Mitä ajattelette tyttären mummeista,kumpikaan ei muistanut 1v päivänä?

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ei hemmetti. Lapsikin varmaan itkee silmät päästään, kun ei mummit muistaneet eikä edes soittaneet. On tosiaan ongelma teillä, lähinnä äiteellä.
ja sun lapset on varmaan joka vkl mummolassa hoidossa,eikö vaan kun noin puhut.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ei hemmetti. Lapsikin varmaan itkee silmät päästään, kun ei mummit muistaneet eikä edes soittaneet. On tosiaan ongelma teillä, lähinnä äiteellä.
ja sun lapset on varmaan joka vkl mummolassa hoidossa,eikö vaan kun noin puhut.
Ei ole. Mummot on jo vanhoja.
 
miettii
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei meillä ollut vieraitakaan,isosiskot lauloivat kyllä ja sai "puhaltaa" kynttilän.ei muistanut kummitkaan.
Kyllähän tuo voisi itseään harmittaa, mutta tosissaan synttärisankarilla oli varmasti ihana päivä. :)
Miten mummit ja kummit osallistuivat vauvan ensimmäiseen vuoteen?Olivatko he muuten kiinnostuneita, mutta tämä päivä vain unohtui?
Noh,mummit soittavat ja kysyvät kuulumisia kyllä.2 kertaa vuodessa ovat nähneet,kerran käyneet meillä kylässä.
Olen täällä itkenyt itse silmät päästäni,kävin vielä illalla postilaatikolla,jos olisi mennyt kortit väärään laatikkoon vaan eipä ollut.
Olisin tuossa tapauksessa jo sitten pyytänyt lähettämään kortin. Jos en anopilta viitsisi, omalta äidiltä viitsisin. Mutta joku tässä kyllä mättää.... Eihän 1-vuotias osaa kärsiä kortin puutetta. Vaikuttaa että päivänsankarin äidin pitäisi vähän rauhoittua...
 
eräs, joka aamulla heräs
Meillä toinen mummo ei muista lastenlastemme synttäripäiviä ollenkaan. Serkkujen juhlat muistaa ja muistaa aina niistä meille mainita ja käy jopa juhlillakin. On kutsuttu, mutta kun ei tule niin ei tule. Viimeksi kehui hankkineensa tytölle synttärilahjan. Antoikin sen sitten lasten serkulle :/
Harmitti tytön puolesta, kun mummo oli jo luvannut puhelimessa hänelle synttärilahjan. Serkku sitten pääsi kehumaan "lahjalla" tytöllemme.
Tuo hiertää jo aikuisten sisarustenkin välejä, mikä ei ole kivaa :(

Nyt mummo olisi halunnut jo isompia lapsia kyläilemään luokseen ja auttamaan kotihommissa. Mitäpä luulette haluaako lapset lähteä? Minä en pakota...
 
vieras
Kaikissa perheissä ei vietetä syntymäpäiviä eikä niitä ole tapana muistella. Miehenikään ei aiemmin tiennyt, milloin hänen äitinsä tai isänsä syntymäpäivä on. Syntymäpäivälahjoja tai -kortteja ei siis tarvitse odotella. Se ei vain ole tapana.
 
vieras
Eivät muistaneet päivää.
Kun huomaavat unohtaneensa, niin päivittelevät että ohhoh kylläpä vuosi on mennyt äkkiä, kun meidän pikkuNicoJessicakin täytti jo vuoden :)
 
miä
Että millaisia erakoituneita (?) vanhempia te olette?
Jos teillä/lapsillanne ei todellakaan ole ketään, ei ketään ystävää/kaveria jota olisi voinut pyytää juhlimaan lapsen syntymäpäiviä.
Pidättekö itse yhteyttä kummeihin? Vai onko kummit vain sitä varten että muistavat lasta??
 
=(
Olen kyllä sitä mieltä, että 1v on merkittävä päivä vaikkei lapsi siitä itse ymmärräkään. Eli jos isovanhemmat ei mitenkään muista eikä heistä ole kiva juhlistaa lapsenlapsen vauvavuoden päättymistä niin ei ne kyllä paljon välitä, ei varmaan ollenkaan.
 
järki hoi
Meille on kyllä aina tullut viesti/kutsu synttäreille. Omat lapseni muistan mutta kun näitä lapsenlapsia syntynyt niin tiuhaan niin ei muista.
Eiköhän se ole vanhempien asia muistaa ja kutsua vieraita. Mutta jos 800 km matkaa, ei varmaankaan lähdetä synttäreillä pistäytymään.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ei hemmetti. Lapsikin varmaan itkee silmät päästään, kun ei mummit muistaneet eikä edes soittaneet. On tosiaan ongelma teillä, lähinnä äiteellä.
Jopas täällä on sit taas yks joka on nukkunut herne persuuksen alla!!!!
Onhan se vanhemmille kiva, et mummi muistaa heidän pienokaistaan, ja jäähän siitä lapselle kortti muistoksi, et mummit ovat jo pienestä asti heitä muistaneet. Ite oon ainakin säästänyt lasten 1v kortit.
 
