Mitä lahjaksi tuoreille vanhemmille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suvi

Vieras
Isoveljeni sai juuri vaimonsa kanssa ensimmäisen lapsensa. Mietin, että minkälaisella lahjalla voisin ilahduttaa heitä? Onko epäkohteliasta ostaa joku lahja vain veljelleni vai pitäisikö lahjan olla kaikille? Vai vauvalle? He menivät naimisiin elokuussa ja häälahja jäi silloin hankkimatta ja myöskin tuparilahja syksyllä. Lahja voisi siis olla myös yhdistetty hää-, tupari- ja vanhemmaksitulolahja. Kastajaislahja on tietysti erikseen, mutta haluaisin antaa jotain jo nyt. Lahja pitää pitkän välimatkan takia lähettää postissa, joten mikään kovin massiivinen ei tule kyseeseen. Miten olisi lahjakortti johonkin? Jos kyllä niin mihin?

Jos jollain on hyviä ideoita niin olisin erittäin kiitollinen niistä:)

Olisin ollut aika ällistynyt, jos miehen systeri olisi laittanut miehelleni herontalahjakortin sen jälkeen kun synnytin vauvan.

Laita vauvalle joku kunnollinen vaatekerta, kun kerran eka vauva on, veljellesi korvatulpat ja veljesi vaimolle pari jättilevyä suklaata. Ne saa helposti isoon kirjekuoreen.

Olisko ihanempaa että sisko tulis ja vahtis pikkusta vähän aikaa että uudet vanhemmat vaikka pääsis ulos. Sellasta lahjaa mä olisin kaivannut eniten.

Osta lisäksi vaikka jokin vaatekerta. =)

me saatiin se vauva - omistajan opas. miehen mielestä hupaisa kirja.
mulle tuotiin karkkia B) ja lapset on yleensä saaneet joko vaatetta tai sitten esim purulelun odottamaan hampaiden puhkeamiskutinaa.

satukirja vauvalle voisi olla myös hyvä.

Samaa mieltä kuin edellinen. Anna heille lahjaksi aikaasi, ihan vaikka vain että saavat ottaa torkut tai syödä ja juoda kahvit rauhassa ja käydä suihkussa. Tai saunassa. Ihan mitä vain tarvitsevat. Ole vaikka sen aikaa että pääsevät kaupassa käymään, yhdessä!

joo oon kans sen kannalla että osta lahjakortti ravintolaa ja jäät itse vauvan kans... ja ennen kaikkea pelkästään veljellesi ei kannata tosiaankaan ostaa lahjaa ennemminkin vauvan äitille vaan! sehän sen työn teki!! kyl olisin suuttunu jos mieheni sukulainen olisi ostanut pelkästään miehelle lahjan...

Tarkennuksena vielä, että asumme siis pitkän välimatkan päässä toisistamme ja näemme toisiamme ehkä seuraavan kerran vasta ristiäisissä. Hmm...mutta tietysti voisin lupautua babysitteriksi heti kun apua haluavat. Jotain kirjaakin mietin, esim. tuo mainittu Vauva - omistajan opas. Tai sitten joku söpö vaate vauvelille.

Alkuperäinen kirjoittaja ä:
Olisko ihanempaa että sisko tulis ja vahtis pikkusta vähän aikaa että uudet vanhemmat vaikka pääsis ulos. Sellasta lahjaa mä olisin kaivannut eniten.

ei millää pahalla mut ei kai ny kukaan kuka juuri on saanut vauvan niin jo kaipaa omaa aikaa :/
tai sit mä olen poikkeus :)

Taidan ostaa 50 euron lahjakortin S-ryhmän ravintoloihin ja tarjoutua vauvavahdiksi. Ja kenties lisäksi jotain söpöä vauvalle. Vastustaako kukaan;) Muitakin ideoita otetaan vielä vastaan. Kiitos kaikille ideoista!

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:

ei millää pahalla mut ei kai ny kukaan kuka juuri on saanut vauvan niin jo kaipaa omaa aikaa :/

No ihan samaa mietin! Mä olisin ollut vähän ällistynyt jos joku olis tullut heti vauvan synnyttyä sanomaan, että lähde sä ulos mä hoidan vauvan... Enkä olis kyllä jättänytkään, sen verran leijonaemo fiilis oli...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:

No ihan samaa mietin! Mä olisin ollut vähän ällistynyt jos joku olis tullut heti vauvan synnyttyä sanomaan, että lähde sä ulos mä hoidan vauvan... Enkä olis kyllä jättänytkään, sen verran leijonaemo fiilis oli...

kuka nyt sanookaan että heti kun laitokselta kotiudutaan pitäis sitä apua tarjota??? kuukausikin vauvan syntymästä niin kyl silloin jo huvittaa lähteä syömään. eihän sielä syömässä tarvi tunti tolkulla olla!!!!

Yhteistyössä