkakunnilla, joissa hoitajapulaa on, hoitajan palkoilla asuntoja ostella. Paitsi yksiöitä. Suomessa on varmasti paikkakuntia, joissa tulee oikein hyvin toimeen pienillä tuloilla ja joissa on työttömiä hoitajia, mutta niillä paikkakunnilla tuskin asunnotkaan maksavat hunajaa ja oravannahkoja. Jos hoitajia halutaan saada sinne, missä hoitajista on pulaa, sillä hoitajan palkalla pitäisi sielläkin kyetä elämään ja asuntalainaansa makselemaan.

Periaatteessa olen sitä mieltä, että palkankorotuksista pitäisi sopia työnantajan kanssa eikä valtakunnallisesti. Kauniaisilla on ihan varmasti paremmat edellytykset maksaa työntekijöilleen suurempaa palkkaa kuin esim Kemillä omilleen. Mä olen kuitenkin vantaalainen ja tosiasiassa mun napaani ei pitäisi millään tavalla kaivella se, miten pitkiä lomautuksia Kemin kaupunki työntekijöilleen antaa. Pääasia, että meillä Vantaalla ei mummot makaa puolta vuorokautta pissasissa vaipoissa. Jostain kumman syystä mun napaani kaivaa ne kemiläiset mummotkin, vaikkei pitäisi :(

 
lady of the lake
Alkuperäinen kirjoittaja Kaamea-akka:
Anteeks nyt vaan mutta vaatimukset on nyt kohtuuttomia.. ymmärrän että palkkoja täytyy nostaa mutta 400-600? on liian iso kerta nostoksi.. miks ei voitu tyytyä siihen tarjottuun ja yrittää 2.5 vuoden kuluttua samaa.. jos teidän hoitsujen liitto ei aikasemmin ole saanut mitään aikaseks niin syyttäkää sitä.. nyt tämä kostautuu tavallisille kansalaisille.. ja voin suoraan sanoa että jos yksikin ihminen, lapsi taikka vanhus kuolee hoitajien älyttömyyksien takia niin ei heru kansalta mitään sympatioita.. ymmärrän tavan lakon mutta irtisanoutumisia en.. leikitään ihmisten hengellä.. törkeää :(
Toisaalta, kommenttisi "leikitään hengellä" kertoo juuri sen asian, mikä kertoo sairaanhoitajan ammatista paljon.Me pidämme nimenomaan ne ihmiset hengissä! Mitä tosiaan tapahtuu, jos täytyy joukolla irtisanoutua, että saisimme luvatun palkankorotuksen?! Itse en ainakaan ole vailla edes yhdessä hujauksessa tyyliin seuraavasta palkasta lähtien 400? parempaa palkaa.Olen vailla lupauksen täyttämistä palkkojen nostamisesta järkevällä palkkaohjelmalla, joka voitaisiin toteuttaa esim.2 vuoden aikana tmv.
 
Mimosan äippä
kyllä sairaanhoitajat ansaitsevat kunnon korotuksen, olen todella ylpeä että Suomesssa naisvaltainen ala alkaa vihdoin vaatimaan sen minkä sen kuuluukin saada.

Pari tuttua muutti juuri Kanadaan tekemään hoitsun homma, saa siellä tuplapalkan mitä Suomessa ellei enemmän...arvostus on muutenkin koulutusta kohtaan ihan eri luokkaa mitä Suomessa, tietysti ensin kouluttautuivat meidän veroeuroilla. Onko tämä on se linjaus mihin suuntaan Suomi menee...koulutettu henkilöknta lähtee ja thaimaan tytöt tilalle.

