Mitä vauvalle lahjaksi? Mitä itse haluaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Kaverin vauvalle siis pitäisi ostaa joku lahja kun pitää nimenannon jälkeen vauvajuhlat. Nimi siis on jo annettu joten nimiäisistä/ristiäisistä ei oo kyse. Mitä siis ostasin? Vauva 2kk.

a. vaatteen? Jos, niin minkälaisen?

b. lelun? Jos, niin minkälaisen?

c. jotain muuta? Mitä?

Mitä ite haluisit vauvalle saada?

C jotain muuta. Saimme ristiäislahjaksi Hackmannin muumiaterimet. Aivan ihanat, nyt käytössä 2 vuoden jälkeen. Tykkäsin todella.

Siskoni sai tytölleen ristiäislahjaksi muumimukin ja kulhon.

Vaate menee pieneksi niin nopeasti. Siitä ei ole iloa pitkäksi aikaa, mutta tuollaisilla muumiaterimilla ja astioilla on pitkä käyttöikä.

No meillä kanssa ollu tosi kivat ne muumi-pikkulusikat. Sit ruokalappuja menee pilalle ja tahraisiksi eli niitä ei kai voi koskaan olla liikaa? Ne ei oo kalliitakaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kisu:
Vaippoja olen saanut ja itse vienyt. Kun ottaa selville vain oikean koon ja että perhe käyttää kertakäyttöjä, niin on pidetty.

Tämä perhe käyttää kestovaippoja ja sellasen oon jo yhen lahjaks ostanu sillon ku vauva synty.

Noita ruokailuvälineitä mietin, mut sit tuli mieleen et mitenhän pian niille on käyttöö kun vauvalla huuli-kitalakihalkio. Mitenkähän nopeesti sellanen oppii kiinteitä syömään vai jäisköhän ne välineet pitkäks aikaa sinne kaapin perukoille?

Meidän vakiolahja on Marimekon unikko tuttipullo ja samanvärinen tutti + tuttiketju -setti. On kyllä ollu tykätty. Itse tykkäisin jostain käytännöllisestä kuten ruokalappu yms mitä on tullut esiin ja vaatteista.

en ostaisi aterimia, ihan senkään takia, etten minä ainankaan voi sietää noita muumia astioita! osta joku kestävä lelu, vaikka se brion puinen mäyräkoira, ei ole kallis ja on kestävä lelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Meidän vakiolahja on Marimekon unikko tuttipullo ja samanvärinen tutti + tuttiketju -setti. On kyllä ollu tykätty. Itse tykkäisin jostain käytännöllisestä kuten ruokalappu yms mitä on tullut esiin ja vaatteista.

enpä kyllä haluaisi noita marimekko rojujakaan. hei, unikko kuosi on jo pois muodista.

Mites toi ruokailu kun on toi halkio?

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini jo harmaana:

Mites toi ruokailu kun on toi halkio?

joo, halkio lapsilla pitää olla ainakin erilainen tuttipullo ja tuttia eivät käsittääkseni saa syödä ollenkaan. korjatkaa jos olen väärässä.

Huppupyyhe? Niitä on ihania :)
Lelu: Brion se puinen perinteinen helistin, missä "pinnat" ja sisällä kulunen(? )
Toivoin sitä aina meidän lapselle, mutta kukaan ei tuonu, enkä sitten itsekään koskaan ostanut :D

Juu en mä tiiä kun on toi halkio, tuskin tavallinen tuttipullo sopii kun se rajoittaa kuitenkin imemistä. Vastasin ihan yleisellä tasolla sen enempää ajattelematta tätä spesiaalitilannetta.

Mulle on kelvannut a) vaate, kunhan se on vaan ollut vähän isompi, esim 68cm tai 74cm. Jokin kaunis setti. Body + pehmoiset velourhousut esim

b) Joku sellainen vähän älykkäämpi kuin purulelu. Esim pureskeltava vauvakirja :) Tosin minä kyllä olisin digannut myös Jukka palikkalaatikosta tai Hantverkalyan puuautoista http://www.hantverkarlyan.fi/fin/ Meiltä löytyy tosi monta erilaista. Mutta totuuden nimissä nämä ovat vähän isomman taaperon leluja. Auto sattuu, kun äitiä iskee sillä päähän vaikka muuten ne on kyllä olleet käytössä ihan pienestä pitäen. Heti kun kiinni saa. Brion puulelutkin on ihania, vaikka mäyräkoirat ja muurahaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Lelu: Brion se puinen perinteinen helistin, missä "pinnat" ja sisällä kulunen(? )
Toivoin sitä aina meidän lapselle, mutta kukaan ei tuonu, enkä sitten itsekään koskaan ostanut :D

Toi huppupyyhe ois ihana idea. Jos siihen sit vaikka ehkä kaveriks jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja adora:

Toi huppupyyhe ois ihana idea. Jos siihen sit vaikka ehkä kaveriks jotain.

Kaveriks kylpyleluja.

Mä en taas olisi tehnyt mitään tuolla tuttipullolla tai tuteilla, kun käytetään vallan eri merkkiä.

Älkää viekö ikinä mitään tuttipulloja!!!! On olemassa myös sellaisia ihmisiä, jotka ei anna ollenkaan korviketta, joten tuttipullo on täysin turha ja ärsyttävä lahja!

Yhteistyössä