Mitä ihmettä? Kutsu polttareihin mutta ei häihin

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Riippuu. Jos häät ovat oikeasti pienet eikä sinne ole muitakaan hääparin ystäviä/kavereita niinkään tulossa, niin menisin mielelläni polttareihin ilman häitä. Jos taas minut olisi kutsuttu kaverinkaveri-pohjalta ja pääasiassa siksi että saadaan yksi maksaja lisää, niin en menisi.

Voit toki soittaa morsiamelle/sulhaselle ja kysyä häneltä että onko niin että sinut halutaan vain polttareihin vai sekä polttareihin että häihin - ja että jos mahdut vain jompaankumpaan niin haluaisit mieluummin itse häihin.
 
Mä olen monasti ollut pelkissä polttareissa. Useampikin kun on viettänyt häänsä ihan pienessä piirissä, ja polttarit on olleet kaveripiirin remujuhlat :D

Omat polttarinikin oli isot, siellä oli paljon sellaisia joita en ollut häihin kutsunut.
Polttarikutsuthan tekee eri henkilö kuin hääkutsut :whistle:
 
SD
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea kanssa:
Ennen oli kohteliasta noudattaa etikettiä, eli polttarivieraille kutsu häihin.
Nykyään polttarivieraat kutsutaan vaan maksamaan se polttaripäivä ja häihin heitä ei kelpuuteta vaan vedotaan mm. tilnapuutteeseen ym syihin. Näin saadaan kätevästi ne polttarit ja sitten vielä nuo häätkin.
Kahdet juhlat mutta eri vieraat :D
Ja eräältä häihin liittyvältä nettisaitilta bongattu että nämä polttarivieraatkun sitten osallistuu kalliimpien polttareiden maksamiseen koska he ei osta häälahjoja.
mä en jaksa ottaa itteeni jokaisesta asiasta. ajattelen mielummin niin että osallistun juhlimiseen morsiusparin toivomalla tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voit toki soittaa morsiamelle/sulhaselle ja kysyä häneltä että onko niin että sinut halutaan vain polttareihin vai sekä polttareihin että häihin - ja että jos mahdut vain jompaankumpaan niin haluaisit mieluummin itse häihin.
:headwall:
Oletko koskaan kuullut sellaisesta, että morsian ei ole ollut itse mukana suunnittelemassa polttareita ollenkaan...? Se on varmaan se yleisin tapa, että ovat jopa ihan täysin yllätys

Joten menepä tosiaan kysymään morsiamelta tällaista asiaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Mä olen monasti ollut pelkissä polttareissa. Useampikin kun on viettänyt häänsä ihan pienessä piirissä, ja polttarit on olleet kaveripiirin remujuhlat :D

Omat polttarinikin oli isot, siellä oli paljon sellaisia joita en ollut häihin kutsunut.
Polttarikutsuthan tekee eri henkilö kuin hääkutsut :whistle:
mutta eikös morsian anna listaa polttareihin kutsuttavista ihmisistä??
 
kyy
Yleensä kyllä morsian antaa kaasoille listan kavereista, keitä haluaa polttareihinsa kutsuttavan. Miten muuten kaaso voisi tietää kaikki morsiammen ystävät ja heidän yhteystietonsa??
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Mä olen monasti ollut pelkissä polttareissa. Useampikin kun on viettänyt häänsä ihan pienessä piirissä, ja polttarit on olleet kaveripiirin remujuhlat :D

Omat polttarinikin oli isot, siellä oli paljon sellaisia joita en ollut häihin kutsunut.
Polttarikutsuthan tekee eri henkilö kuin hääkutsut :whistle:
mutta eikös morsian anna listaa polttareihin kutsuttavista ihmisistä??
Omissa polttareissa ei kukaan ainakaan kysynyt. Kyllä ne saa tietoon muutakin kautta kuin kysymällä morsiamelta. Sulhanen, kaverit jnejne.
 
