Mitä ihmettä? Kutsu polttareihin mutta ei häihin

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
xx
maksajaksi, saadaan isompi summa kasaan kun kutsutaan kaikki mahdolliset.
tyhmää ja törkeää mun mielestä, en osaallistuisi, ellei sitten tosiaan kyseessä pienet häät vain perheelle.
 
sii
Me jouduttiin tekemään myös niin, että kutsuttiin polttareihin kavereita, joita ei kutsutta häihin. Meillä on tosi isot suvut ja koska vanhempamme maksoivat häät, oli heidän oikeutensa kutsua sisarensa ja veljensä juhlimaan. Tämä tarkoitti sitten sitä, että jouduttiin vähentämään kavereiden määrää, kun tilaan ei mahtunut enempää porukkaa. Mutta polttareihin kutsuttiin sitten esimerkiksi urheiluseurakavereita yms. jotka ei kyllä ainakaan sanoneet tai näyttäneet loukkantuneilta, kun kerroimme taustat.
 
enpämenis
no en kyllä menis polttareihinkaan, jos ei kerran häihin ole kutsuttu...enkä ikinä ole kuullut näin tapahtuneen että polttareissa ollut ei olis häihin "kelvannut"...perin erikoinen ratkaisu, etenkin jos häät ihan normikokoiset, eikä mitkään minihäät...mutta silloin harvemmin pidetään edes ihmeempiä polttareita...
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
osallistuisin.

polttarit on usein kaveriporukan juhla morsiammelle tai sulhaselle, joten en näe mitään yhteyttä sillä sit siihen kutsuuko he häihin.
Nimenomaan. Mun kaveri piti häät vain lähimmilleen, eikä muutkaan kaverit saaneet kutsua. Silti järkättiin polttarit.
 
ni
Ei mekään pystytty kutsumaan kaikkia kavereita häihin koska rahaa ei ole tarpeeksi. Kutsuimme vain sukulaiset ja kaikkein lähimmät kaverit. Ja itse ollaan oltu polttareissa joista melkein ketään ei kutsuttu häihin. Ei se ole paha asia!

Ja me emme kutsu kavereita polttareihin siksi että joutuisivat maksumiehiksi vaan koska halutaan heidänkin kanssaan juhlistaa häitä - emme edes odota että polttareissa tehdään mitään maksullista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja enpämenis:
no en kyllä menis polttareihinkaan, jos ei kerran häihin ole kutsuttu...enkä ikinä ole kuullut näin tapahtuneen että polttareissa ollut ei olis häihin "kelvannut"...perin erikoinen ratkaisu, etenkin jos häät ihan normikokoiset, eikä mitkään minihäät...mutta silloin harvemmin pidetään edes ihmeempiä polttareita...
tästäkin mun pitää olla erimieltä :D

jos häät on pienet esim rahatilanteen takia, sitä suuremmalla syyllä mä (tai siis meidän kaveriporukka ) järkättäis isot polttarit..

mä olen taas perin hämmentynyt kun huomaan taas ajattelevani päinvastoin kuin muut
 
Mä en tajua tota että polttareita pidetään jonain pakollisena pahana, josta viittii MAKSAA vaan jos pääsee myös häihin.
Jos kyse ei ole nyt mistään puolitutusta niin ilman muuta menisin polttareihin. Onhan se kiva päästä edes jollain tapaa juhlistaan naimisiin menoa. Itse ainakin muistan että oli tosi vaikea rajata porukkaa hääjuhlaan kun kaikkia ei vaan voinut kutsua kun budjetti ja tilat on rajalliset. Mä en oo ikinä loukkaantunut vaikka kutsua häihin ei tullutkaan.
Ja yhdelle kaverille pidettiin polttarit ihan muuten vaan jälkikäteen kun olivat menneet salaa naimisiin. MAKSETTIIN siis ihan tyhjästä..
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja enpämenis:
no en kyllä menis polttareihinkaan, jos ei kerran häihin ole kutsuttu...enkä ikinä ole kuullut näin tapahtuneen että polttareissa ollut ei olis häihin "kelvannut"...perin erikoinen ratkaisu, etenkin jos häät ihan normikokoiset, eikä mitkään minihäät...mutta silloin harvemmin pidetään edes ihmeempiä polttareita...
No ei kai polttareiden järkkääminen nyt siitä ole riippuvainen, miten isot häät on tulossa. Naimisiin menee joka tapauksessa.
 
kyy
Itse olen ollut polttareissa, mutten häissä. Kyseessä oli siskoni kaveri (jonka kanssa tuun hyvin juttuun) ja siskoni oli kaaso. Polttareita järkätessä kävi siten, että morsiammen kavereista suurin osa ei päässyt tulemaan, joten siskoni kysyi haluaisinko tulla mukaan jakamaan kustannuksia, jotta saataisiin hieno päivä morsiammelle. Mielelläni tulinkin vaikka olin raskaanakin. Tosin niin oli morsiankin ja pidimme sit vain pienet polttarit pienellä porukalla.

Yleensä kyllähän tuo menee siten, että polttarit pidetään osalle niistä ketä tulee häihin, mutta ei ole tavatonta poiketakaan tavoista. :D Ja polttareissa on yleensä aina hauskaa.
 
SD
mä menisin.
meidän kaveriporukka on niin nuori että luulen että viihtyisi paremmin polttareissa ku häissä. meidän häät oli kuivat, sukukeskeiset, alkottomat maistraattivihkiäiset ja kakkukahvit kotona.
 
Ennen oli kohteliasta noudattaa etikettiä, eli polttarivieraille kutsu häihin.
Nykyään polttarivieraat kutsutaan vaan maksamaan se polttaripäivä ja häihin heitä ei kelpuuteta vaan vedotaan mm. tilnapuutteeseen ym syihin. Näin saadaan kätevästi ne polttarit ja sitten vielä nuo häätkin.
Kahdet juhlat mutta eri vieraat :D
Ja eräältä häihin liittyvältä nettisaitilta bongattu että nämä polttarivieraatkun sitten osallistuu kalliimpien polttareiden maksamiseen koska he ei osta häälahjoja.
 

Yhteistyössä