Mitä ajattelet naisesta, jolla on viisi lasta?

  • Viestiketjun aloittaja tipi
  • Ensimmäinen viesti
mää
Olen törmänny samanlaiseen ajatteluun kuin ap kuvasi, töissä jossa oli tuossa ennen lapsia oli nainen jolla on viisi lasta. Aina kun hän lähti huoneesta joku totesi että sillä on viisi lasta :eek: jos se lähti käymään jossaki tai teki töitä erityisen ahkerasti niin seki johtu siitä et se on tottunu paiskii hommia kotona kun sillä on viisi :eek: lasta.
 
******
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Ajattelisin, että eivät paljon ympäristöseikoista piittaa kun noin paljon lapsia tekevät. Ajattelisin myös, että ei jää aikaa varmaan mihinkään muuhun kuin koti/lapsirumban pyörittämiseen. Ajattelisin myös, että he pitävät paljon lapsista. Ja sitten TOIVOISIN, että hoitavat hommansa hyvin eivätkä ole vain itsekkäästi hankkineet lapsia noin monta, koska ME halutaan ja ME halutaan se kiva juttu mikä lapsissa on ja sitten eivät kanna vastuutaan kunnolla/ jaksa nähdä vaivaa lasten elättämisen ja kasvattamisen eteen. Silloin suurperheessä ei ole mitään hehkutettavaa.
Olenko mielestäsi ympäristöterrorosti jos tein kolme lasta 15-20 vuotta sitten ja nyt viime vuosina kaksi uuden lapsettoman miehen kanssa?
En pidä ympäristöterroristina, vaan ajattelisin vain, että ei juuri piittaa ympäristöasioista jos tekee noin monta lasta. Ihan sama millä aikavälillä ne tekee ja kuinka monen miehen kanssa. Kun miettii ympäristövaikutuksia koko ihmisen elämän ajalta, miten se uusi ihminen taas syö, kuluttaa, käyttää energiaa, tuottaa jätettä jne koko elämänsä aikana..
 
nättitähti
äidit on (suurin osa ) hyviä työntekijöitä,nopeita,pystyy keskittyyn ja korkea stressin sieto kyky =)
työnantajana ottaisin ennemmin äidin töihin kun nuorenmman honkkelin. tokihan se on luonteesta kiinni aina.

suuret perheet on ihania.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Olen törmänny samanlaiseen ajatteluun kuin ap kuvasi, töissä jossa oli tuossa ennen lapsia oli nainen jolla on viisi lasta. Aina kun hän lähti huoneesta joku totesi että sillä on viisi lasta :eek: jos se lähti käymään jossaki tai teki töitä erityisen ahkerasti niin seki johtu siitä et se on tottunu paiskii hommia kotona kun sillä on viisi :eek: lasta.
Oon törmännyt ihan vastaavaan ajatteluun, ja mulla on "vain" neljä lasta. :D
Oma mielipide on, että eiköhän se ole jokaisen henkilökohtainen asia onko lapsia 10 jos suodaan vai ei yhtään. En kyllä keksi mitään yleistettävää ihmisistä lapsiluvun perusteella, ei se kaikkia tee järjestelmälliseksi ja reippaaksikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tipi:
Ajatteletko, että hänen täytyy olla jollakin tapaa "omituinen", kun on hankkinut niin paljon lapsia?
Meillä kävi tänään työhaastattelussa yksi viiden lapsen äiti ja osa työkavereista (emme siis olleet hänät haastattelemassa) oli sitä mieltä, että jotakin hämärää naisessa on oltava :eek:
Enpä ajattele, että olisi jollain tapaa omituinen. Itselläni on sukulaisnainen (lapsensa ovat pikkuserkkujani ) jolla on 8 lasta eikä ole mitenkään omituinen nainen :) Ihana ihminen!
 
******
Riippuu paljon työstä mistä puhutaan. Vaikka työssäkäyvä äiti olenkin, niin en mä näe, että kodinhoito- ja lastenhoitotaidoillani olisi mitään merkitystä työssäni tai että kotonaoloajasta olisi ollut jotenkin "hyötyä" työssäni (organisointitaidot blaablaa). Eikä tarvitsekaan. Minusta on aina jotenkin kummallista, että perhelomiakin pitäisi jotenkin hehkuttaa, että niistä on niin paljon hyötyä työnkin kannalta. Miksi edes pitäisi? Elämä on elämää ja työ on työtä.

Mun työ on sellaista, että se vaatii taitoja ja korkeaa osaamista monilla osa-alueilla. Lähinnä yöherätykset, sairastelut ym vain hankaloittavat elämää ja vähentävät keskittymiskykyä ja jaksamista. Mutta en mä silti tätä vaihtaisi pois. Väsynyt mutta onnellinen :) Helpottaahan se vähän isompien lasten kanssa, kai..

Mutta jos työn kannalta ajatellaan ja että onko lapsista ja kotonaoloajasta jotain "hyötyä", niin ainut hyöty musta on se, että on sitä paljon onnellisempi ja parempi työkaveri kun on sitä muuta elämää ja elämä on kaikin puolin kunnossa ja tasapainossa.
 

Yhteistyössä