Mä en ole koskaan tällaisesta kuullut että polttareihin kutsutaan ja häihin ei. Monesti osallistunut häihin mutta kutsua ei polttareihin ole tullut. Tilanteet että jotain miehen ystäviä...
Mutta kaikenkaikkiaan näissä häissä ei sitten muutenkaan ole hauskaa ollut, kun on niin ulkopuolinen kuin olla voi.
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Meillä oli pienet häät ja polttareihin kutsuttiin vain niitä jotka kutsuttiin myös häihin. Mun mielestä olis outoa jos kutsuttais vain polttareihin...
Mutta jos pitää vaan lähiperheen kesken häät niin äitikö ne polttarit sitten järkkää, vai tuleva anoppi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Mä olen monasti ollut pelkissä polttareissa. Useampikin kun on viettänyt häänsä ihan pienessä piirissä, ja polttarit on olleet kaveripiirin remujuhlat :D

Omat polttarinikin oli isot, siellä oli paljon sellaisia joita en ollut häihin kutsunut.
Polttarikutsuthan tekee eri henkilö kuin hääkutsut :whistle:
mutta eikös morsian anna listaa polttareihin kutsuttavista ihmisistä??
No mä en ainakaan antanut, en edes tiennyt polttareista! :D No, perinteisen kaavan mukaan ei muutenkaan menty, kunhan kommentoin, että minusta on ok osallistua pelkkiin polttareihin. Hauskimmathan ne usein on :xmas: :D
 
jäkä jäkä
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Meillä oli pienet häät ja polttareihin kutsuttiin vain niitä jotka kutsuttiin myös häihin. Mun mielestä olis outoa jos kutsuttais vain polttareihin...
Mutta jos pitää vaan lähiperheen kesken häät niin äitikö ne polttarit sitten järkkää, vai tuleva anoppi?
Jäkä jäkä,kaikki ei halua polttareita ei ne ole 'pakolliset'
 
Minku
Mun kaveri piti 100 hengen häät, mä sain kutsun polttareihin mutten häihin. Osallistuin polttareihin koska ajattelin että kutsu häihin tulee niiden jälkeen(polttarit pidettiin niin ajoissa), eipä näkynyt. Etiketin rikkominen tuo ettei polttariväkeä kutsuta häihin!
 
Minku
Alkuperäinen kirjoittaja Minku:
Mun kaveri piti 100 hengen häät, mä sain kutsun polttareihin mutten häihin. Osallistuin polttareihin koska ajattelin että kutsu häihin tulee niiden jälkeen(polttarit pidettiin niin ajoissa), eipä näkynyt. Etiketin rikkominen tuo ettei polttariväkeä kutsuta häihin!
Ja melkein kaikki muut polttareista oli kutsuttu häihin.
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja jäkä jäkä:
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Meillä oli pienet häät ja polttareihin kutsuttiin vain niitä jotka kutsuttiin myös häihin. Mun mielestä olis outoa jos kutsuttais vain polttareihin...
Mutta jos pitää vaan lähiperheen kesken häät niin äitikö ne polttarit sitten järkkää, vai tuleva anoppi?
Jäkä jäkä,kaikki ei halua polttareita ei ne ole 'pakolliset'
No ei tietenkään ole pakolliset. Mutta musta on ihan ok, että kaverit haluaa järjestää polttarit vaikka häät olisivatkin perhepiirissä. Mulla itselläni ei ollut polttareita, koska ei kerrottu kavereille etukäteen naimisiinmenosta. Mentiin ihan perheen kesken ja suht yllättäen, vähän ennen lapsen ristiäisiä. Mutta olen ollut järjestämässä polttareita vastaavassa tapauksessa.
 
"lissu"
Joo on todella halpamaista. Yksi ämmä jonka tunsin, piti melko keskikoiset häät.Hän kutsui aivan mutaman ystävänsä häihin. Mutta, koko elämänsä ajan oli ollut osa isompaa tyttöporukkaa, joiden kanssa oli jakanut ilot ja surut, synttärit, juhannukset,lomamatkat jne. Häihinsä ei halunnut kuin pari läheisintä, ilmeisesti kustannussyistä. Tässä ei mitään. Mutta, polttareihin pyysi sitten kuitenkin noita samoja ystäviään jotka ei kelvanneet häihin. Arvaa meninkö? Niin vissiin! Ei siinä mitään jos ei ole rahaa isoihin häihin, mutta muista tämä sama sitten kun vietät yksin polttareitasi itkien! Ei kaikkea saa mitä haluaa jos ei ole valmis myös antamaan! Typerä ämmä!
 
"Vieras"
Tosi oudolta tuntuis mun mielestä, että tulisi kutsu polttareihin, mutta ei häihin. Itse pidimme pienet häät (vain omat perheet eli yht. 10 vierasta) juuri sen takia, ettei haluttu mitään juhlia. Ei siis ollut mitään polttareitakaan. Pieniä juhlia järjestää ne, jotka ei halua erityisen isoja juhlia ja sitä (kamalaa) polttarihässäkkää.
 

Yhteistyössä