Mitä harrastusta et mielelläsi antaisi lapsen harrastaa?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Minun puolestani lapseni saa harrastaa mitä haluaa kunhan jotain harrastaa, mutta salaa toivon ettei lapseni rupea jalkapalloilemaan tai jääkiekkoilemaan... Älkää kysykö miksi.
:whistle: :whistle: On käynyt minullakin mielessä tämä
 
Minä en tahtoisi, että poikani harrastaisivat sitä softaamista, onko se oikea termi, kun ammutaan niitä jotain muovikuulia.

Enkä minä mistään moottoriurheilustakaan alaikäisellä innostuisi. Mutta kaikesta voi kyllä keskustella. Ja kenties kokeilla valvotusti.
 
vieras
jalkapallo, jääkiekko. Joukkueurjeilua, joiden laidalla vihaiset vanhemmat polttaa tupakkaa, karjuu, huutaa solvauksia muille pelaajille ja haukkuu omansa, jos ei menesty. Nuuskan ja alkoholin käyttö yleistä, pelireissuilla ei selvää juuri näe...
 
Heh
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Minun puolestani lapseni saa harrastaa mitä haluaa kunhan jotain harrastaa, mutta salaa toivon ettei lapseni rupea jalkapalloilemaan tai jääkiekkoilemaan... Älkää kysykö miksi.
Juu, samaa mieltä omien poikieni suhteen. Lisäisin listaan vielä nyrkkeilyn. Mutta, hiljaa pysyn minäkin....:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jalkapallo, jääkiekko. Joukkueurjeilua, joiden laidalla vihaiset vanhemmat polttaa tupakkaa, karjuu, huutaa solvauksia muille pelaajille ja haukkuu omansa, jos ei menesty. Nuuskan ja alkoholin käyttö yleistä, pelireissuilla ei selvää juuri näe...
ohhoh,miten niin yleistät :eek:
 
Mun on pakko vastata että viulunsoitto.

Muuten varmasti olisi ihan kiva ja kehittävä harrastus, mutta ne ensimmäiset kotiläksyt epävireisine haparointeineen saisi minut varmasti hulluuden partaalle. Ja kun toistoja varmasti olisi oltava kymmeniä ennen kuin oppi menisi perille.. Niin kauniisti kun viululla voidaankin osaavissa käsissä vetää, niin silti. En vaan kestäsi sitä alkua. :ashamed:

Onneksi kumpikaan ei ole ilmaissut mielenkiintoaan kyseistä instrumenttia kohtaan.
 
Minä en haluaisi että lapseni alkaisivat harrastamaan jääkiekkoa tai tuota fantan mainitsemaa soft-jotain-ampumista, metsästystä tulevat varmasti kokeilemaan isänsä opastuksella, eikä minulla sitä vastaan ole mitään.
Moottoriurheilu on kans aika vastenmielistä.. saas ny nähä mihin päin nuo kallistuu, mitään en suoralta kädeltä aio tyrmätä.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Metsästys ja extremelajit nyt ainakin. Ja ois aika shokki jos pojat alkaisivat balettitanssijoiksi. :whistle:
ai. Minusta tuo baletti kuulostaa mielenkiintoiselta. Minä voisin kyllä antaa poikani tanssia balettia. Mies voisi olla kyllä toista mieltä. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Minun puolestani lapseni saa harrastaa mitä haluaa kunhan jotain harrastaa, mutta salaa toivon ettei lapseni rupea jalkapalloilemaan tai jääkiekkoilemaan... Älkää kysykö miksi.
:whistle: :whistle: On käynyt minullakin mielessä tämä
En minä osaa selittää sitä sen kummemmin, mutta mieluummin yksilölajeja. Kavereita saa kyllä muillakin keinoin. Minulle vain on omasta nuoruudesta jäänyt mieleen että kaikki jääkiekkoilijat ja jalkapalloilijat olivat tosi pahasti itseään täynnä, ryyppäsivät aikaisemmin kuin muut ja muutenkin ehkä se laji veisi liikaa aikaa....kypsyvät niinsanotusti aikuisiksi liian aikaisin... en tiedä... Monesti myös noiden lajien kautta tulee innostus salitreeniin, jossa sitten saattaa tulla houkutuksia aineiden käyttöön jne. Tämän olen nähnyt läheltä. Valitettavasti.
 
lumilautailu!!! ihan vaan siksi että jos jotain sattuu saattaa sattua kunnolla.

kaverini on maannut teholla koomassa kun kovasssa vauhdissa toinen lautailija veti päälle! ja polvet saattaa hajoo pikku kämmin takia.muteen harrastakoon mitä haluaa

ja balettia no sitä meidän poitsu saa harrastaa jos siltä tuntuu!! kokeilee välillä äitin korkokenkiäkin ja se on vaan huvittavaa.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:
13v tahtoo kokeilla nyrkkeilyä, en ole järin innoissani asiasta mutta saa toki aloittaa. Tuo poika harrastaa myös motocrossia en ole järin innoissani radan varrella koska olen sellainen pahinta-pelkäävä-luikuripöksy-äiti :D
Nyrkkeily on tosi hyvä harrastus. Oikeasti. Kokemusta on. Yleensä harva yltää niin pitkälle, että hampaat alkaa lähteä. Kehittää motoriikkaa ja oman kehon hallintaa. Tosi hyvåä laji.
 
Minun mies on innokas metsästäjä ja itsekin harrastuksesta pidän (tosin en ehtinyt vielä tänäkään syksynä korttia saamaan, meni koeillat töiden kanssa ristiin), joten tiedän että kun taaperot alkaa kävellä, ne on iskän matkassa:) Se on ainakin isää ja lasta lähentävä harrastus ja paljon muutakin siihen kuuluu kuin ampuminen.
Mutta YMMÄRRÄN hyvin jos joku karttaa metsästystä eikä toivo lapsienkaan siihen osallistuvan. Onhan siinä riskinsä kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Metsästys ja extremelajit nyt ainakin. Ja ois aika shokki jos pojat alkaisivat balettitanssijoiksi. :whistle:
Mitä vikaa metsästyksessä?

:)
No tuota, eläinten tappaminen? :whistle:
Jassoo,no mulla erilainen ajatusmaailma ja meillä poika kyllä saa lähteä metsästysreissuun isänsä kanssa jos haluaa

:D
Tytöt ovatkin jo olleet ;)
 
Nyrkkeily :x En ymmärrä ollenkaan mitä iloa on hakata toisia! Aseista en myöskään hirveästi tykkää enkä moottoriurheilusta varsinkaan kovin pienenä. Meillä ei hireästi olla vielä mitään harrastettu, joten katsellaan sitten kun tulee ajankohtaisemmaksi... =)
 

Yhteistyössä