Mitä ajattelisit jos näkisit kaupassa...

  • Viestiketjun aloittaja Ihana mies
  • Ensimmäinen viesti
Ihana mies
MolliMelooni, paljon mahdollista. Ruuhka-aikaan perjantai-iltana töiden jälkeen kaupasta on oikeasti vaikea löytää iloisen näköistä ihmistä, silloin kuvaukseni osuu nappiin. Mutta aamupäivällä meno on ihan eri ;)

vieras, varmaan niin monen että olisi jo laissa kiellettyä moinen käytös.
 
HouseOfSleep, tää oli mulle eka kerta kun huomasin miten muut katsoivat meihin. Musta on ihana nähdä pareja jotka uskaltavat näyttää tunteitaan julkisesti, vaikka juurikin pikkupusuilla tai haleilla.

Suomalaiset vaan tuppaa olemaan niin yrmeää väkeä että yleensä tullaan hiukset takkunutturalla, tuulipuku mustikassa ja naama norsun veellä kaupassa vastaan... :D
No. Mä en jaksa edes välittää yrmeilijöistä. Niin kauan kun meininki on asiallista, siis ei mitään hirveetä nuoleskelua ja kourimista niin antaa palaa. Miksi omaa onnea pitäisi hävetä? Hävetkööt ne mulkoilijat ja kadehtijat. Mulla on elämässä ainakin tapahtunut niin paljon kaikkea pahaa että kun kerrankin olen onnellinen niin sallin sen itselleni - ja muille myös! Jos joku mulkoilee niin näytä sille kieltä! :vampire:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24359390:
Ja vaikuttaa kulissilta.
Taidat olla vain kateellinen. Katsos kun jotkut ovat aidosti onnellisia ja rakastavat toisiaan, samalla tavalla mieheni kanssa tänään kaupassa käyttäydyimme, ihan vaan siksi, kun toista on kiva halata ja vaikka suukkokin antaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
En mitään. Jossakin tilanteessa ehkä vähän voisi hymyilyttää :) ilman erityisiä ajatuksia tai tunteita, toisessa tilanteessa se saisi itsenikin onnelliseksi (kun tuntisin kyseiset ihmiset ja tietäisin läheisyyden/onne olevan aitoa).
 
Ihana mies
No voitko arvon vieras väittää ettei tätä tuulipukukansaa vieläkin esiinny, tai no nykyisin varmaan monet kulkee leggareissa ja tunikoissa naama happamana, mutta sama asia :)

En mäkään nyt joka päivä jaksa loistaa aurinkona, mutta tuo oli yksi niistä päivistä joka vain parani spontaanin huomionosoituksen myötä :)
 
"vieras"
No voitko arvon vieras väittää ettei tätä tuulipukukansaa vieläkin esiinny, tai no nykyisin varmaan monet kulkee leggareissa ja tunikoissa naama happamana, mutta sama asia :)

En mäkään nyt joka päivä jaksa loistaa aurinkona, mutta tuo oli yksi niistä päivistä joka vain parani spontaanin huomionosoituksen myötä :)
No enpä ole huomannut. Itse puhuit, että "yleensä tullaan vastaan" tukka takkunutturalla ja tuulipuku mustikassa ja yrmeällä naamalla. Ei minusta. Ihan normaaleja ihmisiä näin tänäänkin kaupoilla.
 
Ihana mies
Itsekin tietääkseni lukeudun suomalaisiin. Mutta menepäs Espanjaan, Ranskaan, ihan minne vaan muualle niin tunnelma on erilainen, sille ei voi mitään.

Mutta pointtina ei nyt ollut erotella suomalaisia ja ulkomaalaisia, vaan onko tämä paheksuttavaa käytöstä suomalaisessa kulttuurissa / katukuvassa :)
 
Me kävellään usein käsikkäin, mutta harvemmin suukotellaan kaupassa. Ehkä joskus silloin alussa.
Jos näkisin tuollaista niin joko en kiinnittäisi asiaan huomiota tai sitten saattaisin ajatella, että joittenkin pitää sitä omaa onnellisuuttaan jotenkin alleviivata. Vaikka tuskin edes kiinnittäisin huomiota, mua ei kiinnosta muut ihmiset juurikaan.
 
