Mitä ajattelet tästä myyjän käytöksestä???

  • Viestiketjun aloittaja "Cafe"
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Mä en pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka eivät vaan osaa tervehtiä. Tämä ap:n kuvailema tapaus on vielä jotenkin erityisen härski. Oikeasti todella huonoa käytöstä, mä niin näen tilanteen silmissäni, enkä yhtään ihmettele, että myyjällä meni hermo.

Ei sillä myyjälläkään tietty saisi mennä, eikä tuolleen käyttäytyä. Mutta ihmisiä hekin ovat. Ties monesko ylimielinen asiakas ap oli. Mielipahaa saattoi olla jo pohjalla vaikka kuinka. Ja ap vannoo, että yleensä tervehtii. Mistäs myyjä sen olisi tiennyt? Ihan yhtälailla myyjä voi vannoa, että yleensä ei tuolla tavalla käyttäydy. Mistäs ap sen voisi tietää?

Mutta että reklamaatio aiheesta. Enpä olisi itse kehdannut. Olen kyllä itsekin reklamoinut silloin, kun olen saanut selkeästi huonoa asiakaspalvelua. Vaan eipä kävisi mielessäkään reklamoida silloin, kun itse olisin käyttäytynyt tökerösti ja omalla käytökselläni aiheuttanut huonon asiakaspalvelun.

Vaan meitä mahtuu moneen junaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Björn
ap. (#72): "Oiotaan tässä muutamaa lukijaa, että tiskillä ei siis ollut kuin ap. ja hänen siskonsa. Ei jonoa eikä muita asiakkaita"

ap. (#83) "Onko niin vaikea tajuta etten huomannut vuoroani välittömästi koska edelläni oli muutama ihminen?"

Kumman vaihtoehdon laitoit reklamaatioon?
 
"vieras"
ap. (#72): "Oiotaan tässä muutamaa lukijaa, että tiskillä ei siis ollut kuin ap. ja hänen siskonsa. Ei jonoa eikä muita asiakkaita"

ap. (#83) "Onko niin vaikea tajuta etten huomannut vuoroani välittömästi koska edelläni oli muutama ihminen?"

Kumman vaihtoehdon laitoit reklamaatioon?
Niin edellä oli ihmisiä, mutta perässä ei. Kun siis pääsivät kassalle, muita ihmisiä ei ollut. Eivät viestit sulje toisiaan pois.
 
Ei luulis olevan vaikea tervehtiä myyjää.. Mutten oikein usko, että tuo toinen "hei" tarkoitti sitä, että hän olisi odottanut sun tervehtivän häntä takaisin. Ehkei hän vain saanut selvää siitä, mitä hänelle sanoit (etenkin kun myyjä on ulkomaalainen, niin ihan ymmärrettävää). Jotkut asiakkaat vain tokaisee aika epäselvästi tai hyvin hiljaa tilauksen, taikka sanoo sen niin, ettei edes ota katsekontaktia myyjään, jolloin on hyvin vaikeata hahmottaa, että puhuuko asiakas myyjälle vai kaverilleen.

Jos minun tiskille tulee asiakkaat, ketkä eivät osaa keskeyttää omaa jutteluaan palvelutapahtuman ajaksi, minunkin on välillä vaikeata olla ajan tasalla siitä, milloin asiakas puhuu minulle ja milloin kaverilleen, jolloin saatan tervehtiä häntä uudestaan tai kysyä "anteeksi, mitä?". Nimittäin joskus on käynyt niinkin, että luulin ottaneeni tilauksen vastaan ja siinä vaiheessa, kun annoin sen asiakkaalle, selvisikin, että hän vain pohti ääneen kaverinsa kanssa että mitä ottaisi ja halusikin lopulta jotain aivan muuta kuin sen, mitä eteensä sai.
 
[QUOTE="Cafe";27838656]Myyjä sanoi taas hei ja luulin ettei hän kuullut tilaustani joten toistin sen. Hän sanoi taas hei ja etten voi tilata mitään ennenkuin tervehdin häntä.[/QUOTE]

Pikaisesti kun tämän aloitusviestin luin, niin jäi huomaamatta tää boldattu osa. Tämähän muuttaa koko asian. Juu, ei toiminut asiakaspalvelija ammattimaisesti, jos vetää herneen nenään siitä, ettei joku häntä tervehtinyt. Mutta edelleenkin, itse tervehdin jopa bussikuskia kun astun bussiin, vaikkei mun tarvitse edes lippua ostaa häneltä. Kuuluu mielestäni hyviin käytöstapoihin. Asiakaspalvelutilanteessa jos ei asiakas tervehdi, saatan ajatella mielessäni, että "onpa huonosti kasvatettu, kun käytöstavat puuttuu" - asiakas ei kuitenkaan sitä minusta huomaa, kun hymyilen hänelle aurinkoisesti ja vedän asiakaspalvelutilanteen viimeisen päälle - mielestäni aurinkoinen, iloinen ja kohtelias asiakaspalvelu kuuluu ammattitaitoon, vaikka asiakas olisikin moukka. :D
 

Yhteistyössä