 
Nih
Alkuperäinen kirjoittaja Kaamea-akka:
Anteeks nyt vaan mutta vaatimukset on nyt kohtuuttomia.. ymmärrän että palkkoja täytyy nostaa mutta 400-600? on liian iso kerta nostoksi.. miks ei voitu tyytyä siihen tarjottuun ja yrittää 2.5 vuoden kuluttua samaa.. jos teidän hoitsujen liitto ei aikasemmin ole saanut mitään aikaseks niin syyttäkää sitä.. nyt tämä kostautuu tavallisille kansalaisille.. ja voin suoraan sanoa että jos yksikin ihminen, lapsi taikka vanhus kuolee hoitajien älyttömyyksien takia niin ei heru kansalta mitään sympatioita.. ymmärrän tavan lakon mutta irtisanoutumisia en.. leikitään ihmisten hengellä.. törkeää :(
Ei kuole, kun työnantajapuoli suostuu palkkavaatimuksiin. Helppoa ja yksinkertaista. Laadukkaasta ihan mistä tahansa on lupa pyytää käypä hinta, myös hoidosta. Kyllä mulla on oikeus irtisanoa itseni, jos siltä tuntuu. Vaikka nyt, kun muutkin niin tuntuvat tekevän. Ja vaikka vaihtaa alaa. Ja vaikka maata. Ihan sama onko mulla silloin sympatiasi puolellani, en ole näissä töissä silloin. Lakkoilemalla ei ole meidän alalla saatu koskaan hyviä tuloksia (lue pyydettyjä korotuksia). Sama kokeilla tätäkin. Eikä tällaista saumaa ole 2,5 vuoden kuluttua.
 
vieras
yhdyn nih:n mielipiteeseen! edellisen kerran olivat lakossa ja sillä ei saavutettu mitään... jos nyt mentäisiin lakkoon niin se kestäisi iäisyyden. nyt ehkä saadaan nopeita päätöksiä. ja ihan samal taval ne hoitajatkii sairastuu/perheenjäsenet... eivätkä saa hoitoa jos ei oo hoitajii irtisanomisten takia töissä...
 
