Teininä sain kyllä aika pitkälti mitä halusinkin mutta lapsena en saanu häntälakkia ja vieläkin kirvelee Siis sellasta karvalakkia missä oli häntä. Ai että olin kade niille joilla oli.
Jaa-a. Kaikki taisin saada, mutta puoliturkki oli keskustelun paikka isän kanssa. En yleensä paljoakaan halunnut vaatteita ja tein myös töitä isäni firmassa niiden eteen.
Tulee vaan yksi juttu mieleen, nimittäin sellaiset järkyttävän isot klönttikengät, jollaisia oli Spice Girlsin tytöillä. Halusin niitä ihan hulluna 9-vuotiaana, meidän luokalla muutamalla tytöllä oli ne ja olin NIIN kateellinen. Vanhemmat ei ostaneet sellaisia lähinnä kalliin hinnan takia, sain kyllä vähän matalammat ja halvemmat. Sitten 12-vuotiaana ostin kirppikseltä sellaiset kuin halusin ja olin niin makee että.
Muuten sain kyllä jotakuinkin kaikki vaatteet joita halusin, en ollut teininä juurikaan vaatteiden perään. Mulla oli aika raju tyyli ja sain ihan rauhassa käyttää rikkinäisiä farkkuja ja bändipaitoja ja vanhemmat suostui jopa ostamaan mulle Nirvana-paitoja noin 20 kappaletta.
[QUOTE="vieras";24296051]Tulee vaan yksi juttu mieleen, nimittäin sellaiset järkyttävän isot klönttikengät, jollaisia oli Spice Girlsin tytöillä. Halusin niitä ihan hulluna 9-vuotiaana, meidän luokalla muutamalla tytöllä oli ne ja olin NIIN kateellinen. Vanhemmat ei ostaneet sellaisia lähinnä kalliin hinnan takia, sain kyllä vähän matalammat ja halvemmat. Sitten 12-vuotiaana ostin kirppikseltä sellaiset kuin halusin ja olin niin makee että.
Sain valita vaatteeni itse, joten sain mitä halusin. En muista mitään must-juttua jonka olisin halunnut välttämättä, en vaikka miten pinnistelen muistia. Enkä muista, että olisin ylä-asteella (tai koskaan ennen sitä tai jälkeen) halunnut jotain, mitä oli kaikilla muillakin. Tai tuntenut jääväni jostain vaatejutun takia paitsi.
Sellasen mustan paidan, jossa oli kunnon lepakkohihat. En voinut ostaa sellaista, koska yhdellä luokan tytöllä oli sellainen. Yläasteella olisi ollut ihan hirvittävä rikos ostaa samanlainen vaate kuin jollakin toisella.
Joskus lapsena olisin halunnut sellaisen lasten tekoturkiksen. Onneksi äiti piti päänsä ja ei suostunut ostamaan sitä mulle. Outoa, että oon joskus halunnut mitään turkista muistuttavaakaan.
En saanut aitoa Baseball takkia.Se missä oli rinnassa Y kirjain. Voi että olin kade sellaisille joilla se oli! Ja aitoa pilottitakkiakaan en saanut, feikki ei ollu niin hieno
Teini-iässä piti olla niin grunge, että kaikki ostettiin muutamalla markalla UFF:lta. Esiteini-iässä olisin palavasti halunnut valkoiset lenkkarit, joissa oli tavallisten nauhojen lisäksi sellaiset ohuet, kimaltelevaa kangasta olevat nauhat. Naapurin likalla oli sellaiset ja olin nii-in kade, mulle niitä ei ostettu koska maksoivat muistaakseni useamman satasen.
Tätä ketjua lukiessa tulee kyllä elävästi mieleen mennyt muoti, Miss Sixtyt ja paksupohjaiset kengät. Voi apua!
[QUOTE="Vacca Foeda";24296033]Teininä sain kyllä aika pitkälti mitä halusinkin mutta lapsena en saanu häntälakkia ja vieläkin kirvelee Siis sellasta karvalakkia missä oli häntä. Ai että olin kade niille joilla oli.[/QUOTE]
Ai hitsi, minäkin olisin sellaisen valkoisen turkishäntähatun halunnut, mutta en koskaan saanut.. kiitos muistutuksesta. Pitäisiköhän teettää jossain sellainen?
[QUOTE="zenn";24296293]Ai hitsi, minäkin olisin sellaisen valkoisen turkishäntähatun halunnut, mutta en koskaan saanut.. kiitos muistutuksesta. Pitäisiköhän teettää jossain sellainen?[/QUOTE]
Hyi... tästä tuli mieleen, kun kaverilla oli sellainen turkishäntähattu, jossa se häntä oli aitoa turkista. Se oli jo silloin kuvottavaa ja nyt taas alkoi kuvottamaan kun muistin.
Mäkään en saanut Y-takkia enkä nahkatakkia, ja katsoin kateellisena serkkua jolla nämä kaikki oli. Leviksistä käytiin kauan vääntöä, mutta lopulta sain ne. Yläasteella muotia oli "kamelinkarvatakki" tai joku sen tyyppinen, en muista nimeä välttämättä oikein. Sellanen jumalattoman kallis, paksukarvavuorinen nahkatakki se muistaakseni oli.
Sain kaiken mitä halusinkin,
mutta en kyllä halunnutkaan mahdottomia.
Enkä ole ikinä halunnut niitä just samoja juttuja kuin kaikki perusteinit.
Käytiin Ruotsissa shoppailemassa
ja vaatteet oli vuoden edellä Suomen nuorisomuotia,
siitä joskus kiusattiin,
mutta mua lähinnä huvitti kun samantyylisiä kuteita oli sit vuoden-kahden päästä niillä haukkujilla.
Olisin halunnut Milletin untuvatakin ja Filan jonkun tietyn vaatteen - joskus myöhemmin tietyt Dr Martensin kengät. Ei multa muuten kielletty, mutta kaikkeen ei ollut rahaa.