Mitä väliä sillä on, mistä huonekalut on ostettu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ei vaan ymmärrä. Meillä kun kaikki on joko kirppiksiltä, roskalavoilta tai -katoksista, jotain huutiksesta ja saatuja. Ollaan sitten tuunailtu/fiksailtu kamat mieleisiksi, ja viihdytään hyvin. Meilläpäin löytää keväisin lavoilta ihanaa antiikki/retrotavaraa, ja kaiken lisäksi täysin ilmaisiksi.:-)

Tuntuu vaan että varsinkin täällä on paljon väkeä jotka on sitä mieltä että on kamalaa jos kotona on "halvan" näköistä, ja sitten ostetaan vaikka velaksi. :-/

Ei mitään väliä, ainakaan mulle :) Meiltä löytyy sekalainen seurakunta ties mistä hommattuja kalusteita. Toki kotimaisuus ja laatu olis ihania ja harmooninen kokonaisuus, mut juuri nyt ei ole varaa ostaa priimaa.. mutta toisaalta en ehkä kaipaakkaan juuri sellaista. Tietokonepöytäkin on sotaveteraanien työpajasta joskus 50-luvulla ostettu.. mut se on ihana :D

Mulle ainakin on tärkeää, että huonekalut ovat hyvin tehtyjä ja kestäviä. En ole ihmistyyppiä, joka tykkää vaihtaa sohvan uuteen parin vuoden välein, vaan ennemmin ostan hyvistä materiaaleista tehtyjä tavaroita, vaikka ne olisivat kalliitakin. Kaiken ei todellakaan tarvitse olla uutta, mullakin on kierrätyshuonekaluja, joista pidän paljon ja jotka aion pitää niin pitkään kuin mahdollista. Mulle siis itseisarvo ei ole minkään tavaran ostopaikka vaan laatu. Mutta esim. Ikean laatuun en osaa luottaa yhtään (vaikkakin Ikeastakin taitaa löytyä paljon todella kivan näköisiä tavaroita). Ja toisaalta lastulevyä saa halutessaan myös Vepsäläiseltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mitään väliä, ainakaan mulle :) Meiltä löytyy sekalainen seurakunta ties mistä hommattuja kalusteita. Toki kotimaisuus ja laatu olis ihania ja harmooninen kokonaisuus, mut juuri nyt ei ole varaa ostaa priimaa.. mutta toisaalta en ehkä kaipaakkaan juuri sellaista. Tietokonepöytäkin on sotaveteraanien työpajasta joskus 50-luvulla ostettu.. mut se on ihana :D

Uiiiii, tuo tietokonepöytä kuulostaa aivan ihanalta! Meidän olohuoneen pöytä on miehen isoäidin lapsuudenkodista, 1900-luvun alkupuolelta peräisin oleva puinen matka-arkku. Olen ihan hulluna siihen. <3

En mäkään periaatteessa välitä, tosin olisi kiva, ettei ne heti hajoa käsiin. Meillä on ns.laatuhuonekaluja ja sitten pojan huoneessa Sotkan pieni lastulevyhylly ja kyllä sen eron huomaa. Ai niin, on meillä tollanen valkonen kiiltävä senkki Jyskistä, on painava ja hyvänlaatunen, ei näytä Jyskiltä. ;) Et Jyskistä ainakin saa edes jotain hyvääkin!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Uiiiii, tuo tietokonepöytä kuulostaa aivan ihanalta! Meidän olohuoneen pöytä on miehen isoäidin lapsuudenkodista, 1900-luvun alkupuolelta peräisin oleva puinen matka-arkku. Olen ihan hulluna siihen. <3

Matka-arkut on aivan ihania! Olen haaveillut sellaisesta itsekkin. Vanhempien luona on ollut sellainen vanha joskus vielä 70-luvulla, mutta remontoinnin yhteydessä sitten olivat heittäneet kaiken vanhan roskiin!! Siihen aikaan se oli vähän tapana, piti saada uutta ja modernia.. ja esim. lastulevykalusteet edustivat juuri sitä sen ajan kauneusihannetta :D Mikä tietty nyt kuulostaa erikoiselta. Kotoa löytyy vieläkin kirkkaan keltaisia lastulevykalusteita joista tuolit on verhoiltu vihreällä tekonahalla :D

Yhteistyössä