Mitä yksivuotislahjaksi omalle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vivi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vivi"

Vieras
Mitä olette hankkineet omalle lapsellenne (tai lapsillenne) ensimmäisenä syntymäpäivänä lahjaksi? Oletteko hankkineet jotain sillä tehkellä tarpeellista tai mieluista, vai oletteko miettineet pidemmällekin, esim. jotain muistoa, jotain mitä lapsi voi käyttää aikuisenakin tai säästää omille lapsilleen? Meillä siis yksivuotissynttärit lähestyy... :)

Mä haluan, että 1 vuotis lahja säilyy muistona. Esikoiselle ostettiin keinutuoli, joka tarkoitus säästää. Ja toiselle ostettiin brion junarata (siis siinä oli muutama ratakisko ja veturi+vaunuja, mihin ostettu kyllä myöhemmin lisää osia ja tuonkin lelun aion säästää sitten mahdollisille tuleville lapsenlapsille!

No meillä hankittiin kullekin lapselle sellainen auto/mopo, jolla tuonikäinen voi treenailla ensin kävelyä ja sen jälkeen ajella vielä omalla autollaan kolmevuotiaaksi tai ylikin (riippuu tietysti lapsen koosta). Ei siis ajateltu hamaan tappiin noita säästellä, mutta ovat olleet järjestäen se ihanin lelu & tulleet suoraan käyttöön pidemmäksi ajaksi :)

Meillä on hankittu leluja, tuon ikäselle kivoja esim nukke, duploja, junarataa, leikkikeittiövälineitä, nuppipalapelit, hakkapeli, kirja jne.
Paras lahja minkä meidän esikoinen sai oli mummun japapan kokoama valokuvakansio, semmoinen muovinen minkä voi antaa pienellekin selailtavaksi. Siihen oli kerätty kuvia isovanhemmista, kummeista, lapsen vanhemmista, lapsesta itsestään jne. Sitä 'kirjaa' on luettu uudestaan ja uudestaan, vielä nyt kolmevuotiaana se on suosikki, siinä oli alunpitäen tyhjiä sivuja ja sinne on lisötty sitten kuvia.

Ostin esikoiselle 8v sitten kaulakorun pienellä sydämellä ja vuosi sitten toiselle tytölle Nomination rannekorun. :D Ajattelin, että leluja tulee muiltakin ja halusin jonkun muiston mitä voi myös nyt jo käyttää.

Hienoja ideoita teillä. Kiitoksia vain. Korut olisivat ihana idea, ellei synttärisankari olisi poika. Jos tulee isäänsä korut ovat todella turhia...

Tällä hetkellä mukavimmalta tuntuisi jokin klassikkolelu, mutta mikähän se voisi olla? Junarata ja dublot ei ihan vielä kolahda lapseen ja lähipiirissä useimmat ovat ymmärtäneet niiden päälle vasta reilu kaksivuotiaana.

[QUOTE="a p";26952937]Hienoja ideoita teillä. Kiitoksia vain. Korut olisivat ihana idea, ellei synttärisankari olisi poika. Jos tulee isäänsä korut ovat todella turhia...

Tällä hetkellä mukavimmalta tuntuisi jokin klassikkolelu, mutta mikähän se voisi olla? Junarata ja dublot ei ihan vielä kolahda lapseen ja lähipiirissä useimmat ovat ymmärtäneet niiden päälle vasta reilu kaksivuotiaana.[/QUOTE]

Keinuhevonen? Tai sit yks säästettävä juttu pojalle voisi olla ensiaskelreinot. :)

Mä hommasin mielestäni erityisen hienon nuppipalapelin ja sit oli jo aiemmin ostettu tarjouksesta puupalikoita, niin mies teki itse niille sellaisen palikkalaatikon jossa on kannessa niitä muotoreikiä. Molemmat on nyt 1v1kk kovassa käytössä.

Ei mitään erityistä muistoa ajateltu. Mä en ylipäätään ole juurikaan ajatellut viimeiseen vuoteen :D

Minä tein yksvuotiaalle vanhasta jättikokosesta lapasesta oikein suloisen pehmon jonka nimi on Lapanen, kaikessa yksinkertaisuudessaan :)

Mummilta sai korun niin en itse viitsinyt ostaa, muuten varmaan olisinkin. Muuten on noita puisia Brion leluja: potkumopo, keinu"hevonen" ja työntökärry sekä muita jotka varmastikin menee säilytykseen lapsenlapsille aikanaan annettavaksi :)

Minä tein yksvuotiaalle vanhasta jättikokosesta lapasesta oikein suloisen pehmon jonka nimi on Lapanen, kaikessa yksinkertaisuudessaan :)

Mummilta sai korun niin en itse viitsinyt ostaa, muuten varmaan olisinkin. Muuten on noita puisia Brion leluja: potkumopo, keinu"hevonen" ja työntökärry sekä muita jotka varmastikin menee säilytykseen lapsenlapsille aikanaan annettavaksi :)

Meillä on meni esikoisella plaston mopo ja taaperokärryt rikki kovassa käytössä :) Ei niistä riittänyt ees pikkuveljelle.

Yhteistyössä