Mitä voi tehdä itse jouluksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Taa

Aktiivinen jäsen
08.05.2008
6 174
6
36
Joo. Ei vielä oo joulu. Mut nyt pitäis alottaa käsin väkertäminen, jos meinaa pukin konttiin jotain omatekemää laittaa. Itse teen kortit ja ehkä pari kranssia. Neuloa/ommella/virkata/huovuttaa en osaa, joten ne neuvot voi unohtaa.

Teen laatikot tai ainakin porkkana ja lanttusoseet pakasteeseen valmiiksi, mutta lahjoiksi en niitä kyllä anna. Karpaloita ja muita marjoja on tullut annettua lahjoiksikin. Kävyistä saa kulta/hopea spaymaalilla ja värikkäällä kangasnauhalla kivoja koristeita. Kelohonkapuusta saa kivoja esim. alustoja tonttukoristeille (pyöreitä tai pitkiä). Sammalta ja jäkälää kerään talteen, niin saa lasten kanssa tehdä niistäkin jouluna koristeita. Itse olen saanut jostain hunajasteriinista tehdyt pitkät kynttilät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teen laatikot tai ainakin porkkana ja lanttusoseet pakasteeseen valmiiksi, mutta lahjoiksi en niitä kyllä anna. Karpaloita ja muita marjoja on tullut annettua lahjoiksikin. Kävyistä saa kulta/hopea spaymaalilla ja värikkäällä kangasnauhalla kivoja koristeita. Kelohonkapuusta saa kivoja esim. alustoja tonttukoristeille (pyöreitä tai pitkiä). Sammalta ja jäkälää kerään talteen, niin saa lasten kanssa tehdä niistäkin jouluna koristeita. Itse olen saanut jostain hunajasteriinista tehdyt pitkät kynttilät.

Kivoja ideoita. Käpyjä lähden ainakin metsästämään.

Oisko jollain lisää?

Mä ostin viime vuonna Vapaavalinnasta sellaisia vanhanaikaisia mehupulloja, joissa on se sellainen metallihäkkyrässä oleva korkki (tajusikohan kukaan?). Ne maksoi 1,50 e / pullo. Samalla ostin nättejä purkkeja, joihin tein sinappia. Kannen päälle leikkasin ruutukankaasta pyöreän palan, jonka kiinnitin silkkinauhalla. Nauhaan sitten printtasin tuotelapun.

Yhteistyössä