Mitä harrastusta et mielelläsi antaisi lapsen harrastaa?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
nyrkkeily, jääkiekko, paini, tanhu... siinä nyt jokunen...
Uteliaana, mikä vika painissa?
Tulee kukkakaalikorvat? :saint: (ei tosissaan sanottu)
:LOL: :LOL:
Se on kuulema joku ihan oikea nimitys sille, miten korvat rustoittuvat painijoilla. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
nyrkkeily, jääkiekko, paini, tanhu... siinä nyt jokunen...
Uteliaana, mikä vika painissa?

Noi nyt vaan on miusta semmosia typeriä lajeja... Eikä asiaan liity millään muotoa homofobia... oon itse tanssinut vuosia ja olisi hienoa, jos poju innoistuisi tanssimaan...kunhan ei oo mitään tanhua :D
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
nyrkkeily, jääkiekko, paini, tanhu... siinä nyt jokunen...
Uteliaana, mikä vika painissa?
Tulee kukkakaalikorvat? :saint: (ei tosissaan sanottu)
:LOL: :LOL:
Se on kuulema joku ihan oikea nimitys sille, miten korvat rustoittuvat painijoilla. =)
olen kuullut myös. muuten sumopaini on sellaista jota lapseni EN antaisi aloittaa...voikohan sitä edes suomessa harrastaa. Liian vaarallista terveydelle :whistle:
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
nyrkkeily, jääkiekko, paini, tanhu... siinä nyt jokunen...
Uteliaana, mikä vika painissa?

Noi nyt vaan on miusta semmosia typeriä lajeja... Eikä asiaan liity millään muotoa homofobia... oon itse tanssinut vuosia ja olisi hienoa, jos poju innoistuisi tanssimaan...kunhan ei oo mitään tanhua :D
Minä tanhusin pienenä. Se oli tosi kivaa...kanteleen soittokin oli kivaa =) Olen varmaan olut tosi outo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja MultiMamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jalkapallo, jääkiekko. Joukkueurjeilua, joiden laidalla vihaiset vanhemmat polttaa tupakkaa, karjuu, huutaa solvauksia muille pelaajille ja haukkuu omansa, jos ei menesty. Nuuskan ja alkoholin käyttö yleistä, pelireissuilla ei selvää juuri näe...
ohhoh,miten niin yleistät :eek:
Yleistys tai ei, mutta valitettavasti liian usein totta.
Mä en ole nähnyt meidän pojan jalkapallo ja jääkiekko treeneissä/peleissä, kenekään vanhemman karjuvan vaan kannustavan. Ja eipä siellä tupakka suussa kukaan ole notkunut.
joten peesaan sitä että turhaa yleistämistä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
nyrkkeily, jääkiekko, paini, tanhu... siinä nyt jokunen...
Uteliaana, mikä vika painissa?

Noi nyt vaan on miusta semmosia typeriä lajeja... Eikä asiaan liity millään muotoa homofobia... oon itse tanssinut vuosia ja olisi hienoa, jos poju innoistuisi tanssimaan...kunhan ei oo mitään tanhua :D
Minä tanhusin pienenä. Se oli tosi kivaa...kanteleen soittokin oli kivaa =) Olen varmaan olut tosi outo.

Mie oon harrastanu balettia, jazzia, disco- ja showtanssia, tap dancea ja akrobatiaa... tanhuun äiti koitti joskus pienempänä miut laittaa, mut olin kuulemma nostanu semmosen metelin, että :D Kannelta jouduin ala-asteella koulussa soittamaan ja ikinä en enää halua moiseen vempeleeseen koskea :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Kaikki liikunnalliset lajit on hyvä juttu. Ja myös musiikki, mutta toivottavasti ei halua alkaa soittaa viulua. Siinä menee äidin korvien jaksamisen raja.
Joo se on kyl yks pahin soitin... Mies, miehen isoveli ja toinen pikkuveli on soittanu viulua... pikkuveli soittaa vieläkin..on soittanu jo vissii 8 vuotta, mut silti se vieläkin raastaa korvia, ku sitä joutuu kuuntelemaan |O Meil poju on onneks innostunu kitaroiden ja rumpujen perään isänsä myötä... Joulupukin lahjatoivelistalla onkin omat rummut pojulle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja MultiMamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jalkapallo, jääkiekko. Joukkueurjeilua, joiden laidalla vihaiset vanhemmat polttaa tupakkaa, karjuu, huutaa solvauksia muille pelaajille ja haukkuu omansa, jos ei menesty. Nuuskan ja alkoholin käyttö yleistä, pelireissuilla ei selvää juuri näe...
ohhoh,miten niin yleistät :eek:
Yleistys tai ei, mutta valitettavasti liian usein totta.
Mä en ole nähnyt meidän pojan jalkapallo ja jääkiekko treeneissä/peleissä, kenekään vanhemman karjuvan vaan kannustavan. Ja eipä siellä tupakka suussa kukaan ole notkunut.
joten peesaan sitä että turhaa yleistämistä.
En minäkään ole nähnyt moista. Huutavat kyllä kovasti, mutta kovaa saa huutakin kun kannustetaan. Se melu jääkiekko-ottelussa on yllättävän kova.
Terveisin: jääkiekkoilevien poikien täti
 
