Miksi nykyään monilla on tarve saada uusi ja hieno älypuhelin sekä muita tekniikkavempeleitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juup"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"juup"

Vieras
Tutuissani on paljon pienituloisia(itsekin) perheitä ja lähes poikkeuksetta kaikilla perheen vanhemmilla ja jopa lapsilla on uudet iphonet. No koska kerta ovat pienituloisia niin puhelimet ostetaan velaksi!!Siis puhelin velaksi, en vaan voi ymmärtää. Joko ostetaan jostain osamaksulla tai sitten kytkykauppana. Onko se joku statusjuttu vai mikä että tarttee olla viimeisen päälle tekniikkavehkeet(usein näissä perheissä myös valtaisa tauluteevee 60 kuukauden osamaksulla)?
Itellä ei ole varaa ostaa 500 euron luuria käteisellä ja en varmana osta sitä osamaksulla että näyttäisin jotenkin varakkaalta.
Mietin vaan kuinka paljon ihmiset mahtaakaan elää velaksi. Tiedän perheitä, joissa esimerkiksi pitää olla kallis ja uusi auto, joka ostettu tietenkin velaksi. kaikki rahat meneekin sitten autoon ja hyvä kun jää ruokarahaa.

Me olemme hyvätuloisia ja silti on tapana maksella puhelinlaskun yhteydessä puhelimet, yleensä vuoden sopimuksella tai kahden. Sitten ostamme uuden ja makselemme taas. Mitä ihmeellistä siinä on? Mitään muuta ei tule koskaan ostettua noin, mutta puhelin on mukava ostaa kun korkoa ei tule. En tiedä miksi näin ,mutta se on jäänyt tavaksi enkä näe siinä mitään huonoa. :)

Aina puhelin kk-maksusopimuksella ja emme ole pienituloisia, näin meillä. ;)

Saman olen huomannut. mitä köyhempiä ollaan niin sitä suurempi telkku ja parempi puhelin. No samapa tuo, nauran vaan paskaista naurua kun ovat veloissan korvia myöten.

Jokainen tyylillään, eihän se sulta ole pois?!? Itse en älypuhelinta omista, koska käytän kännykkää 2xkk.ssa, mutta iPad löytyy, lataan siihen pääosin kirjoja. Miksi ihmisen pitää olla niin kateellisia?!?!?

Kai siihen mukavuuteen ja helppouteen tulee riippuvuus. IPadin jälkeen on tuskaista käyttää pöytäkonetta tai edes hidasta läppäriä. Kostussuojattujen vaatteiden jälkeen sadeasun pukeminen tuntuu tylsältä. Onneksi emme ole päässeet uusien autojen makuun, muuten ei vanhan kotteron kyyti kelpaisi.

Joillekin ihmisille materia on esim terveellistä ruokaa tärkeämpää. Rahat hassataan kaikenlaisiin kuukausimaksuihin ja syödään sitten vaikka makaronia. Näitä perheitä on kuulkaa paljon.

just sain työpuhelimeksi lumian. Ihan kiva, mut tekstarit kyllä hitaampia kirjottaa kun koko ajan tulee virheitä kun ei osu oikeille näppäimille. sen vuoksi vielä harkitsen, alanko omaksikin puhelimeksi sellaista himoita vai en...nyt ei ole tarvetta puh vaihtoon, mut sit joskus.

Ei tuo mikään uusi ilmiö ole. Jo 20 vuotta sitten hyvin erotti uusissa omistusasunnoissa asuvat kaupungin vuokra-asunnoissa asuvista: edellisillä oli lapsillaan käytetyt vaunut/rattaat ja jälkimmäisillä uudet ja kalliit. Ihmiset nyt vaan investoivat erilaisiin asioihin. Jotkut makselevat mieluummin asuntolainaa, toiset ostelee kaikkea kulutusjuttua. Jokainen päättäköön ihan itse, mihin rahansa laittaa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Kytkykauppa on ihan normijuttua, koska ei tule korkoja ollenkaan. Siksi niitä otetaan, myös hyvätuloiset ihmiset ja myös yritykset. Tiesitkö sitä. On ihan eri asia ostaa osamaksulla jotain telkkareita jotka maksavat sitten loppupeleissä enemmän, eli ei mitään järkeä. :)

Mun KAIKKI hyvätuloiset kaverit ovat ottaneet älypuhelmimet kytkykauppana. Osamaksuihin eivät koske, kun ei tarvitse. :)

minä ja mies ollaan jotain hemmetin hifistejä, hulluna huippuelektroniikkaan. Emme kuitenkaan ostele osamaksulla mitään, jos ei rahaa olis niin todennäköisesti etsisin tuotteen joka sopii mun budjettiin, ja on saanut hyvät arvostelut ja vastaa tarpeitani.

[QUOTE="jaa";27454955]Miten se iphone on niin kätevä? kaverilla on ja ei siinä ole mitään parempaa kuin muutaman satasen halvemmassa luurissa.[/QUOTE]

Ei sen mun mielestä tarvitsekaan juuri iphone olla, älypuhelimet ylipäätänsä on käteviä, kuten myös tabletit ja e-kirjojen lukijat.

Mulle ne on ainakin viihdettä. En käy baareissa enkä oikeen muuallakaan vaan haluan että viihde on mukana koko ajan. iPad on näppärä kaveri iltaisin ja eilen ostin iPhone vitosen joten poika saa tuon vanhan iPhonen. Ei sen kummempaa. Tykkään pistää jostain muusta säästyneet rahani näihin applen vempaimiin.

Yhteistyössä