sh
Näissä ketjuissa tuntuu kaikista eniten vetävän hernettä nenuun ne, jotka ei oikeesti tiedä sh:n hommista suoraan sanottuna paskaakaan.. Ette te tiedä, mitä on juosta vähintään 8h putkeen hirveessä kiireessä hoitamassa potilaita, lääkkeet kainalossa, sitten vielä varmistaa, että oikeat lääkkeet menee oikealle potilaalle, sitten vielä koko ajan on takaraivossa tunne, että onko jotain jäänyt kiireessä tekemättä ja onhan kaikki saaneet ne lääkkeensä ja ruuan ja muun tarpeellisen.. Ja siinä kun vielä joku matti meikäläinen-potilas saa jonkun kohtauksen, niin johan on on taas kiirettä lisää.. Hommia jää tekemättä ja ne jää seuraavalle vuoroon tulijalle, jolla ei itselläänkään sitä aikaa ole ylimääräisiä hommia rueta tekemään. joten saa itse jäädä oman vuoron jälkeen tekemään vielä hommia ja kotiin pääsee sitten kun pääsee... Joo, ei se raha sitä kiirettä pois vie, mutta kun se raha on korvaus paskoista vuoroista ja vaativasta työstä.. Ja sanon vielä, että ei tätä työtä pelkällä kutsumuksella tehdä, ehkä alkuun, mutta kyllä se karu totuus jossain vaiheessa iskee päin kasvoja... Ja jossain lehdessä luki, että tehy tavoittelee 15% palkankorotusta, eli summa olisi 300-600 euroa.. Itse laskin omasta palkasta ja eipä mene lähellekään 300 euroa tuon prosentin mukaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nih:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaamea-akka:
Anteeks nyt vaan mutta vaatimukset on nyt kohtuuttomia.. ymmärrän että palkkoja täytyy nostaa mutta 400-600? on liian iso kerta nostoksi.. miks ei voitu tyytyä siihen tarjottuun ja yrittää 2.5 vuoden kuluttua samaa.. jos teidän hoitsujen liitto ei aikasemmin ole saanut mitään aikaseks niin syyttäkää sitä.. nyt tämä kostautuu tavallisille kansalaisille.. ja voin suoraan sanoa että jos yksikin ihminen, lapsi taikka vanhus kuolee hoitajien älyttömyyksien takia niin ei heru kansalta mitään sympatioita.. ymmärrän tavan lakon mutta irtisanoutumisia en.. leikitään ihmisten hengellä.. törkeää :(
Ei kuole, kun työnantajapuoli suostuu palkkavaatimuksiin. Helppoa ja yksinkertaista. Laadukkaasta ihan mistä tahansa on lupa pyytää käypä hinta, myös hoidosta. Kyllä mulla on oikeus irtisanoa itseni, jos siltä tuntuu. Vaikka nyt, kun muutkin niin tuntuvat tekevän. Ja vaikka vaihtaa alaa. Ja vaikka maata. Ihan sama onko mulla silloin sympatiasi puolellani, en ole näissä töissä silloin. Lakkoilemalla ei ole meidän alalla saatu koskaan hyviä tuloksia (lue pyydettyjä korotuksia). Sama kokeilla tätäkin. Eikä tällaista saumaa ole 2,5 vuoden kuluttua.
miksiköhän ei olisi mahdollisuuksia uuteen korotukseen 2,5 vuoden päästä...????
ja jos te kerran siellä palkka kuopassa olette olleet viimeiset 20 vuotta niin oisko asialle kannatanut tehdä jotain pikkasen aikasemmin.. noin niinkuin järjellä ajatellen pitemmällä aikavälillä kohtuu korotuksilla olisitte nousseet sieltä jo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Näissä ketjuissa tuntuu kaikista eniten vetävän hernettä nenuun ne, jotka ei oikeesti tiedä sh:n hommista suoraan sanottuna paskaakaan.. Ette te tiedä, mitä on juosta vähintään 8h putkeen hirveessä kiireessä hoitamassa potilaita, lääkkeet kainalossa, sitten vielä varmistaa, että oikeat lääkkeet menee oikealle potilaalle, sitten vielä koko ajan on takaraivossa tunne, että onko jotain jäänyt kiireessä tekemättä ja onhan kaikki saaneet ne lääkkeensä ja ruuan ja muun tarpeellisen.. Ja siinä kun vielä joku matti meikäläinen-potilas saa jonkun kohtauksen, niin johan on on taas kiirettä lisää.. Hommia jää tekemättä ja ne jää seuraavalle vuoroon tulijalle, jolla ei itselläänkään sitä aikaa ole ylimääräisiä hommia rueta tekemään. joten saa itse jäädä oman vuoron jälkeen tekemään vielä hommia ja kotiin pääsee sitten kun pääsee... Joo, ei se raha sitä kiirettä pois vie, mutta kun se raha on korvaus paskoista vuoroista ja vaativasta työstä.. Ja sanon vielä, että ei tätä työtä pelkällä kutsumuksella tehdä, ehkä alkuun, mutta kyllä se karu totuus jossain vaiheessa iskee päin kasvoja... Ja jossain lehdessä luki, että tehy tavoittelee 15% palkankorotusta, eli summa olisi 300-600 euroa.. Itse laskin omasta palkasta ja eipä mene lähellekään 300 euroa tuon prosentin mukaan..
no, tuo on ihan tavallista että töitä jää seuraavalle vuorolle, lähes alalla kuin alalla.. tässä maassa on paljon aloja joita ilman ei valtio pyöri, kaikki yhtä tärkeitä, kaikkeen ei ehkä tarvita koulutusta mutta se ei vähennä työn tärkeyttä tai raskautta..

en yhtään väheksy palkan korotuksen tarvetta.. mielestäni tässä olisi voitu toimia fiksummin.. nyt 11% korotus seuraavlla neuvottelu kierroksella 6%.. tai lisää työvoimaa.. hitaasti hyvä tulee..
nyt tämä järjetön kiristäminen menee ihan mahdottomuuksiin.. ja teidän taistelun jälkeen sitten vaikka poliisit ja palomiehet ym. mistä helvetistä ne rahat revitään..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikäs sitä Kaamea-akkaa oikein kismittää et nyt halutaa palkat ylös?? suhtautuisitko 2.5vuoden päästä hymyillen tähän asiaan??
minua kismittää tuo tapa jolla sitä palkkaa vaaditaan, ei muu..
se että asialle ei ole aikaisemmin tehty mitään ja nyt sitten pitäisi äkkisältään löytyä rahaa paljon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikäs sitä Kaamea-akkaa oikein kismittää et nyt halutaa palkat ylös?? suhtautuisitko 2.5vuoden päästä hymyillen tähän asiaan??
lisäksi on ihan normi käytäntö muilla aloilla että pyritään saamaan niitä kohtuullisia korotuksia jokaisella neuvottelu kerralla...
 
