Mikäköhän käytetyssä ja halvalla ostetussa tavarassa on niin kamalaa, miesjupinaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen aina sen tiennyt, että mies ei tykkää krääsästä, sen mielestä joka paikka pitäisi olla tyhjää ja autiota, ei mitään koriste-esineitä missään, kun taas itse tykkään enempi kotoisasta sisustuksesta, mutta ei niin että sitä krääsää olisi joka paikka täynnä, mutta jotain kuitenkin.
No ensinnäkin seinille ei saa laittaa mitään halpoja sisustustauluja, vaan taulujen pitäisi olla jotain kalliita maalauksia, no on meillä jokunen halpakin, mutta pääosin seinät on tyhjiä, pari aitoa maalaustakin löytyy.

Vaatteet pitää olla kalliita, ei mitään halvalla ostettuja tarjouksesta, no minä kyllä itselleni ostan, mutta mies sitten voikin aina haukkua mun pukeutumistyyliä, joka on mun mielestä ihan normaali, sen mielestä mummomainen, no minulla on mummoista hieman erilainen käsitys. Omasta mielestä pukeudun sään mukaan pitkälti.

Kaikki halvalla ostettu on krääsää, esim saimme mun äidiltä joululahjaksi takorautaisen lisko-naulakon, joka oli ostettu Espanjasta. Minä tykkään itse noista liskajutuista paljon, mutta miehen mielestä se on krääsää, koska se on ostettu Espanjasta halvalla, se kun ei ole mitään merkkikamaa.

Mun puhelimesta se narisee harva se päivä, kun mulla on käytössä ainakin 5 vuotta vanha puhelin, kun uudempi hajosi ja otin sitten tuon vanha ja toimivan käyttöön. Mies antoi sitten oman vanhan kommunikaattorin mulle, kun pitää ulkopuolisille elikkä omille sukulaisilleen näyttää, että me ei mitä tahansa puhelimia käytetä. No sekin puhelin hajosi ja otin taas tuon vanha ja toimivan käyttöön, niin koko ajan siitä pitää narista, kun mulla ei ole mitään tyylitajua, kun käytän tuollaista ikivanhaa puhelinta, jossa on kaamea soittoääni kaiken lisäksi. No minulle riittää että puhelin toimii ja hankin sitten uuden kun on varaa, tällä hetkellä ei ole ylimääräistä, että voisi puhelimen ostaa

Silmälasit sentäs tajusin ostaa merkkikehyksillä. Mulle ei nyt niin väliä, kunhan kehykset on ja mulle sopivat, mutta sattui nyt merkkikehyksissä olemaan hyvä tarjous ja sopivat kehykset.

Mä en ymmärrä mikä siinä käytetyssä ja halvalla ostetussa on niin kamalaa, etenkin kun ei meillä sitä rahaa ole kuin roskaa, jolla voisi sitä merkkikamaa ostaa tuosta noin vain.

mua vituttais suunnattomasti tollanen, että mua haukutaan koko ajan rumaks ja sanotaan että kaikki valintani on vääriä, ja makuni sisustuksen ja muun suhteen on jotenkin vähempiarvoinen verrattuna mieheeni. olisin jo parin ensimmäisen kerran jälkeen käskenyt pitämään huolta omista asioistaan ja vaatteistaan ja että koti on yhteinen ja sitä myöskin sisustetaan yhdessä jne. isäni oli juuri tuollainen ja hänellekkin siitä tarpeeksi monta kertaa tiuskaisin niin ymmärsi lopulta viestin. tosin tietysti helpompaa kun en asu hänen kanssaan.

ehkä syy mikset vielä ole suuttunut on koska kuitenkin nautit siitä että saat uutta kallista tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja gb:
mua vituttais suunnattomasti tollanen, että mua haukutaan koko ajan rumaks ja sanotaan että kaikki valintani on vääriä, ja makuni sisustuksen ja muun suhteen on jotenkin vähempiarvoinen verrattuna mieheeni. olisin jo parin ensimmäisen kerran jälkeen käskenyt pitämään huolta omista asioistaan ja vaatteistaan ja että koti on yhteinen ja sitä myöskin sisustetaan yhdessä jne. isäni oli juuri tuollainen ja hänellekkin siitä tarpeeksi monta kertaa tiuskaisin niin ymmärsi lopulta viestin. tosin tietysti helpompaa kun en asu hänen kanssaan.

ehkä syy mikset vielä ole suuttunut on koska kuitenkin nautit siitä että saat uutta kallista tavaraa.

No olen minä suuttunut ja montakin kertaa. Meillä ei edes kauheasti ole mitään kallista tavaraa, kun yksinkertaisesti ei ole sellaista varaa ostaa. Kyseisestä asiastahan meille tulee aina eniten riitaa. Mutta minä kyllä pidän oman pääni ja käyn kirppareilla ja ostan myös käytettyä, vaikka tuo yksi siitä jupiseekin, mutta sen mielestä halvalla tai käytettynä ostetulla tavaralla ei ole mitään arvoa ja ei haittaa vaikka se hajoaisikin.

no hyvä että ainakin oot pitänyt puoles. mun mielest just tollanen rahaan ja merkkeihin takertuminen kertoo huonosta itsetunnosta ja siitä että sitä itsearvostuksen ja saavutuksen tunnetta yrittää paikkailla ulkoisen statuksen merkeillä. et tietysti on kivaa välillä ostaa jotain kalliimpaa mutta jos siihen ei oo varaa tai siitä tulee melkein pakonomaista niin sillon kyllä ollaan väärillä jäljillä. myöskin toisten haukkuminen kertoo siitä että jotain on vähän vialla.

sanoisin kyllä miehelle suoraan että toi on todella loukkaavaa ja jos viesti ei mee perille niin alan haukkumaan kaikkea mitä se omistaa. ilmestyn yhtäkkiä vaan jostain aamulla ja sanon että onpa sulla oksettavan näköset vaatteet. ja muutenkin loukkaan, jatkan pari pari viikkoa tai päivää riippuen siitä kuinka nopeasti viesti menee perille. ei tietystikkään ole tarkoitus että tuollaista jatketaan koko elämä mutta ainakin niin kauan että toinen saa ahaa-elämyksen siitä miten inhottavaa se on. ja sitten tämän parin viikon jälkeen ilmoittaisin että tulevaisuudessa aina kun hän haukkuisi minun makuasi niin minä haukun hänen. suurimpaan osaan tämä tehoaa koska he eivät halua koko ajan kuulla loukkauksia vaikka he itse haukkuvatkin koko ajan muita.
mutta oon itte huomannu että sellaset pehmeämmät keinot ei toimi, eikä myöskään se että haukkuu vain vastauksena loukkaukselle. loukkauksen pitää tulla yllättäen jotta sen teho olisi suurin.

Yhteistyössä