Mitä voi syödä angiinassa/kurkkukivussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Olen elänyt nyt niin monta päivää pelkällä nuudelipaketilla per päivä että alkaa tympimään. (Vinkkinä kuitenkin muillekkin, nuudelit menivät alas erittäin liukkaasti ja jotenkin helpottivatkin kurkkukipua hetkeksi).

Oikeastaan tulehdukseni on jo parantunut, mutta kurkku on ihan vereslihalla rakkuloista ja kaikki missä on jotain makua kirvelee niin maan prkleesti. Mitä te olette pystyneet tässä tilassa syömään?

En tiedä mitä voit syödä, mutta käy heti huomenissa ostamassa apteekista pharysol-suihketta. Maistuu melko öklölle, mutta ainakin minulle se oli kuin taivas kesällä, kun sairastin harvinaisen ärhäkän pöpön. Itku pääsi helpotuksesta :D Kannattaa kokeilla, suosittelen :)

Tää kuulostaa ihan hullulta, mutta musta on aina kurkkukivussa (ja varsinkin angiinassa, jolloi tuntuu että koko nielu on täynnä jotain tahnaa) kiva syödä leipää, jopa näkkäriä. Se raapii jotenkin sen kurkun "puhtaaksi". Mut ei missään nimessä mitään kirpeää päälle, mieluiten vaan rasvaa ja juustoa.

Jäätelöä suosittelen minäkin! :) Mä sairastin pienenä ihan hirveän monta angiinaa ja se jäätelö kyllä helpotti kurkkukipua. Kiisselit on kans sellaisia, mitkä menee hyvin alas.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25136402:
Tää kuulostaa ihan hullulta, mutta musta on aina kurkkukivussa (ja varsinkin angiinassa, jolloi tuntuu että koko nielu on täynnä jotain tahnaa) kiva syödä leipää, jopa näkkäriä. Se raapii jotenkin sen kurkun "puhtaaksi". Mut ei missään nimessä mitään kirpeää päälle, mieluiten vaan rasvaa ja juustoa.

hyvä etten pyörtynyt silkasta myötätuskasta :D minulla kumminkin jopa juusto kirvelee kurkkua tällähetkellä. jäätelöäkin kokeilin, mutta liekö johtunut suklaamausta että kirveli ja piti jättää kesken. pharysol kuulostaa hyvältä, kiitos vinkistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25136402:

Sama täällä :D Mutta kerran, kun sairastin kurkkutulehduksen, kaikki tuntui siltä kuin olisi pikkukiviä niellyt.. Se ei ollut kivaa.

Parhaillaan syötän meidän murkulle niitä laihduttajien ateriankorvaus pirtelöitä, mitä on valmiina pillipurkeissa. Kun mikään ruoka ei maita, niin nuo menee sentään alas kylmänä.

Jäätelö, jugurtti ja mehukeitto. Niillä mä ainakin oon selvinny. Niin joo, ja sileät keitot mukista pillin kanssa :D Ja heti ku vaan sietää niin pureskelemaan ruisleipää tai näkkäriä ni viimiset peitteet lähtee nopeemmin :)

Mehukeitot, soseet, jogurtti (hunaja bulgarian jogurtti!), velli (pitkään haudutettu ja ohut), jäätelö, proteiinipirtelöt...

Jossain vaiheessa on myös pakko saada jotain "raapivaa". Ruisleipää tai muroja. Se tulee yleensä loppuvaiheessa, sitä ennen kaikki paksuhko ja kylmä tekee hyvää.

olen itse ihan hirveässä angiinassa:( olen koittanut syödä kaikkea mutta jokainen
käy ihan hirveen kipeetä kurkkuun paitsi mun mielestä jäätelö on parasta tuossa
tilanteessa se virkistää kurkkua ja voin sanoa että kuuma ei tee muuta kuin turvottaa kurkkua

vastaus: syö jäätelöä=)

Niissä jäätelöissäkin on eroa. Suklaa kinuski ym makea kirvelee todella paljon. Paahtoleipä on pehmeää kun ei paahda. Meillä kuopus söi sokeri korppuja liotettuna maitoon (=korppu weetabix) . Mehujää ja vauvansoseet kans ok.

Tekeeks jäätelö muka hyvää kurkulle,jos on kurkkukipu?? Minä kun luulin,että jos on kurkkukipu ja ääni pois,ni pitää just juoda jotai LÄMMINTÄ,eikä syödä mitää kylmää O.o

kurlaa suolavedellä (siis kunnon suola) kurkkusi, ei mikään makuelämys mutta taas pystyy syömään edes sen lautasellisen ruoka kuin ruokaa naamariin.
Sipsit on toinen vaihtis ;) Ylipäänsä se suola sillä suola puuduttaa kurkkua.

Aijaa,no tuo olikin ihan uusi tieto minullle... :D mutta ei mulla pahaa kurkkukipua ole,vain vähän tuntuu kurkussa semmone epämiellyttävä olo.. mut esim.syljen nieleminen kurkus ei satu ja voin iha syödä kaikenlaista ruokaa,eikä kurkku satu siltikää,esim.näkkäriä.. :) mut mitää suklaata en voi syödä,tai muuta sukkaapitosta(suklaavanukas)... ku sit tulee hirveest limaa kurkkuu ja on sit viel epämiellyttävämpää olla... ;(

Siis oon 12 ja olin juuti eilen lääkärillä ja mitään lämmintä ei kannata syödä turvottaa vain kurkkua´! Kannattaa syödä jäätelöä ja juoda juomia joissa ei ole hiilihappoja. Tiedän teitäkin paremmin vaikka ootte varmasti suurin osa aikuisia. Sairastan siis juuri nyt virus angiinaa johon ei saa lääkitystä... Kamalaa mutta tuo kyllä autta <8.

[QUOTE="XOXO";30306422]Siis oon 12 ja olin juuti eilen lääkärillä ja mitään lämmintä ei kannata syödä turvottaa vain kurkkua´! Kannattaa syödä jäätelöä ja juoda juomia joissa ei ole hiilihappoja. Tiedän teitäkin paremmin vaikka ootte varmasti suurin osa aikuisia. Sairastan siis juuri nyt virus angiinaa johon ei saa lääkitystä... Kamalaa mutta tuo kyllä autta <8.[/QUOTE]

angiinaan saa kyllä antibiootteja

Yhteistyössä