"vieras"
Itsekin tietääkseni lukeudun suomalaisiin. Mutta menepäs Espanjaan, Ranskaan, ihan minne vaan muualle niin tunnelma on erilainen, sille ei voi mitään.

Mutta pointtina ei nyt ollut erotella suomalaisia ja ulkomaalaisia, vaan onko tämä paheksuttavaa käytöstä suomalaisessa kulttuurissa / katukuvassa :)
Olen matkustellut paljonkin, enkä todellakaan ymmärrä tätä suomalaisten dissaamista: "Minä ja muut eurooppalaiset ollaan tyylikkäitä ja kauniita, kun taas te suomalaisjuntit olette jossain tuulipuvuissa ettekä laita tukkaanne". Ihmeellinen stereotypia, joka ei todellakaan pidä paikkaansa. :D Ainakaan täällä Etelä-Suomessa.
 
-
tulen aina helvetin kateelliseksi kun näen jotain tuollaista.

Kyllä sen näkee mikä on aitoa ja mikä esittämistä. Teinit monesti nuoleskelee niin että haluavat kaikkien näkevän sen limojen vaihdon. Se on oksettavaa.
 
[QUOTE="vieras";24359407]Taidat olla vain kateellinen. Katsos kun jotkut ovat aidosti onnellisia ja rakastavat toisiaan, samalla tavalla mieheni kanssa tänään kaupassa käyttäydyimme, ihan vaan siksi, kun toista on kiva halata ja vaikka suukkokin antaa :)[/QUOTE]

Joo, sitä sen täytyy olla. Mun mies ei rakasta mua, enkä mä sitä, ihan pakon takia vaan ollaan yhdessä. Kun ei kerran muutakaan voi. "sarkasminappula"
 
"Maisku"
Aika ikävää lukea tuollaisia kommentteja, että kyseinen käyttäytyminen olisi esittämistä, kulissia tms. tai, että siitä jollekin toiselle vois tulla hämmentynyt tai jotenkin muuten huono tunne... =/ Ollaanko me tosiaan niin katkeria ja sisäänpäin kääntyneitä, ettei kestetä nähdä toisten onnellisuutta? Ja se pitää kääntää esittämiseksi?
Itse vuosi sitten rakastuin täysillä nykyiseen kumppaniini, käyttäydymme edelleen kaupassa ap:n kuvaamalla tavalla, silloin suudellaan kun siltä tuntuu, eikä todellakaan huomata ketään muita ympärillämme. Ikää meillä on vähän alle ja vähän päälle 40 vee, tässä iässä sitä jo tuntee itsensä eikä piittaa liikaa muiden mielipiteistä.
 
juuhs
joittenkin pitää sitä omaa onnellisuuttaan jotenkin alleviivata
Joo, tollanen fiilis voisi tulla. Riippuen vähän siitä, miten pari käyttäytyy. Jos kytätään samalla silmä kovana muitten reaktioita, niin silloin ehkä joissain tapauksissa saattaisi tulla sellainen olo, että onko toi nyt kumminkaan mikään vilpitön rakkaudenosoitus.

Ja ei, en ole kateellinen julkisesti pusutteleville pareille. Itse olen elänyt onnellisessa parisuhteessa/avioliitossa 15 vuotta (lapsia kolme) ja kyllä mekin julkisesti voimme halailla tai kulkea käsi kädessä, mutta jotenkin itselleni julkisesti suuteleminen (pikku pusut erikseen!) ei vaan luonnistu. Mieluummin teen sen sitten, kun olemme kahden kesken. Mutta tämäkin on tosiaan luonnekysymys.
 
"jep"
söpöähän tuo on, oispa itellänikin tolleen :). Ei paheksututa pätkääkään. Mutta sitä en ihan tajua, miten hitossa pukeutuminen liittyy tähän? Tuulipukuverkkarijuntti-ihmiset voivat rakastaa toisiaan ja osoittaa sen, ja viimeisen päälle laitetut saattavat elää kylmässä suhteessa, kun eivät viitsi erotakaan. Ja toisinpäin ja kaikkea siltä väliltä. Minä aion käydä kaupassa jatkossa hiukset takussa ja vaatteet mustikassa jos huvittaa, miehen kanssa tai ilman :). Ja jos joku häiriintyy niin ikävä tapaus. Ehkäpä ihmisten kannattaisi pitää enemmän huoli omista asioistaan.
 

Yhteistyössä