Nih
Alkuperäinen kirjoittaja Kaamea-akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Nih:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaamea-akka:
Anteeks nyt vaan mutta vaatimukset on nyt kohtuuttomia.. ymmärrän että palkkoja täytyy nostaa mutta 400-600? on liian iso kerta nostoksi.. miks ei voitu tyytyä siihen tarjottuun ja yrittää 2.5 vuoden kuluttua samaa.. jos teidän hoitsujen liitto ei aikasemmin ole saanut mitään aikaseks niin syyttäkää sitä.. nyt tämä kostautuu tavallisille kansalaisille.. ja voin suoraan sanoa että jos yksikin ihminen, lapsi taikka vanhus kuolee hoitajien älyttömyyksien takia niin ei heru kansalta mitään sympatioita.. ymmärrän tavan lakon mutta irtisanoutumisia en.. leikitään ihmisten hengellä.. törkeää :(
Ei kuole, kun työnantajapuoli suostuu palkkavaatimuksiin. Helppoa ja yksinkertaista. Laadukkaasta ihan mistä tahansa on lupa pyytää käypä hinta, myös hoidosta. Kyllä mulla on oikeus irtisanoa itseni, jos siltä tuntuu. Vaikka nyt, kun muutkin niin tuntuvat tekevän. Ja vaikka vaihtaa alaa. Ja vaikka maata. Ihan sama onko mulla silloin sympatiasi puolellani, en ole näissä töissä silloin. Lakkoilemalla ei ole meidän alalla saatu koskaan hyviä tuloksia (lue pyydettyjä korotuksia). Sama kokeilla tätäkin. Eikä tällaista saumaa ole 2,5 vuoden kuluttua.
miksiköhän ei olisi mahdollisuuksia uuteen korotukseen 2,5 vuoden päästä...????
ja jos te kerran siellä palkka kuopassa olette olleet viimeiset 20 vuotta niin oisko asialle kannatanut tehdä jotain pikkasen aikasemmin.. noin niinkuin järjellä ajatellen pitemmällä aikavälillä kohtuu korotuksilla olisitte nousseet sieltä jo...
Seuraatko sä päivän politiikkaa tai uutisia ollenkaan? Tai jos seuraat, niin ymmärrätkö lukemaasi/kuulemaasi tai näkemääsi? Hoitajapula oli viime vaaleissa keskeinen teema ja näissä palkkaneuvotteluissa vaaditaan katetta puheille ja lupauksille. Aiheesta tehtiin keväällä useita kyselyjä ja silloin olivat tavan tallaajat vahvasti hoitajien asian takana. Ja äänestivät hoitajakysymyksellä ratsastaneet eduskuntaankin. Tuolloin siis kävi selväksi, että nyt on aika toimia. Nyt on pehmeämpien arvojen aika. Nyt halutaan taata, että maailmanlaajuisestikin laadukas hoito säilyy laadukkaana. Että alalle saadaan nuoria hoitajia ja vanhat pidettyä alalla ja kotimaassa.

Silloin taotaan kun rauta on kuuma. Tämä aihe peittyy 2,5 vuodessa muiden alle.

Ja palkoille on yritetty tehdä "pikkasen aikasemmin jotain". On sitä kuule oltu tavan lakossa, jonka persnettoa on omasta pussista maksettu mitä on jaksettu. Pehmeät arvot eivät katsos saa tilipussia paisumaan! Siksi nyt ollaan kova kovaa vastaan.
 