Minna
No ei kyllä tule mitään harrastusta mieleen, mitä ei saisi harrastaa. Itse olen sanonutkin kun lapset ovat innostuneet lajeista, jotka eivät ole minun mieleen, että ei minun tarvitse tykätäkkään, riittää että lapsi tykkää. Toki katson minkälaisessa seurassa lapsi on ja että harrastuksessa on valvonta ym. asiat kunnossa ja taloudellisesta puolesta teen päätökset tietenkin minä. Mutta periaatteessa lapsi itse lajinsa valitkoon.
 
ratsastusta.. ei muuten mitään vikaa, oon itekki sitä harrastanut ennen ravihommiin siirtymistä, muttakun se on niin pirun kallis harrastus :ashamed: olis ikävä tuottaa tytölle pettymys, pelkästään siksi kun ei oo rahaa kustantaa ratsastustunteja.. onneksi se nyt ei ihan vielä ole ajankohtaista, mutta muutaman vuoden päästä ehkä onkin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja MultiMamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jalkapallo, jääkiekko. Joukkueurjeilua, joiden laidalla vihaiset vanhemmat polttaa tupakkaa, karjuu, huutaa solvauksia muille pelaajille ja haukkuu omansa, jos ei menesty. Nuuskan ja alkoholin käyttö yleistä, pelireissuilla ei selvää juuri näe...
ohhoh,miten niin yleistät :eek:
Yleistys tai ei, mutta valitettavasti liian usein totta.
Mä en ole nähnyt meidän pojan jalkapallo ja jääkiekko treeneissä/peleissä, kenekään vanhemman karjuvan vaan kannustavan. Ja eipä siellä tupakka suussa kukaan ole notkunut.
joten peesaan sitä että turhaa yleistämistä.
Ei kun mä tarkoitan näitä pelireissuja - nuuskaa ja alkoholia. Ja teinipoikia. Ja sitä, että luullaan että ollaan vähintään maailmantähtiä, jos pelataan junnujen SM-sarjaa.
 
Mimosan äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
olen miettinyt tätäkin asiaa. Ei sellaista taida olla. No, ampumisesta en nyt hirveästi pidä, mutta kai sitäkin voisi harrastaa jos haluaisi.

En kai mitään ala suoranaisesti kieltämään jos lapsi haluaa jotain harrastaa mutta toivoisin että seuraavia lajeja ei harrastaisi:

Jääkiekko, on niin kallis harrastus
nyrkkeily, en suostuisi koska pelkäisin hampaiden puolesta ja muutenkin liian pelottava äidin psyykkeelle :D
ratsastus, sitten alkaisi se hevosen vinkuminen mitä en jaksa kuunnella
ampuminen, aseiden kanssa voi sattua haavereita

 
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Mun on pakko vastata että viulunsoitto.

Muuten varmasti olisi ihan kiva ja kehittävä harrastus, mutta ne ensimmäiset kotiläksyt epävireisine haparointeineen saisi minut varmasti hulluuden partaalle. Ja kun toistoja varmasti olisi oltava kymmeniä ennen kuin oppi menisi perille.. Niin kauniisti kun viululla voidaankin osaavissa käsissä vetää, niin silti. En vaan kestäsi sitä alkua. :ashamed:

Onneksi kumpikaan ei ole ilmaissut mielenkiintoaan kyseistä instrumenttia kohtaan.
:LOL: Tähän on pakko kommentoida, että ihan yhtä kamalaa se on aloittelevan trumpetistin tai klarinetistin soittokin. Noh, mun vanhemmilla oli varmaan hyvät hermot ja pitkä pinna, ehdin soittaa nimittäin 13 vuotta. Ja ihan harrastuksena.
Itse en haluais, että tyttö alkaa harrastaa ratsastusta. Mä PELKÄÄN hevosia! :xmas: Ja tietty kaikki extreme-lajit se vois jättää mun mielestä väliin. Mutta eipä sillä, saa harrastaa ihan mitä haluaa.
 

Yhteistyössä