Mitä himoitsemaasi vaatetta et saanut teini-iässä?

• Viestiketjun aloittaja "Kemeli"
  • Ensimmäinen viesti
"Kemeli"
Tuli mieleen tuosta aiemmasta leluketjusta tämä.

Levikset oli mun yläasteaikana ihan must olla ja farkut sainkin, mutta mä olisin niin hirveesti halunnut myös Levis 501 -takin (sellasen kahisevan, missä on trikoohuppu). En saanut eikä edes pahemmin neuvoteltu, koska hinta oli jotain 500mk luokkaa ainakin. Olin niin kade, kun osalla kavereista oli sellainen.

en mä muista, etten vasinaisesti oli kielletty ostamasta tai saamasta mitään vaatetta. sen vaan muistan, että äiti pakotti mut kerran laittamaan ruskean juhlaleningin eräisiin häihin ja mä kun inhosin jo silloin ruskeaa ja sen että vanhemmat ei voinut sietää mun kireitä farkkuja

Sain kyllä mitä halusinkin kun aloin haluta :) Vähän niinkuin tuossa leluketjussakin. Ainut jonka muistan (oli jälleen loppu kaupasta) oli Seppälän kellohame jossa oli leikkaukset ja systeemit jolla nostettiin lerpakkeet vyötärölle (ja kukaan ei tajunnut mitään). Vuosi oli jotain -85 tai -84 kun niitä myytiin Seppälässä.
Ai niin, halusin sellaisen kaksi osaisen neule asun jossa siis paita (isoja kuvioita) ja minihame. En saanut sitä koskaan valmiiksi ja vuosi tai olla -89...

olisin
Olisin halunnut sellaisen takin kuin kaikissa amerikkalaisissa sarjoissa on jalkapallon pelaajilla, ja sitten niitten tyttöystävät käyttää niitä, sellasia ei myyty ainakaan meillä päin missään...

"vieras"
Mä sain käydä kesätöissä ja ostaa vaatteet omilla rahoilla. Joskus sain rahan takkia, kenkiä tai muuta täysin pakollista varten. Eniten mua harmitti, kun en saanut ostaa aina takkia vaan se tehtiin itse. Tuli tietysti halvemmaksi. Tein kyllä itsekin trikoovaatteita ja alennusmyyntejä oppi seuraamaan. Muutenkin ulkovaatteet taisi olla aika surkeat. Mä olen ostanut ekat ulkoiluhousut ja hanskat parikymppisenä. Sitä ennen kuljin farkuissa ja kudotuissa lapasissa.

"hmm"
Olisin halunnut sellaisen takin kuin kaikissa amerikkalaisissa sarjoissa on jalkapallon pelaajilla, ja sitten niitten tyttöystävät käyttää niitä, sellasia ei myyty ainakaan meillä päin missään...
Mun Äiti ompeli mulle sellaisen, kun olin yläasteella. Ja voi että se oli hieno. Ei semmoisia tosiaan ollut kuin elokuvissa, eikä saanut mistään. Olin niitä luokan hiljaisia huomaamattomia tyttöjä. Sitten kateelliset luokkamme 'ykköstytöt' yritti haukkua sitä kovaan ääneen, mutta onneksi muutama luokan suosittu urheilijapoika sanoi niille että mun takki on tosi hieno, voi kun nekin sais samanlaiset. Olin hetken onnellinen :)

• Tykkää
Reactions: chef
Ai joo ja semmosen mustavalkosen Y-rotsin mä kanssa halusin ja en sitä koskaan saanu. Nahkarotsia kun pyysin niin mutsi toi karmivan sinapikeltasen resorihihasen rotsin. Hyi yöks. Ostin sitten omilleni muutettua nahkarotsin :)

"mummo"
Levis-farkkuja en saanut, kaikilla muilla oli ainakin kahdet. Ostin sitten kun sain tienattua itse rahat lukioaikana. Ne oli valtavan kalliit, noin 450 Markkaa, ei tulis mieleenkään pistää enää niin paljoa yksiin farkkuihin!

ylipäätään uusia vaatteita, ku melkein kaikki oli serkkujen vanhoja tai kierrätyskeskuksesta. Olin aina kateellinen ku ykski kaveri valitti et hän ei saa ikinä mitää ja koko ajan sen vanhemmat osti sille kaikkii hienoja uusia vaatteita. Baseball-takkia halusin kans, itseasias vieläki :D 501:set mulla oli ku ite säästin rahaa ja ostin.

Mä sain oikeastaan kaikki mitä halusin. Se ei tarkoita sitä, että oikeasti olisin saanut kaiken mitä halusin, ja vaatteita ihan rajattomasti, mutta jos halusin Levikset niin sain ne, jossain vaiheessa piti olla flanelliruutupaitoja ja sellaisetkin sain, ja kaikki muutkin teiniajan hirvitykset kuten leveälahkeiset hiphopparifarkut...ou nou :D

"palma"
Mä olisin halunnut pipon, jossa oli jättisuuri tupsu. Siis sellainen halkaisijaltaan varmaan 20 senttinen pehko, joka valui hienosti päätä pitkin. Joku merkkiasuste se oli, oisko ollut ClubA:n vai Rukan vai mitä noita lasketteluvaatteita olikaan. Leviksen 501-farkkuja toivoin kauan, kunnes sain uudenveroiset sellaiset kirppikseltä satasella. Voi sitä onnea:).

Yhteistyössä