Sini
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sini:
On se kummallista että täällä niin moni on haukkumassa sairaanhoitajia ahneiksi ja ylimielisiksi, kun eivät todellisuudessa tiedä yhtään mitään siitä millaista tuo työ todella on.
Valitetaan että suomalaiset hoitajat ovat ilkeitä ruttunaamoja ja jos sitä joku joutuu istumaan päivystyksessä kuusi tuntia niin se tietysti sairaanhoitajan vika. Oletteko koskaan miettineet että mitä kaikkea sairaanhoitaja joutuu työssään tekemään ja kokemaan. Ennenkuin olette itse tehneet tuota työtä vaikkapa päivystyksessä, niin teillä ei ole mitään oikeutta valittaa ja haukkua. Tämän luulisi jokaisen aikuisen fiksun ihmisen pystyvän itsekkin päättelemään.
Sitten tämä kaikkein typerin kommentti, eli " saisi edes tuon nykyisen sairaanhoitajan palkan niin olis tyytyväinen". HALOO! Jos et ole vaivautunut hankkimaan itsellesi koulutusta ja ammattitaitoa, tai kunnon työpaikkaa, niin se ei kai tarkoita ettei muutkaan saa tienata minkä ansaitsisivat.
Toisekseen jos olet toimistotyössä, kaupan kassa tai joku muu vastaava ja ansaitset mielestäsi saman palkan kuin sairaanhoitaja niin mietippä uudelleen. Oletko sinä vastuussa ihmisten hengestä saatika pystyisitkö sinä pelastamaan jonkun kuoleman vaarassa olevan hengen?
Ettekö voi hyvät ihmiset ottaa järkeä käteen ja arvostaa kuitenkin sitä valtavaa osaamista ja ammattitaitoa, joka on maailman ykkösluokkaa. Ehkäpä teidän pitää se ensin menettää, niin oppisitte sitä arvostamaan.
Ja taas alkaa muiden ammattien aliarvostaminen. EI NÄIN!

BTW, itsehän se sairaanhoitajakin on alansa valinnut ;)

Ja ettei vaan hoitajat haukkunee paperimiehiä taannoin ahneiksi ja ylimielisiksi :LOL: etkä muuten sinäkään tiedä siitä östä ellet ole kokeillut ;)

Summa summarum: älä pyydä muilta arvostusta ja samassa lauseessa aliarvosta näitä muita.
Tiedoksi sinulle jos olet tätä vielä lukemassa. Niin EN aliarvosta kenenkään muun ammattia, mutta se ei tarkoita sitä ettäkö kaikki työt olisivat yhtä vaativia. Sen kai itsekkin ymmärrät.
Jokainen valitsee itse alansa ja saa olla tyytymätön palkkaansa, mutta jos joku toinen uskaltaa vaatia enemmän, niin sen ei pitäisi muita haitata.
 
pian toivottavasti äiti
Olen samaa mieltä siinä, että hoitajien palkkoja pitää nostaa ja teette äärimmäisen arvokasta työtä. Kuitenkin tämä joukkoirtisanoutuminen voi olla hyvinkin kohtalokas keino. Joku sanoi, että jos synnytyksessä menee jokin vikaan, ei muuta kuin valtiolle vaan kannetta. Haloo! Se kanne ei lämmitä pätkääkään, jos vauvani kuolee synnytyksessä sen takia, että siellä ei ole kätilöitä. Varsinkin kun tämä vauva on pitkän lapsettomuuden jälkeen vihdoin tulossa ja laskettuaika sattuu olemaan lähellä oletettua joukkoirtisanoutumista. Mielestäni vastuutonta ajattelua Tehyn johdolta sekä työnantajapuolelta. Lisäksi joku sanoi, että ei se kauaa kestä, mutta vaikka se kestäisi päivän, todennäköisesti ihmishenkiä menetetään ja niitä läheisen menettäneitä se ei auta yhtään.
 
