mitä "vikaa" yleisimmin löydätte muiden tekemästä ruuasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Mää pelkään natriumglutamaattia. :ashamed:

:xmas:
Heh...no en itsekään sitä ruoanlaitossa käytä eikä äitinikään jossa nyt useimmiten olemme ruokapöydässä jos ei kotona.
Äiti on ollut aina hyvin tietoinen mitä ruoka sisältää ja aika luomu on.

Liian vähän syömistä. Eli pöytään nostetaan esim. iso kattila perunamuusia, 200g lämmitettyjä pakastevihanneksia ja 4 lihapulla/henkilö. Okei. Minä voisin syödä yksin kaikki vihannekset, mutta tasaan ne lasten kanssa. Syön sitten sen 2rkl vihanneksia ja 4 lihapullaa, pottumuusi saa jäädä koskematta. Ja olen nälkäinen. Näin käy anoppilassa.

Tai sitten on esim. riisiä ja kanakastiketta. Riisiä taas valtava määrä, löysässä kastikkeessa muutama hassu kanasuikale. Eikä mitään kasviksia. Silloin meinaa jo tulla itku, jos olen oikeasti nälkäinen. Näin monessa kyläpaikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Liian vähän syömistä. Eli pöytään nostetaan esim. iso kattila perunamuusia, 200g lämmitettyjä pakastevihanneksia ja 4 lihapulla/henkilö. Okei. Minä voisin syödä yksin kaikki vihannekset, mutta tasaan ne lasten kanssa. Syön sitten sen 2rkl vihanneksia ja 4 lihapullaa, pottumuusi saa jäädä koskematta. Ja olen nälkäinen. Näin käy anoppilassa.

Tai sitten on esim. riisiä ja kanakastiketta. Riisiä taas valtava määrä, löysässä kastikkeessa muutama hassu kanasuikale. Eikä mitään kasviksia. Silloin meinaa jo tulla itku, jos olen oikeasti nälkäinen. Näin monessa kyläpaikassa.

Dieettiä noudattavien (sulla ilmeisesti hiilihydraatiton) kannattaa ottaa huomioon se, että jos on ruokavieraaksi menossa, niin manitsee selkeästi jos on poikkeava ruokavalio tai kysyy mitä on ruokalistalla ja vie omat eväät. Silloin kun olin maidottomalla, niin jos ruokavieraaksi mentiin, niin aina tarkistin mitä on ruokana ja tarvittaessa vein omat eväät.

Eipä ole oikeastaan valittamista. Mummi tekee liian suolaista ruokaa, mutta alkaa olla sen verran vanha, että useammin minä laitan mummille ruokaa kuin päinvastoin. :)

Oma isäni tekee super-hyvää ruokaa! Kalaa, pizzaa, lihapullia... En keksi mitään valittamista. Pöydässä aina runsaasti lisukkeita. Salaattia, punajuurta, kurpitsaa, parsakaalia...

Anoppi tekee myös ihan hyvää ruokaa. Ainoa miinus, että kauhean usein pöydässä on se anopin vakioruoka, vaihtelevuutta voisin kaivata.

yleisin vika on se, että kaikki ruoat maistuu samalle = lihaliemikuutiolle.. Miksi ihmeessä lähes kaikki Suomalaiset änkevät niitä hiivatin kuutioita joka ruokaan? tai sitten Aromatia joka on kanssa ihan kamalaa...

Yhteistyössä