Mitä ajattelet tästä myyjän käytöksestä???

  • Viestiketjun aloittaja "Cafe"
  • Ensimmäinen viesti
Mää vaa
Mulle tuli heti ekana mieleen että tää myyjä ajatteli sun olevan joku rasisti, ja ettet siksi tervehtinyt häntä vaan menit suoraan, ehkä vähän "tylysti" tilaukseen. On toi kieltämättä aika outoa käytöstä myyjältä, ja olis voinu vaan tehdä työnsä ja palvella, mutta jotenkin mulle vaan tuli mieleen että jos hän kerta oli ulkomaalainen, niinä ehkä on törmännyt paljon ennakkoluuloisiin ja töykeisiin ihmisiin jotka eivät halua tervehtiä ulkomaalaista, niin on sitten kyllästynyt siihen ihmisten käytökseen ja purki tunteensa nyt sitten sun kohdalla..
 
"Sanna"
[QUOTE="vieras";27839163]Avauksessa ei ollut puhelinta. Oli vain taukki asiakas, kohtelias myyjä ja joku siskoparka.[/QUOTE]

Kohtelias myyjä ei ala saarnata asiakkaalle.

Jessus taas mikä keskustelu. Palstan taso on oikein huipussaan. Tässä näkee taas kerran mammojen ÄO:n tason. Huhhuh, ei voi muuta sanoa.
 
"Miuku"
[QUOTE="vieras";27838979]- ja sit se marjatta sanoi että lisa sanoi että...
- hei
- niin ja sitten minä sanoin että soittaa sille, yksi kahvi ja tää pulla, ja sanoo että tekee niin ja ...
- hei
- on se marjatta kyllä sellainan, yksi kahvi ja tää pulla, ei voi ikinä...


En ois kyllä minäkään myyjänä tuossa tilanteessa ottanut tilausta vastaan. Ap vois katsoa peiliin ja miettiä missä meni vikaan. Ois sitä juoruilua voinut jatkaa siellä pöydässä kun on saanut tilauksen hoidettua.[/QUOTE]

Hehheh, naurattaa kun ajattelen ton tilanteen. Taidan olla joskus itse tuollainen...
 
"vieras"
On se nyt erikoista, että pitää vetää herne nenään jos joku ei tervehdi. Johan tässä saisi olla joka päivä mieli pahoillaan, jos jokaisesta vastaantulevasta tylystä (tahallaan tai tarkoittamatta) ihmisestä ottaisi itseensä. En minä ainakaan jaksa sellaista.
 
kaupan täti
Luoja miten osaankaan vihata ap:n kaltaisia ihmisiä jotka tulee tiskille puhumaan puhelimeen tai seurustelemaan kaverin kanssa!!!!!!!!!!!!!

Palvellaan kyllä mutta asiakkaalla pitää olla edes jotain käytöstapoja, ja myyjillä muutakin hommaa kun odotella että asiakas saa sanottua haluamansa
 
Ap.
Alkuperäinen kirjoittaja kaupan täti;27840911:
Luoja miten osaankaan vihata ap:n kaltaisia ihmisiä jotka tulee tiskille puhumaan puhelimeen tai seurustelemaan kaverin kanssa!!!!!!!!!!!!!

Palvellaan kyllä mutta asiakkaalla pitää olla edes jotain käytöstapoja, ja myyjillä muutakin hommaa kun odotella että asiakas saa sanottua haluamansa
Onko niin vaikea tajuta etten huomannut vuoroani välittömästi koska edelläni oli muutama ihminen? Olisiko pitänyt vaan tuppisuuna odottaa vuoroani kun siskon pentele äityi kysymään minulta kysymyksen ja käännyin hänen puoleensa vastaamaan ja sitten jostain kuuluikin myyjän hei. Ja sain kyllä heti sanottua haluamani eikä myyjän kallisarvoista aikaa mennyt tippaakaan hukkaan vaikka siitä ajastahan hänelle palkka maksetaan. En ollut pätkääkään töykeä mutta hei unohtui välistä kun siirryin nopeasti yhdestä keskustelusta toiseen.
 
"Vieras"
Noh, mä olin ennen kaupassa töissä ja siellä oli ihan sääntö että asiakasta tervehditään ja kun asiakas on vastannut tervehdykseen aletasn vasta skannata. Toki en minäkään kolmea kertaa enempää sitä hei sanonut ja aloin sitten vaan skannailla, mutta ehkäpä tuossa kahvilassa on tämä sama sääntö ja tämä ulkomaalainen ajattee sen asiakkaan "hei" olevan pakollinen ennenkuin hän voi myydä. Ehkä hän haluaa pitää työpaikkansa ja tehdä sääntöjen mukaan.

Ja tosta puhelimessa juoruilusta. Oli ihan käsittämätöntä katsoa kaupoissa kun jouluruuhkassa kun ihmiset hidasti jonoa ihan älyttömästi kun piti kertoa samalla elämäntarinaa kun sattumalta pitkästä aikaa tapasi vanhan koulukaverin ja "ai paljon se oli?" Sitten kaivetaan lompakkoa laukusta ja taas "meidän Kullervo se meni ja muutti ruotsiin... Ai niin, paljonko se olikaan" Ja kun VIHDOIN on saanut maksettua niin "ai niin ne muovipussit" jne.

Eräs hidastelija jopa kirosi puhelimessa kauppojen pitkiä jonoja ja tällä aikaa HÄN vain seisoi kärrynsä vieressä kun loppujono odotti millon hän suvaitsee laittaa tavaransa jo tyhjälle hihnalle. Ties kuinka kauan hän siinä loppujenlopuksi jarrutti.

