Mitä annatte lapsellenne esi lahjaksi aattona?

• Viestiketjun aloittaja "vvv"
  • Ensimmäinen viesti
"Piika-äiti"
Tonttu on tuonnut kalenteriin pitkin joulukuuta puisia nukkekodin kalusteita, joihin poika on suhtautunut ennakkoluulottomasti, mm. vaatekaappi on ollut duplopossun uima-allas. Jouluaattoaamuna tonttu tuo näille kalusteille säilytyspaikan ja loput kalusteet.

Löysin kirpparilta puisen nukkekodin kalusteineen kympillä. Olen tyytyväinen, vai onko teidän lasten nukkekodissa puinen lilanvärinen vessanpönttö?

mmilia08 harmaana
Meillä on mun lapsuudesta asti tonttu tuonut kuusen alle lahjan aattoaamuksi, olen 21-v. (ei toki minulle enää sen jälkeen ku kotoani olen pois muuttanut ja perheen perustanut)
Ja lahja on ollut yleensä joku cd/dvd/kirja.

Omalla lapsella on nyt eri perinne, (tämä on 3 joulu.)
Hänen kumminsa tulee helsingistä omille porukoillensa aatonaatto iltana ja tulevat aattoaamuna meille brunssille ja tyttö saa ensimmäisen lahjansa heiltä :)

Oho, monen muunkin kotona siis annetaan aamulla paketti, enpä tiennytkään :)

Kun täällä nyt on kyselty, mistä tällainen perinne niin meidän perheessä se juontaa meidän sisarusten lapsuudesta. Saimme aina avata yhden paketin kun joulurauha oli julistettu. Lähinnä paketti sisälsi jotain mistä riitti puuhaa päivän ajaksi, koska pukki tuli vasta 19-20 aikaan.

Minä jatkoin hyväksi havaittua perinnettä omieni kanssa, mutta teen niin että lahjat odottavat jo aamulla. Yleensä yöllä herätään siihen kun joku lapsista nousee pissalle tms ja sitten tietysti herättää kaikki sisaruksetkin ihmettelemään minkä kokoiset paketit kutakin odottaa. Sitä iloisen jännittynyttä sipinää on oikeasti ihana kuunnella ja kuuluu ehdottomasti meidän jouluun :)

Tänä vuonna pojat saavat avata ehkä isommat legopakkaukset, tyttö kännykän. Vaihtoehtoisesti laitan jokaiselle yhden pienen paketin jossa on konsolipelit (voisin kuvitella tätä ihmetyksen määrää koska olen hokenut nyt vuosia että meille enää pleikkareita tule :D). Alakerrassa odottaisi pelikonsoli. Katsoos nyt kummin tehdään..

Yhteistyössä