Joululahjat, mitä jo hankittuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Mitä olet jo hankkinut joululahjaksi?

- Lapselle 3v sellainen neliöpaloista koottava hyppyruudukkomatto
- Lapselle 11kk puinen ksylofoni (kirpparilta)
- Omalle isälle saunalämpömittari uuteen rantasaunaan
- Omalle äidille täydennystä toivottuun astiasarjaan kirpparilta (sarjan valmistus lopetettu)
- Sisaruksen lapsille (1-7v) vanhempien toiveesta sukkia ja pikkuhousuja
- Puolison sisaruksen lapsille (12v ja 16v) leffaliput

Vielä pitäisi kummitytölle ja omille lapsettomille sisaruksille keksiä jotain (lapsellisten kanssa on sovittu, että ei lahjota). Esikoiselle neulon pipon ellen saa toivetta sysättyä jollekin kummille tai mummille (lapsen ainoa joululahjatoive oli musta tupsupipo).

Paljon oon neulonut pukinkonttiin sukkia, lapasia ja huiveja. Lapsille on pelejä ostettuna ja aikuisille kirjoja. Herkkukorit tulee varmaan tehtyä lasten kummeille. Muutamalle pitäisi vielä pohtia lahja, erityisesti aikuiset miehet on hankalia.

Aika paljon jo kaikkea.. Omalle teini-ikäiselle lapselle ne muutamat toiveet joutuu tilaamaan ulkomailta niin ne on tilattu jo. Kahdelle kummipojalle ostin mieleiset lelut lahjaksi (Yleensä oon se järkevä täti joka miettii mitä äiti lapselle toivoisi, tällä kertaa en :D ), kummitytölle toivomansa tuoksu ja lahjakortti. Sisarusten lapsille oon ostanut pyjamat jokaiselle. Aikuiset on hankalia.. Sisko varsinkin kun sillä on jo kaikki mitä se haluaa :D Joku herkkukorityyppinen varmaan olis hänelle paras.

Äidille, siskolle ja tätille ihonhoitotuotteita. Lasten kummeille maustemyllysetit (ovat molemmat juuri muuttaneet omaan asuntoon). Veljelle lahjakortti. Fafalle hanskat, sukat ja suklaata. Vanhemmille yhteisesti liput vain elämää konserttiin. Miehelle en ole vielä keksinyt mitään...ja lapsille en osta, koska saavat niin paljon lahjoja sukulaisilta..

Lapsille on ostettu lumipotkulaudat, kirjoja ja leluja. Omalle äidille ei vielä ole ostettu, mutta onneksi on jo tiedossa, mitä tarvitsee eli taskulaskimen ja stay-upit. Annetaan lisäksi lapsen itse tekemiä kynttilöitä lahjaksi sukulaisille ja kummeille.

Lasten pienille serkuille on ostettuna lahjat, kullekin iän ja kiinostuksen mukaan: body, spiderman lego, traktoripalapeli, barbie aiheinen vaatteiden suunnitteluvihko ja kynät. Sitten on ostettuna vävypojalle vuosiuistin, tyttärelle kasvojen pesuneste ja kosteusvoide, molemmille tytöille fiskarsin keittiövermeitä, siskolle ankka aiheinen palapeli ja parille perheelle yhetiseksi rappakalja kuvaversio. On mulla vissiin muutama kirjakin odottamassa saajaansa. Omat n 20v lapset ovat haastavia, samoin lasten isommat serkut. Kummitytölle ostan ehkä hajuveden.

Omille on ostettu pienet aarrearkut jonne oon pikkuhiljaa ostellut askarteluvälineitä. Loput ostan veronpalautuksista yhdellä reissulla.

Siskoille virkkasin korit jonne ostan ehkä jotain kunhan muistan.

Siskon lapsille tein lasipurkista säästöpossut. Virkkasin purkin ympäri nättiä lankaa ja laitoin silkkinauhan purkin "kaulaan". Kannessa on 2€ kolikon mentävä reikä. Purkkiin pitäisi vielä särkeä 20€ kolikoiksi.

Muille kummilapsille ostin leffalippuja 2/nenä niin on lippu myös saattajalle (pieniä lapsia kaikki).

Viimeksi muokattu:
Siskonlapsille oon ostanut jo vaatteita lahjaksi ja vanhimmalle siskontytölle myös korvikset.
Muuta en oo viellä ostanut. Lelut pitäis viellä ostaa ja mun miehelle jotain. Siskolle varmaan jotain ihonhoitotuotteita ja herkkukori ja veljelle varmaan myös herkkuja.

Viimeksi muokattu:
isälle maastokuvioiset villasukat. äidillekin varmaan kudon jotain ja voisin tehdä itse sinappia kotiin.

sisaruksille huovutetut lapaset ja kuviokynsikkäät.

sukulaislapsille perus autoleluja, vauvalle kudottuja talviasusteita.

miehelle walking dead-lautapeli.

Sukkia olen neulonut ja ainakin kahdelle ystävälle ja veljelle ja hänen vaimolleen sukat on menossa. Omien lasten toiveet ei vielä ole selvillä. Esikoinen toivoi uutta työtuolia ja varmasti sen saa. Sen sijaan 11 ja 9 vuotiaien poikien toiveet on vielä auki. Lapset jo niin isoja että toiveetkin aika mahdottomia. Tiedän, että kuopus tietokonetta toivoo, mutta en sitä osta vielä. Vasta ehkä seuraavana jouluna.

Aika paljon kaikenlaista legoista lyhtyihin, villasukista astioihin. ( toivelistojen kanssa on ollut helppo hankkia.) Päänsärkynä on vielä miehen veli, kun ei ole aavistustakaan, että mikäs nainen se tällä kertaa tulee viettämään joulua anoppilaan. Kaikki ideat jostain hyvin yleispätevästä lahjasta otetaan kiitollisena vastaan!

Mun teinityttärelle olen ostellut kaikkea pientä, jotka annan joulukalenterityyliin siihen asti, kun menee isälleen joulua viettämään.
Pehmosukkia, meikkejä, suihkutuotteita, korviksia, seinäkalenteri, Daryl-muki, suitsukkeita. Kaikkea mitä tuo käyttää, yhtään turhaa ei ole.
Ostan varmaan vielä kiharruspuikon, pyjaman, suklaata, meikkisivellinsetin, Victoria Secretin tuotteita ja jotain.

Lapsille on ostettu jo aikoja sitten "jemma-nimiseen piiloon" legopakkauksia, pussilakanat, uudet pyyhkeet, kirjoja.

Aikuisia ei lahjota meillä lainkaan, on aina hommattu jotain suurempaa jouluksi ns. yhteisenä lahjana ja tänä vuonna se on maalämpö-systeemi ; ) Ehkä uusi MoccaMaster myös muuttaa talouteen koska nykyisen pannuosan kahva on vähän kärsinyt.

Yhteistyössä