Ja eräs nainen täysin unohti paikan ja ajan tajun siinä vaiheessa kun piti pakata. Siinä hän höpisi muovipussit kädessä ainakin sen 5 min. mikä meni jonottaessa koska tällöin kassalla ei ollut kuin toinen pakkauspuoli käytössä.
 
"hmmm"
[QUOTE="Vieras";27841055]Noh, mä olin ennen kaupassa töissä ja siellä oli ihan sääntö että asiakasta tervehditään ja kun asiakas on vastannut tervehdykseen aletasn vasta skannata. Toki en minäkään kolmea kertaa enempää sitä hei sanonut ja aloin sitten vaan skannailla, mutta ehkäpä tuossa kahvilassa on tämä sama sääntö ja tämä ulkomaalainen ajattee sen asiakkaan "hei" olevan pakollinen ennenkuin hän voi myydä. Ehkä hän haluaa pitää työpaikkansa ja tehdä sääntöjen mukaan.

Ja tosta puhelimessa juoruilusta. Oli ihan käsittämätöntä katsoa kaupoissa kun jouluruuhkassa kun ihmiset hidasti jonoa ihan älyttömästi kun piti kertoa samalla elämäntarinaa kun sattumalta pitkästä aikaa tapasi vanhan koulukaverin ja "ai paljon se oli?" Sitten kaivetaan lompakkoa laukusta ja taas "meidän Kullervo se meni ja muutti ruotsiin... Ai niin, paljonko se olikaan" Ja kun VIHDOIN on saanut maksettua niin "ai niin ne muovipussit" jne.

Eräs hidastelija jopa kirosi puhelimessa kauppojen pitkiä jonoja ja tällä aikaa HÄN vain seisoi kärrynsä vieressä kun loppujono odotti millon hän suvaitsee laittaa tavaransa jo tyhjälle hihnalle. Ties kuinka kauan hän siinä loppujenlopuksi jarrutti.

Ja eräs nainen täysin unohti paikan ja ajan tajun siinä vaiheessa kun piti pakata. Siinä hän höpisi muovipussit kädessä ainakin sen 5 min. mikä meni jonottaessa koska tällöin kassalla ei ollut kuin toinen pakkauspuoli käytössä.[/QUOTE]

kaikki totta, silti myyjän käytös on aivan täysin eri luokkaa kuin tuo, ap ei tahallisesti häiriköinyt, ilkeillyt, loukannut, myyjä sen sijaan ... hmmm....
 
myyjä itsekin ollut
No aspa teki törkeän väärin. Kyllä tuollaisesta hepposesti varoituksen saisi jos esimiehen korviin kantautuisi. Ei ole aspan tehtävä opettaa asiakkaalle käytöstapoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaupan täti;27840911:
Luoja miten osaankaan vihata ap:n kaltaisia ihmisiä jotka tulee tiskille puhumaan puhelimeen tai seurustelemaan kaverin kanssa!!!!!!!!!!!!!

Palvellaan kyllä mutta asiakkaalla pitää olla edes jotain käytöstapoja, ja myyjillä muutakin hommaa kun odotella että asiakas saa sanottua haluamansa
Mitä ihmeellistä on tilanteessa: minä juttelen siskolleni, sitten sanon myyjälle mitä otan, ja jatkan puhumista siskolle? Ei se myyjä niin tärkeässä asemassa siinä ole, että hyvä juttu pitää lopettaa ettei myyjälle tule paha mieli. Sama juttu ravintolassa, sanon tarjoilajalle sen kuuluisan hein, sitten sen mitä otan juomaksi ja mitä ruuaksi ja sitten onkin tarjoilijan aika poistua töitään tekemään. Helppoa, jos molemmat vaan tekee siitä helppoa.

Ja jos keskeytän puhelun siksi aikaa että saan tiskillä hoidettua asiani ja sitten jatkan puhumista niin miksi sinä siitä nillittäisit?
 
"Vieras"
[QUOTE="hmmm";27841083]kaikki totta, silti myyjän käytös on aivan täysin eri luokkaa kuin tuo, ap ei tahallisesti häiriköinyt, ilkeillyt, loukannut, myyjä sen sijaan ... hmmm....[/QUOTE]

Meillä se oli tosiaan ihan sääntö että täytyy odottaa että asiakas vastaa. Muutoin yritin selvitä maalaisjärjellä, mutta jos esimies oli paikalla oli parempi vaan hokea sitä tervehdystä. Muutoin olis tullu palautetta. Ja todella moni suuttui siitä että heidän täytyi sanoa hei. Monesti kun en aloittanut skannausta ja sanoin hei, niin vastaus oli vihainen "no mitä nyt!?". Oli niin kivaa olla asiakaspalvelussa!!! :D
 
"Lissu"
Ammattitaidoton myyjä ja epäkohtelias asiakas. Vikaa molemmissa.

Myyjän asia ei ole kasvattaa asiakasta vaan hoitaa palvelutilanne siten, että asiakas haluaa myös jatkaa asiakassuhdetta. Tietysti me kaikki ollaan vaan ihmisiä, joten myyjällä varmaan vaan kiehahti.
 
Ap.
Tällaisen vastauksen sain antamastani palautteesta:

Kiitoksia palautteestanne,selvitän kuka kyseinen henkilö oli ja käyn tämän läpi hänen kanssaan!!!
Pahoitteluni kohdallenne tulleesta huonosta palvelusta mikä ei kuulu asiaan henkilölle joka toimii asiakaspalvelussa!!!
 
kkkkk
ap, siis valitiko sinä oikeasti siitä, että myyjä oli vähän hassuna?

kyllä tämä on yks ääliöiden maa! hankkikaa vittu elämäänne niitä oikeita murheita ja ongelmia, niin asettuu tuollaiset tapaukset omaan kokoluokkaansa!
 

Yhteistyössä