hankey
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eivät muistaneet päivää.
Kun huomaavat unohtaneensa, niin päivittelevät että ohhoh kylläpä vuosi on mennyt äkkiä, kun meidän pikkuNicoJessicakin täytti jo vuoden :)
minulle on käynyt näin useamman kerran :( yritän "paikkailla" asiaa ostelemalla lahjoja milloin sattuu ja käymällä kylässä joskus muulloin.
 
vieras
Mä olisin kyllä aivan äimänkäkenä jos meidän lasten isovanhemmat eivät muistaisi mitenkään syntymäpäiviä. Meillä muistetaan jopa nimipäivinä, mikä nyt ehkä on jo vähän turhaa. Loukkaantuisin ikihyviksi jos mitään synttärimuistamista ei isovanhemmilta tulisi. Tosin meillä on läheiset välit ja juhliin saavat aina kutsun. Tuossa ap:n tapauksessa minulta saattaisi unohtua seuraavat äitien- ja isänpäivät...
 
virtuaalihalaus
Ymmärrän että tuntuu tosi pahalta ja itkettää.
Meillä sama juttu että sukulaiset asuvat kaukana.
Ikävä huomata, että se sanonta pitää paikkansa: "pois silmistä, pois mielestä".
Tosi surullista, että isovanhemmat muistavat vain ne lapset joita näkevät ja joiden kanssa ovat tekemisissä.
Olen ollut samassa tilanteessa, että kukaan suvusta ei tule eikä muista. Olen niin outo että kutsuin kivan tuntuisen mutta ihan oudon naapurin, joka vielä ihan eri elämäntilanteessakin. Hänellä nuorin oli teini.
 
virtuaalihalaus
Alkuperäinen kirjoittaja virtuaalihalaus:
Ymmärrän että tuntuu tosi pahalta ja itkettää.
Meillä sama juttu että sukulaiset asuvat kaukana.
Ikävä huomata, että se sanonta pitää paikkansa: "pois silmistä, pois mielestä".
Tosi surullista, että isovanhemmat muistavat vain ne lapset joita näkevät ja joiden kanssa ovat tekemisissä.
Olen ollut samassa tilanteessa, että kukaan suvusta ei tule eikä muista. Olen niin outo että kutsuin kivan tuntuisen mutta ihan oudon naapurin, joka vielä ihan eri elämäntilanteessakin. Hänellä nuorin oli teini.
siis mitäkö ajattelen. että eivät kaikki pysty vanhana ajatella kuin itseään. pelkäävät kuolemaa ja ajattelevat omaa vanhuutta ja yksinäisyyttä. omaa lapsuutta kelataan.
muistavat siksi vain lähellä asuvia, koska toivovat heidän sitten muistavan kun ovat vanhoja. vaikka eihän sitä tiedä kuka oikeasti muuttaa minnekin päin. lapsenlapsista.
 
suku on pahin
tosi kurja juttu.
ihmettelen suuresti näitä kylmiä kommentteja täällä!
kyllä mielestäni jokaisella on oikeus olettaa, että edes mummut muistavat lapsen synttäripäivän ilman eri muistutusta. kuuluu peruskäytöstapoihin laittaa kortti/lahja.
jos etäisyyttä on satoja kilometrejä, ei kukaan varmaan oleta saavansa kutsua ja jää sitä odottaaan.
juntit mummot teillä. ymmärrän harmistuksesi, koska esikoisellamme on samanlaiset kummit. korostuu vielä, kun muilla kahdella on hyvät kummmit, jotka aina muistaa esim. matkoilta lähetellä kortteja yms.
 
koo
Ap, ymmärrän surusi ja oman kokemusmaailmani perusteella kyllä ihmettelen, etteivät esim. edes soittaneet. Olisko mahdollista, että ovat yksinkertaisesti ajatelleet muistaa sitten kun näette? Viittasitko mummeihin, että olette menossa lähiaikoina sukulaisia lähemmäs? Ehkä ovat itse ajatelleet että asia hoituu sopivasti silloin.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja as:
Kutsuitko synttäreille? Josko ovat vaikka ostaneet lahjan ja ajattelevat tuovansa sen sitten tullessaan syntymäpäiväjuhliin...
Tää on sellainen asia että asuvat 800km päässä joten en nyt edes oleta että vaivautuisivat tulemaan.Mutta kortti edes..muistoksi sentään!
Onneksi seurakunnalta tuli 1v.kortti.
Olishan se nyt ollut sulta kohteliasta kutsua! Saattavat nyt ajatella, että ehkä olisivat voineet lähteä lomareissulle, mutta kun ei edes kutsuttu...! Jospa ne antaa jotain kun ens kerralla näette, meillä ainakin on tapana viettää esim synttäreitä mummolassa ihan kakun kera kun siellä niihin aikoihin käydään =)
 
"minä vain"
No huh huh... pitää vaatia lahjoja sinne ja tänne... Muistatteko kummeja sitten ???? me ollaan kummeja 2 lapselle.. ja aina muistetaan nimipäivät, syntymäpäivät, joululahjat ja muuten vaan... MUTTA MUTTA meitä ei kertaakaan olla muistettu millään... ei kun täytettiin 30v, ei kun on joulu tai muu juhlapäivä... Suoraan sanottuna alkaa ärsyttää kun vaaditaan niin helvetisti kaikkea omille lapsille mutta sit ei osata antaa takaisin... Hävetkää ihmiset!!!
 

Yhteistyössä