mutta... edelleenkään... tämä joukkoirtisanoutuminen EI koske kaikkia sairaaloita EIKÄ läheskään kaikki hoitajat kuulu tehyyn... Siinä noudatetaan samaa kaavaa kuin vuoden 2001 lääkärilakossa.. (josta ei muuten nostettu samanlaista kalapaliikkia kuin nyt meneillään olevasta hoitajien palkkataistosta :whistle: )
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja pian toivottavasti äiti:
Olen samaa mieltä siinä, että hoitajien palkkoja pitää nostaa ja teette äärimmäisen arvokasta työtä. Kuitenkin tämä joukkoirtisanoutuminen voi olla hyvinkin kohtalokas keino. Joku sanoi, että jos synnytyksessä menee jokin vikaan, ei muuta kuin valtiolle vaan kannetta. Haloo! Se kanne ei lämmitä pätkääkään, jos vauvani kuolee synnytyksessä sen takia, että siellä ei ole kätilöitä. Varsinkin kun tämä vauva on pitkän lapsettomuuden jälkeen vihdoin tulossa ja laskettuaika sattuu olemaan lähellä oletettua joukkoirtisanoutumista. Mielestäni vastuutonta ajattelua Tehyn johdolta sekä työnantajapuolelta. Lisäksi joku sanoi, että ei se kauaa kestä, mutta vaikka se kestäisi päivän, todennäköisesti ihmishenkiä menetetään ja niitä läheisen menettäneitä se ei auta yhtään.
Niin, ihan oikeasti, ammattitataitoiset ja ammattietiikkansa tuntevat kätilöt haluavat olla töissä, kun sinunkin vauvasi syntyy. Mutta ei tällä palkalla. Kätilön työssä synnytyssalissa olet vastuussa aina kahden ihmisen hengestä kerrallaan, ja synnyttäjiä saattaa yhdellä kätilöllä olla päivästä riippuen 1-5 kerrallaan. Juokset pääkolmantena jalkana hoitamassa, antamassa/auttamassa kivunlievityksissä, hoitamassa synnytyksiä, ompelemassa jne. Kiireisinä päivinä et syö/juo, et käy vessassa. Lääkärin pyydät vain jos huomaat äidin voinnissa tai sikiön voinnissa jotain erikoista tai synnyttäjä tarvitsee kivunlievitystä. Tästä korvaus aamuvuorosta noin 80euroa käteen. Onko sinun mielestäsi kohtuullinen korvaus??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
uhkaavat vaan, mutta monikaan EI USKALLA TOTEUTTAA, ei tehyle luvannut mitään rahaa niille,eikä edes sitä että irtisanoutumisen jälkeen pääsee takaisin. nyt on opiskelijoilla oiva tilaisuus :whistle:
Meidän työpaikalla 60 työntekijästä 50 on jo allekirjoittanut irtisanomisensa. Miten ihmeessä luulet, että OPISKELIJAT menevät töihin esim. teholle, leikkuriin ja synnytyssaliin??? Herätys tähän päivään ja vähän arvostusta kokeneille hoitajille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
uhkaavat vaan, mutta monikaan EI USKALLA TOTEUTTAA, ei tehyle luvannut mitään rahaa niille,eikä edes sitä että irtisanoutumisen jälkeen pääsee takaisin. nyt on opiskelijoilla oiva tilaisuus :whistle:
Meidän työpaikalla 60 työntekijästä 50 on jo allekirjoittanut irtisanomisensa. Miten ihmeessä luulet, että OPISKELIJAT menevät töihin esim. teholle, leikkuriin ja synnytyssaliin??? Herätys tähän päivään ja vähän arvostusta kokeneille hoitajille.
jäähän siitä kymmenen töihin,mutta uskonpa että osa näistä allkirjittaneista jä töihin kun ei ole varaa oikeasti ola rahatta
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
uhkaavat vaan, mutta monikaan EI USKALLA TOTEUTTAA, ei tehyle luvannut mitään rahaa niille,eikä edes sitä että irtisanoutumisen jälkeen pääsee takaisin. nyt on opiskelijoilla oiva tilaisuus :whistle:
Meidän työpaikalla 60 työntekijästä 50 on jo allekirjoittanut irtisanomisensa. Miten ihmeessä luulet, että OPISKELIJAT menevät töihin esim. teholle, leikkuriin ja synnytyssaliin??? Herätys tähän päivään ja vähän arvostusta kokeneille hoitajille.
Niitä irtisanoutuneita ei ole pakko palkata takaisin töihin.

T: Yksityisen puolen potilas, meni usko julkisen puolen sektoriin

 

Yhteistyössä